ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل روش تازه ای را برای لاگین کردن بدون پسورد به اکانت هایش تست می کند

گوگل طرح ویژه ای را برای حذف پسورد دنبال می کند و حالا برنامه های آن در این راستا وارد سطح تازه ای شده است. این شرکت مشغول تست روشی است که به موجب آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

گوگل طرح ویژه ای را برای حذف پسورد دنبال می کند و حالا برنامه های آن در این راستا وارد سطح تازه ای شده است. این شرکت مشغول تست روشی است که به موجب آن کاربرانش می توانند با استفاده از موبایل خود و بدون نیاز به تایپ کرد رشته ای طولانی از حروف و کلمات وارد اکانت هایشان شوند.

Rohit Paul یکی از کاربران اندروید است که از سوی گوگل دعوت شد تا این روش جدید را تست کند و روز گذشته اطلاعات و همچنین تعدادی اسکرین شات را از این قابلیت در سایت ردیت منتشر کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در مورد این روش بدانید.

بعد از آنکه کاربر با استفاده از این شیوه هویت خود را برای دستگاه موبایلش احراز نمود قادر خواهد بود که اطلاعات هویتی اکانت خود را به هر کامپیوتری وارد نماید و اعلان های آن را نیز روی اسمارت فون خود دریافت کند.

اما دستگاه مورد استفاده کاربر باید برخی قابلیت های امنیتی قفل گذاری نمایشگر را داشته باشد چراکه برای تایید یا رد دسترسی به اکانت با استفاده از این شیوه، قفل گشایی دستگاه موبایل نوعی پیش نیاز محسوب می گردد.

البته باید در نظر داشته باشید که همچنان امکان لاگین کردن با استفاده از پسورد نیز برای شما وجود دارد و انتخاب کاملا در اختیار شخص شما خواهد بود. ایمیلی که گوگل برای کاربران مشارکت کننده ارسال کرده همچنین نشان می دهد که چطور می توان دستگاه های مفقودی را غیرفعال کرده یا در صورت خرید موبایل جدید، چطور اکانت جدیدی را به آن اضافه نمایید.

یکی از سخنگویان گوگل در مصاحبه اخیر خود در این رابطه اظهار داشته: ما گروه کوچکی از کاربران را دعوت کرده ایم تا روش تازه ای را برای ورود به اکانت های گوگل خود بدون نیاز به پسورد امتحان نمایند.

گوگل اعلام داشته که به لطف این روش، علاوه بر اینکه نگرانی های قبلی در مورد استفاده از گذرواژه های ساده و تکراری کاهش پیدا می کند، کاربران به ابزار دفاعی تازه ای در مقابل هکرهایی مجز می شوند که برای انجام عملیات های فیشینگ به پسورد وابسته اند.

در یک حمله فیشینگ پنجره های قانونی لاگین با نسخه های ساختگی جایگزین می گردند و بعد از آنکه کاربر داده های حساس خود را در آنها وارد نمود، آنها را دریافت کرده و ذخیره می کنند.

این تست در کنار طرح های متعدد دیگری صورت می گیرد که گوگل با هدف بهبود امنیت کاربران خود انجام می دهد. این شرکت یکی از ایمن ترین سرویس های احراز هویتی دو عاملی را در میان دیگر شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی دارد؛ بدان معنا که میلیون ها دارنده اکانت های گوگل حالا قادرند با استفاده از کدی که از طریق یک پیام متنی برایشان ارسال می شود به اکانت خود لاگین نمایند.

این شرکت همچنین اپلیکیشنی به نام Authenticator را طراحی کرده که در زمان ورود به اکانت گوگل یا دیگر سرویس های شخص ثالث، یک کد منحصر بفرد را طراحی می کند تا هویت شما را تایید کند.

در ماه آوریل این شرکت اکستنشنی به نام Password Alert Chrome را ارائه کرد که چنانچه کاربران پسورد خود را به وبسایت هایی غیر از گوگل بدهند آنها را مطلع می کند.

در مورد ابزار تازه این شرکت مستقر در مانتین ویو برای حذف پسورد هم باید بگوییم که گوگل برخی از خصوصیات و ویژگی های آن را از یاهو اقتباس کرده که در ماه اکتیر یک قابلیت امنیتی به نام Yahoo Account Key را معرفی کرد.

Account Key که همزمان با بازطراحی سرویس میل یاهو در اختیار کاربران قرار گرفت دستگاه موبایلتان را به اکانت یاهوی شما متصل می کند و هر زمان که با استفاده از دستگاه دیگری قصد لاگین کردن داشته باشید یک اعلان برایتان ارسال می کند.

گفتنی است که یاهو پیشتر پسورد اکانت کاربرانش را به کدهای پیامکی یک بار مصرف تبدیل کرده بود و با استفاده از Account Key حالا تلاش دارد که آنها را به طور کلی از میان بردارد. گوگل نیز اکنون دنباله رو همین اقدام شده هرچند که برنامه تست آن مقیاس کوچک تری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی