ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ اقدام به تولید چیپست برای شرکت AMD خواهد کرد [شایعه]

کمپانی سامسونگ علاوه بر انواع محصولاتی که تحت برند خودش دارد، برای شرکت هایی همانند اپل و انویدیا نیز چیپست تولید می کند. در حال حاضر نیز خبرگزاری الکترونیک تایمز گزارش نموده این غول تکنولوژی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

کمپانی سامسونگ علاوه بر انواع محصولاتی که تحت برند خودش دارد، برای شرکت هایی همانند اپل و انویدیا نیز چیپست تولید می کند. در حال حاضر نیز خبرگزاری الکترونیک تایمز گزارش نموده این غول تکنولوژی کره ای احتمالا در سال آینده میلادی تولید پردازنده برای شرکت AMD را نیز به عهده خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، چیپست های مذکور با فناوری 14 نانومتری که در انحصار این کمپانی است ساخته خواهند شد. سامسونگ در حال حاضر از تکنولوژی 14 نانومتری FinFET برای تولید سیستم-روی-چیپ اگزینوس 7420 خودش استفاده می نماید که در اسمارت فون های پرچمداری همانند گلکسی نوت 5 و گلکسی S6 و برخی از موبایل های Meizu به کار رفته.

گفته می شود شرکت مورد بحث به دلیل کاهش میزان عایدی اش از بازار تلفن های همراه به دنبال تقویت تجارت بخش های دیگر همانند تولید قطعات برای سایر کمپانی هاست. البته سامسونگ در عرصه صنایع نیمه هادی ناکامی هایی را نیز داشته، برای مثال چندی پیش اپل ساخت تراشه ی A9‌ آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس خود را به صورت مشترک به TSMC و کمپانی کره ای مورد بحث سپرد ولی بررسی های بعدی نشان دادند تراشه ی تولید شده توسط رقیب تایوانی در برخی موارد در مصرف انرژی بهینه تر از نمونه ی مربوط به سامسونگ عمل می کند که البته این مسئله از فناوری های متفاوت تولید ناشی شده بود.

شواهد روایتگر آن هستند که غول تکنولوژی کره ای مصمم است تا از جنبه های گوناگون و تازه ای به کسب درآمد بپردازد و باید منتظر ماند و دید در روزهای پیش رو چنین مهمی به شکلی مناسب محقق خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ممد
    ممد | ۱ دی ۱۳۹۴

    الحق و والنصاف که لقب غول بزرگ دنیای تکنولوژی برازنده سامسونگه این کلمه غول رو نمیشه رو هر برندی گذاشت باید اول برندو پیدا کنی بعدش بزرای روش خیلی مدیریت و برنامه ریزی قوی دارن قوی تر از اون چییزی که تو ذهنمونه دمشون گرم.
    دیگه برا عالم و ادم مشخصه که سامسونگ برا اپل چیا زده و چیکار کرده تو زمینه های مختلف من کاری با این شایع ندارم من با این موضوع کار دارم که چرا رقیبی برا سامسونگ پیدا نمیشه همیشه اوله

  • م
    م | ۱ دی ۱۳۹۴

    ﻣﻦ اﮔﻪ ﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ amd ﺑﻮﺩﻡ ﺑﺎ ﺧﻮﻧﺪﻥ اﻳﻦ ﺧﺒﺮ اﺳﺘﻌﻔﺎ ﻣﻴﺪاﺩﻡ اﺯ ﻣﻨﺒﻌﺸﻢ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻣﻴﻜﺮﺩﻡ :|

مطالب پیشنهادی