ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با «اکوکپسول» آشنا شوید؛ خانه ای متحرک با کلیه امکانات زندگی

این کپسول دوستدار محیط زیست که در ظاهر شبیه یک تخم بزرگ شترمرغ به نظر می رسد در واقع خانه ای مدرن با امکانات کامل است که به هیچ نوع شبکه برق یا سیستم لوله ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۵ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۴

این کپسول دوستدار محیط زیست که در ظاهر شبیه یک تخم بزرگ شترمرغ به نظر می رسد در واقع خانه ای مدرن با امکانات کامل است که به هیچ نوع شبکه برق یا سیستم لوله کشی آب نیاز ندارد و می توان حداکثر تا یک سال در آنها زندگی کرد.

این اکوکپسول انرژی خود را از خورشید و باد تامین می نماید و ظرفیت اسکان دو نفر را دارد و همه امکانات و ملزومات یک زندگی راحت در آن جای داده شده اند. در ادامه مطلب می توانید به امکانات این خانه متحرک نگاهی داشته باشید. با دیجیاتو همراه باشید.

ecocapsule 2-w600
اکوکپسول با سیستم «آف-د-گرید» ساخته شده به این مفهوم که برای بهره گرفتن از امکانات آن به زیرساخت های ساختمانی همانند شبکه های سیم کشی برق نیازی نیست. تمامی سقف این کلبه به سلول های خورشیدی مجهز گشته و قادر است تا 600 وات انرژی سولار جذب نماید.
ecocapsule 3-w600
همچنین یک توربین بادی نیز در سقف خانه مورد بحث تعبیه گشته که حداکثر تا 750 وات انرژی در طول روز یا شب را تامین می نماید.
ecocapsule 4-w600
اگر بنا به هر دلیلی هر دو سیستم یاد شده از کار افتادند و قابل استفاده نبودند، اکوکپسول با باتری کار خواهد کرد و هنگامی که این باتری به طور کامل شارژ شود تا 4 روز استفاده را پاسخگو خواهد بود.
ecocapsule 5-w600
این کپسول به منظور پیشگیری از اتلاف گرما و همچنین جمع آوری آب باران به صورت تخم مرغی طراحی شده. آب باران از سطح کپسول گردآوری شده و درون تانکر آب فیلتر و آماده مصرف می گردد.

 

ecocapsule 6-w600
کلبه تخم مرغی مورد بحث، به سامانه گرمایشی زمینی، چندین پنجره، یک حمام با دوش و توالت بدون آب مجهز است.
ecocapsule 7-w600
این کپسول همچنین به شبکه ارتباطی مختص به خود نیز مجهز گشته تا ساکنین آن با دوستان و اعضای خانواده خود در تماس باشند و به طور کلی تارک دنیا نشوند. از دیگر امکانات موجود در آن باید به یک میز تحریر، تختخواب و کابینت های متعدد برای قرار دادن وسایل اشاره نمود. در ضمن، با چهار چرخی که در زیر کلبه تعبیه شده اند قادر خواهید بود به راحتی آن را جا به جا نمائید.
ecocapsule 8-w600
از آنجا که این نخستین نسل از اکوکپسول ها محسوب می شود فقط 50 عدد از آنها ساخته شده و آماده فروش است. قیمتش نیز 87 هزار دلار در نظر گرفته شده که البته هزینه حمل را شامل نمی شود و با توجه به منطقه مورد نظر برای نصب خانه، حداکثر 3890 دلار برایتان خرج اضافی خواهد داشت.
ecocapsule 9-w600
نسل دوم اکوکپسول ها در سال 2017 میلادی به فروش خواهند رسید و بدون شک با امکانات بیشتری همانند باتری با ظرفیت بیشتر و عمر طولانی تر، واحدهای AC کم انرژی و یک دستشویی که پسماندها را سوزانده و خاکستر می کند، همراه خواهد بود.

در پایین می توانید ویدئوی معرفی تکنولوژی اکوکپسول را مشاهده نمائید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علی
    علی | ۷ دی ۱۳۹۴

    فکر کنم مترجم اشتباه متوجه شده، قیمت ۷۹۰۰۰ پوند هست و فقط۲۰۰۰ پوند پیش پرداخت میگرن. https://www.ecocapsule.sk

    • فروغ بیداری
      فروغ بیداری | ۹ دی ۱۳۹۴

      اصلاح شد. سپاس

  • امیر
    امیر | ۶ دی ۱۳۹۴

    به طرز عجیبی جاابه و خوشمان امد
    اصلا 3000$ قابل باور نیست برام
    مخصوص باغ شهریمه

  • امیر
    امیر | ۶ دی ۱۳۹۴

    اگر ac داشته باشه من همین الان میخوامش
    اخه کانکسای پنل ساندویچی مفت گرون رو میفروشن 14تومن اونم بدون هیچی!

  • رضا
    رضا | ۶ دی ۱۳۹۴

    جالبه، اما این مقاله عینا چند ماه پیش توی 1پزشک منتشر شده بود. لطفا اخبار دسته اول منتشر کنید. امروز دومین مقاله قدیمی و تکراریه

مطالب پیشنهادی