ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی اولیه هوندا CR-V مدل 2015 در بازار ایران

هوندا CR-V که در راستای تکمیل کردن سبد محصولات هوندا به کشورمان وارد کشور شده است، علی‌رغم خدمات پس از فروش نه چندان دلچسب و لوازم کمیاب و گران قیمتش، می‌تواند نقطه مشترکی میان بازار ...

میلاد میر عابدینی
نوشته شده توسط میلاد میر عابدینی | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

هوندا CR-V که در راستای تکمیل کردن سبد محصولات هوندا به کشورمان وارد کشور شده است، علی‌رغم خدمات پس از فروش نه چندان دلچسب و لوازم کمیاب و گران قیمتش، می‌تواند نقطه مشترکی میان بازار خودرو در ایران و آمریکا باشد.در این مطلب قصد داریم تا بیشتر به نقاط قوت و ضعف این خودرو بپردازیم.

در ادامه این مقاله با دیجیاتو همراه باشید.

HONDA-2

تولید CR-V نخستین بار در سال ۱۹۹۵ شروع شد. در آن زمان CR-V به عنوان یک واگن سقف بلند معرفی شده بود و بر پایه هوندا سیویک ساخته می‌شد. در حال حاضر چهارمین نسل از این خودرو مهمان بازار خودروی کشور شده است. مدل وارد شده به ایران، نمونه فیس لیفت شده نسل چهارم CR-V به شمار می رود که در سال ۲۰۱۵ توانست عنوان برترین شاسی بلند سال مجله موتور ترند را به خود اختصاص دهد. همچنین بد نیست بدانید که نسل چهارم CR-V به عنوان پرفروش ترین کراس اوور بازار آمریکا در سال ۲۰۱۴ شناخته شد.

HONDA-1

CR-V در ایران رقبایی نظیر تویوتا RAV4، هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر و کیا سورنتو جدید را در مقابل خود می بیند. البته قیمت CR-V نسبت به رقبا بالاتر است، اما اگر راستش را بخواهید، ارزش پرداخت مبلغ اضافه را دارد. طراحی خاص و مدرن CR-V شاید باب میل هر سلیقه ای نباشد، اما بی انصافی است اگر بگوییم زیبا و هماهنگ نیست.

HONDA-3

در مدل فیس لیفت ۲۰۱۵، گرافیک چراغ های جلو تغییر کرده و به لامپ های LED مجهز شده است. همچنین چراغ نوربالای پروژکتوری نیز به چراغ‌های جلو اضافه شده و خلاصه مطلب اینکه چاشنی جذابیت ظاهرش بیش از قبل است.

HONDA-7

فضای کابین CR-V کاملا جادار و راحت است و در مدل فیس لیفت، کیفیت متریال کابین آن بهبود یافته. همچنین امکان سفارش تریم های جدید برای مدل فیس لیفت شده وجود دارد و فهرستی از سامانه‌های الکترونیکی جدید نیز در داخل کابین این خودرو به چشم می‌خورد.

HONDA-4

یکی از مهمترین نکاتی که CR-V را بر سر زبان ها انداخته، عایق بندی عالی و بی صدا بودن کابین است و بدون اغراق می‌توان گفت که CR-V یکی از ساکت‌ترین کابین‌ها را در میان خودروهای هم کلاس خود دارد. صندلی های جلو به صورت برقی تنظیم می شوند و به گرمکن نیز مجهز شده اند.

HONDA-5

همچنین یک مانیتور ۷ اینچی اطلاعات مربوط به خودرو و سیستم صوتی را نمایش می دهد. فضایی بار با حجم حدود ۲ متر مکعبی این خودرو کاملا نیازهای یک خانواده چند نفره را پاسخ می‌دهد و در کنار فضای مناسب صندلی‌ها، باعث شده تا CR-V  در بازار به عنوان یک شاسی بلند جادار، علی‌رغم ظاهر جمع و جورش، شناخته شود.

HONDA-6

هوندا CR-V از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری مجهز به سیستم ECON یا همان رویاهای زمین بهره می برد، که با پیشرانه هوندا آکورد مشترک است. این پیشرانه ۴ سیلندر توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار را دارد. در مدل فیس لیفت ۲۰۱۵، پیک قدرت تولید شده در ۶۰۰ دور پایین تر و در دور ۶۴۰۰ تولید می شود. همچنین گشتاور نیز از ۲۲۱ نیوتن متر به ۲۴۵ نیوتون متر رسیده است و حالا این فرزند نسبتا سنگین وزن هوندا نسبت به قبل چابک‌تر و جسورتر است.

HONDA-8

عملکرد جعبه دنده CVT (ضریب متغییر پیوسته) این مدل نیز دلچسب است و هماهنگی مناسبی بین فرمان، دنده و پدال گاز در CR-V دیده می شود. CR-V در بازار با دو تیپ EX و EX.L عرضه می شود. در نمونه EX قوای محرکه به دیفرانسیل جلو منتقل می شود. در مدل EX.L اما دیفرانسیل جلو به عنوان دیفرانسیل اصلی تعریف شده و بخشی از نیرو نیز به محور عقب می رسد. همچنین تودوزی و تریم داخلی این دو مدل نیز با یک دیگر متفاوت است. از مصرف سوخت اقتصادی و کم CR-V باید به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت CRV نام برد.

HONDA-9

همان طور که اشاره شد، CR-V اختلاف قیمتی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان با رقبایش دارد. اما وقتی آن را با هم کلاسانش در بازار ایران مقایسه کنید، شاید دلیل قیمت ۲۵۰ میلیون تومانی‌اش برایتان روشن شود. اما این نکته را فراموش نکنید که بازار خرید و فروش مدل‌های دست دوم هوندا CR-V، به هیچ عنوان به داغی هیوندای سانتافه و یا تویوتا rav4 نیست و از این نظر وضعیتی مشابه میتسوبیشی اوتلندر در ایران دارد و خودرو چندان پر طرفداری نیست، به خصوص که در پی تغییرات نمایندگی شرکت هوندا، امکان دارد که در آینده خدمات دهی به مدل های وارد شده در یکی دو سال اخیر مشمول برخی حواشی شود.

HONDA-12

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • amin
    amin | ۲ دی ۱۳۹۴

    az matlabet khosham oumad digi joon . va dar jawab oun doosti ke gofte in mashin rabti b teknolozhi nadare awal boro motale kon bad biya nazar bezar . mashi khodesh ye teknolozhiye

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی