ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چه کار کنیم تا صدایمان در دنیای پر ازدحام امروز شنیده شود؟

برندسازی شخصی، بازاریابی محتوایی و کارآفرینی تاکتیک هایی دارند که عموم مردم نسبت به آنها آگاهی ندارند. این تاکتیک ها آنقدر پر تعداد اند که هر کسی که در این زمینه فعالیت می کند ممکن ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

برندسازی شخصی، بازاریابی محتوایی و کارآفرینی تاکتیک هایی دارند که عموم مردم نسبت به آنها آگاهی ندارند. این تاکتیک ها آنقدر پر تعداد اند که هر کسی که در این زمینه فعالیت می کند ممکن است هر روز در برخورد با دیگران، مطالعه، نوشتن و آزمودن شیوه های مختلف، چیز تازه ای یاد بگیرد.

اما تاکتیک های فوق العاده خلاقانه ای وجود دارند که برخی از کارآفرینان برای پیش انداختن برند و یا شرکت خود از دیگران، از آنها استفاده می کنند. در ادامه می توانید ۶ نمونه از این تاکتیک ها را از نظر بگذرانید.

با دیجیاتو همراه باشید.

برای اینکه نسبت به اتفاقاتی که ظرف یک دقیقه روی اینترنت می افتد دید خوبی به دست بیاورید، به آمار ACI نگاهی بیندازید. روی اینترنت در هر دقیقه:

  • حدود دو و نیم میلیون محتوا روی فیسبوک به اشتراک گذاشته می شود
  • تقریباً سیصد هزار پیام توئیت می شود
  • حدود دویست و بیست هزار عکس روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود
  • کاربران یوتیوب ۷۲ ساعت محتوای ویدیویی جدید روی آن آپلود می کنند
  • حدود پنجاه هزار اپلیکیشن توسط کاربران اپل دانلود می شود
  • بیش از دویست میلیون ایمیل فرستاده می شود
  • آمازون بیش از هشتاد هزار دلار از فروش آنلاین در آمد کسب می کند

ریچارد برانسون برای خلق برند خود از جلب توجه استفاده کرد. رایان هالیدی با رسانه ها این کار را می کند. گری وینرچاک برای رساندن پیام خود به مخاطبانش از یوتیوب استفاده می کند و کماکان شخصیت رک گویی محسوب می شود. اما با وجود این همه سر و صدا، شما چگونه می خواهید سری میان سر ها بلند کنید؟

۱- خلاقیت به خرج دهید

جیسون فراید از بیس کمپ برای جلب توجه عموم مردم مدام به دنبال فرصت می گردد. او اخیراً با وجود حباب موجود فناوری و بحث هایی که بر سر ارزش گذاری استارتاپ ها وجود دارد، در مصاحبه ای مطبوعاتی در مورد ارزش گذاری چند میلیارد دلاری شرکتش فخر فروشی کرد. اما این کار او تماماً شوخی بود؛ او یک بار دیگر نیز در سال ۲۰۰۹ همین کار را کرده بود. این حرکت فراید، هم در آن زمان و هم این بار، جلب توجه زیادی کرد و این جلب توجه به او کمک می کند بیش از پیش نامش را مطرح کند.

۲- داستان خودتان را بازگو کنید

اندرو مدال در این باره می گوید: «مطلب من تحت عنوان ۶ ترفند فرا گرفته شده در زندان که بهره وری را به حداکثر می رساند باعث شد نام من در بسیاری از رسانه های معتبر مطرح شود. از من برای حضور در پادکست های متعدد و سخنرانی برای دانشجویان دعوت می شد و ترافیک وبسایتم از حد انفجار گذشت. زندگی هر کسی حکایتی دارد. فهمیدن اینکه چگونه از داستان زندگی ام می توانم به نفع خودم استفاده کنم برای من مزایای بی نهایت زیادی داشته است».

۳- برای خود جامعه ی مخاطبان تشکیل دهید

سوجان پاتل در حال حاضر استاد این کار است. جامعه ی مخاطبان او ظرف مدت کمی چهار برابر و نفوذش در میان آنها ده برابر قبل شده است. او ظرف ماه های گذشته با بازاریابان و کارآفرینان متعددی گفتگو داشته و از این راه برای خود دنبال کننده های زیادی کسب کرده است. این تلاش وی مؤثرترین استراتژی او برای خلق جامعه ی مخاطبانش بوده است. محتوایی که پاتل تولید می کند امروزه بیش از پیش به اشتراک گذاشته می شود و به طور منظم در خروجی رسانه های سطح بالا قرار می گیرد.

نتیجه ی اخلاقی داستان او این است که داشتن جامعه ی مخاطبان به شما کمک می کند داشته هایتان را بهتر به دست دیگران برسانید و رشد کنید. این کار یکی از اولیه ترین رویکرد ها برای مطرح شدن و در عین حال یکی از اثربخش ترین استراتژی ها برای این کار است.

۴- حضور آنلاین خود را با حمایت از یک آرمان همراه کنید

حمایت از یک آرمان اجتماعی و فعالیت داوطلبانه می توانند بسیار مؤثر واقع شوند. برای مثال اگر کارآفرین هستید، هر جایی که حضور آنلاین دارید، از شبکه های اجتماعی گرفته تا وبسایت، وبلاگ، یا پادکست شخصی خودتان، از کارآفرینان صحبت و حمایت کنید.

۵- همه جا حضور داشته باشید

واقعیت این است که خیلی از افراد مشهور شاید مورد علاقه ی بخش بزرگی از جامعه نباشند، اما روی اینترنت هر جایی که سرک می کشید حضور آنها را می توانید ببینید. این حضور فعال در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، به بیشتر دیده شدن آنها کمک شایانی می کند.

اگر موارد بالا را رعایت می کنید، حضور شما در هر جای ممکن می تواند میزان دیده شدن تان را تا ده برابر افزایش دهد.

۶- ثابت قدم باشید

بهترین توصیه ای که می توان در انتها داشت این است که در انجام این کارها ثبات قدم داشته باشید. مثلاً روز خاصی را در هفته انتخاب کنید و متعهد شوید هر هفته در آن روز برای مخاطبان خود ایمیل کوتاهی بنویسید و در آن از چیزهایی که به آنها علاقه دارید صحبت کنید. این کار را به طور مداوم انجام دهید و آن را ترک نکنید. مخاطبان شما کم کم منتظر دریافت ایمیل های شما خواهند بود.

دنیای مجازی دنیای شلوغ، پر ازدحام و اشباع شده ای است. فهمیدن اینکه چگونه می توانید صدای خود را در این شلوغی رساتر از قبل کنید برای خلق برندی معتبر نه تنها مهم، بلکه حیاتی است. توصیه می شود با پیدا کردن نقاط تمایز خود از دیگران شروع کنید، برای خود جامعه ی مخاطبان تشکیل دهید و ثبات قدم داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۳ دی ۱۳۹۴

    هوووووووو!
    متن های انقلابی میدین بیرون
    ?

مطالب پیشنهادی