ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضعف نرم افزاری، ریشه اصلی مشکلات بخش موبایل سامسونگ

این روزها سامسونگ تنها شرکت موبایل سازی نیست که درآمدش با کاهش رو به رو شده؛ شواهد خبر از آن می دهند که شرکت های بسیاری با این مشکل دست به گریبان هستند و به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

این روزها سامسونگ تنها شرکت موبایل سازی نیست که درآمدش با کاهش رو به رو شده؛ شواهد خبر از آن می دهند که شرکت های بسیاری با این مشکل دست به گریبان هستند و به طور کلی بازار این محصولات در تعداد زیادی از کشورها در حال اشباع شدن است.

مشکلات سامسونگ اما بیشتر به چشم می آیند چرا که این شرکت، در سال های اخیر بزرگترین فروشنده تلفن های هوشمند لقب گرفته است. با این حال، امروز رویترز گزارشی منتشر نموده از نظرات مدیران سابق و کنونی این کمپانی و به نظر می رسد می توان فهمید مشکلات «سامسونگ موبایل» از کجا سرچشمه می گیرند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

رویترز گزارش می دهد که بر اساس گفته های مدیران کنونی و سابق این شرکت، تجربه کاربری نرم افزاری بزرگترین مشکل سامسونگ است اما فرهنگ «سخت افزار پرست» کره ای ها، اجازه نوآوری در بخش نرم افزاری را نمی دهد.

یکی از مدیران کنونی که خواسته نامش فاش نشود، به رویترز می گوید: «در میان مدیران ارشد، بی اعتمادی عجیبی بر بخش نرم افزاری، سرویس ها و کسی که بتواند آنها را شکلی عالی مدیریت کند حاکم است.»

این فرد در مورد سرویس هایی نظیر Milk Video (ابزاری برای به اشتراک گذاری ویدیوها در میان کاربران موبایل های سامسونگ) و اپلیکیشن پیام رسان ChatOn سخن می گوید که هیچ کدام با استقبال کاربران مواجه نشدند.

همه این ها در حالی هستند که صرفا ماه گذشته خبر رسیده بود که سامسونگ با همکاری شرکتی معروف در زمینه طراحی تجربه کاربری، در پی بهبود شرایط روکش نرم افزاری اش برای اندروید است.

رویترز همچنین بر اساس گفته های منابع اش خبر می دهد که سامسونگ از فرهنگی خاص بهره می برد که در واقع، همواره سخت افزار را در مرحله اول قرار داده و همین موضوع باعث جلوگیری از نوآوری نرم افزاری می شود.

مدیر سابق این شرکت به منبع یاد شده می گوید: «مدیران ارشد سامسونگ به شکل ذاتی، "نرم افزار" را درک نمی کنند و تلاش دارند در بخش سخت افزاری برتر باشند. همین موضوع منجر به آن شده که در بخش سخت افزاری اکنون سامسونگ جلوتر از سایر رقبا باشد اما در قسمت نرم افزاری، عقب تر از رقبا.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • reza
    reza | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    عزیزم اون موقع که سونی،و نوکیا و اچ تی سی، گوشی تاچ،و اندرویید میزدن سامسونگ داش گوشی پادکانی و ماشین لباس شویی میزد،اینکه تو این چند سال به لطف تبلیغ و پشتکار پیشرفت کرده قبول،ولی دیگه نمیشه قدمت و گذشته رو انکار کرد،سنسور دوربیناش،که سونیه،صفحه نمایشش جاپن دیسپلی که باز از جاپونه، خدایشم که خدایه هنگ و لگه،خدای تقلید از اپل و سونیه،پشتش از پلاستیک عین سونی شیشه ای کرد،ضد اب بودن رو باز از سونی اونم تو یه مدلش کپی کرد،پتنت هاشم که اپله،دوربینشم عین نخود زده بیرون،حتما ای فیس نیاز دارن سامسونگیا،وگرنه دوربین زده دار میشه کناراش!!تبلیغاتش عالیه،همین.

  • حسین
    حسین | ۶ دی ۱۳۹۴

    تا چندین سال اینده ک تایزن کامل تر بشه و بیاد رو پرچمدارا گوشی های سامسونگ خیلی بهتر میشن

  • Andre Dorian
    Andre Dorian | ۶ دی ۱۳۹۴

    یادم رفت,اگه تاچ ویز ایراد داره,که 100 درصد داره!رام سیانوژن یا Mokke rom نصب کنید,شخصا سامسونگ با پردازه اگزیناس نداشتم,ندارم,اما اگه از نرسیدن صدمات سخت افزاری اطمینان دارید,نیاز به گارانتی ندارید که روت کنید و رام بزنید.
    پیروز باشید

  • morteza
    morteza | ۶ دی ۱۳۹۴

    آقا من نظرمو گفتم خب شما که اس فور داشتی بعدش اس سیکس با گوشیای دیگه ام کار کنی متوجه میشی من چی میگم چون فقط با سامسونگ کار کردی شاید اینطوری فکر میکنی بعدشم یه سرچ توی آپارات بزن تست سرعت زنفون دو با اس سیکسو ببین بعد بگو مقایسه نکنم بعدشم سلیقه ایه یکی رابط کاربری سامسونگو دوست داره و صفه نمایش پررنگو دوست داره ولی من که با گوشیای دیگه مقایسه کردم واقعا خوشم نیومد

  • حامد
    حامد | ۶ دی ۱۳۹۴

    نمیفهمم اینهمه کل کل و دعوا با هم برا چیه؟! پول میدین بهشون، براشون با تعصب و دعوا تبلیغم میکنین؟! حداقل تو فوتبال ادم میگه پول نمیده، لذت هیجانشم میبره که کل کل میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی