ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تا سال 2020 میلادی، 45 درصد از خریدهای آنلاین با دستگاه های موبایل انجام می شوند

حتما شما هم تا به حال با تلفن هوشمندتان اقدام به خرید در فضای آنلاین کرده اید. به لطف اپلیکیشن هایی که از سوی بامیلو، دیجیکالا و دیگر خرده فروشی ها ارائه گردیده اند، خرید آنلاین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

حتما شما هم تا به حال با تلفن هوشمندتان اقدام به خرید در فضای آنلاین کرده اید. به لطف اپلیکیشن هایی که از سوی بامیلو، دیجیکالا و دیگر خرده فروشی ها ارائه گردیده اند، خرید آنلاین ساده تر از هر زمان دیگری شده و نیازی نیست که برای این کار لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی تان را روشن نمایید.

در سال 2015 میلادی، حدودا 12 درصد از خریدهای صورت گرفته در فضای آنلاین از طریق ابزارهای موبایل انجام شدند که در ایالات متحده آمریکا با رقم 303 میلیارد دلار برابری می کرد.

با این همه، پیش بینی شده که تا سال 2020 میلادی، این رقم به 45 درصد افزایش پیدا کند و سهم ایالات متحده آمریکا از این خریدها نیز به رقم 632 میلیارد دلار برسد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این افزایش بیش از دو برابر رقم اعلام شده فعلی محسوب می شود و در نوع خود فوق العاده است اما سوالی که مطرح می شود این است که سهم دستگاه های موبایل از این رقم چقدر است و اینکه مجموعا چه میزان پول صرف خریدهای آنلاین خواهد شد.

پیش بینی شده که در سال 2020 میلادی، کاربران دستگاه های موبایل 55 میلیارد دلار را صرف خریدهای آنلاین خود نمایند و سهم شان از تجارت الکترونیکی مجموعا برابر با 16 درصد اعلام گردیده.

طبق ارزیابی های انجام شده، فروش های دیجیتالی در مقایسه با سال قبل، افزایشی قابل توجه را پیدا کرده اند و نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل، 15 درصد افزایش را نشان می دهند.

با این همه، آنطور که آمارها نشان می دهند، خرده فروشی ها تنها 2 درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل افزایش فروش داشته اند. این روزها آنطور که در خبرهای خوانده اید، اغلب بزرگسالان آمریکایی بخش زیادی از زمان خود را صرف کار کردن با موبایل هایشان می کنند اما بیشترین خرید خود را به جای موبایل، با استفاده از سیستم های دسکتاپی انجام می دهند.

با استناد به گزارشات منتشر شده، تجارت الکترونیک و فروش آنلاین همچنان روند افزایشی خود را حفظ می کنند. این روزها بسیاری از مردم ترجیح می دهند که به جای مراجعه حضوری به فروشگاه ها، آنها را به صورت آنلاین خریداری کنند. علت هم این است که در این شیوه، خریدار از پرداخت مالیات معاف است یا باید مالیات کمتری را پرداخت نماید و نکته دیگر اینکه برخی فروشگاه های آنلاین کالاها را بدون دریافت هزینه ارسال در اختیار مشتریانشان قرار می دهند.

اما تحقیقات نشان می دهند که اسمارت فون ها همچنان بیشترین نقش را در جستجوی اقلام مختلف و نه خرید آنها ایفا می کنند که این مساله در 5 سال آینده تغییر خواهد کرد. البته روشن است که این دستگاه ها بهترین راهکار برای جستجوی کالاهای مختلف هستند، به ویژه اگر اقلام خاصی مدنظرتان باشد و بخواهید قبل از مراجعه حضوری به فروشگاه و خرید، قیمت های مختلف برای آن را بررسی نمایید اما در حال حاضر سهم شان از خرید آنلاین چندان قابل توجه نیست.

با در نظر داشتن اینکه، این روزها در هرجایی یک ارتباط اینترنتی پیدا می شود، این کار نسبت به گذشته به مراتب آسان تر شده است. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که با اتمام فصل خرید چه تغییراتی در این آمار و ارقام مشاهده می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • patrik
    patrik | ۷ دی ۱۳۹۴

    من همچنان خرید از طریق کامپیوتر رو به تبلت یا موبایل ترجیح میدم. سیستم عامل های موبایل هنوز اینقدر بالغ نشدن که به راحتی کامپیوتر بشه خرید کرد

  • علی طهوری
    علی طهوری | ۶ دی ۱۳۹۴

    با رشد موبایل اصلا دور از ذهن نیست

مطالب پیشنهادی