ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گام های بلند تویوتا برای سلطه بر بازار خودرو جهان؛ بزرگترین خودروساز سال 2015

روحیه ژاپنی،فداکاری، نظم ، هوشمندی و توجه به جزییات کاربردی همه در روند پیشرفت تویوتا هویدا هستند، این خودروساز بزرگ و کم حاشیه توانست ظرف نیم قرن از یک کارخانه گمنام و کوچک در کشوری ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

روحیه ژاپنی،فداکاری، نظم ، هوشمندی و توجه به جزییات کاربردی همه در روند پیشرفت تویوتا هویدا هستند، این خودروساز بزرگ و کم حاشیه توانست ظرف نیم قرن از یک کارخانه گمنام و کوچک در کشوری جنگ زده به بزرگترین خودروسازن جهان بدل شود و گام های بلندی را در توسعه صنعت حمل و نقل جهان بردارد و این روند همچنان ادامه دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در آخرین روزهای سال 2015 سرانجام رکورد های جهانی فروش خودرو اعلام شد و تویوتا توانست با اختلاف نه چندان بالایی در حدود 110 هزار دستگاه (مساوی با تعداد خودروهای ایرانی که در طرح وام 25 میلیونی به فروش رسیدند) گوی سبقت را از فولکس واگن برباید و بار دیگر عنوان بزرگترین خودروسازان جهان را از آن خود کند.

toyo-8
تویوتا AA که اولین محصول تویوتا در سال 1936 بود.

هرچند باید این موفقیت را تاحدی ناشی از رسوایی زیست محیطی فولکس واگن و کاهش فروش 7.1 درصدی این خودروساز آلمانی در پی این فاجعه مدیریتی دانست. در واقع اگر این ماجرای شرم آور برای فولکس واگن پیش نیامده بود، هیچ بعید نبود که حالا شاهد پیشتازی این گروه بزرگ آلمانی در مقام برترین خودروساز جهان باشیم.

toyo-4
خروجی اگزوز مدل سلول سوختی تویوتا میرای، تنها آب خالص و قابل آشامیدن است.

به هرحال در رده خودروهای اقتصادی و تولید انبوه گروه تویوتا با ساخت نزدیک به 9.210.000 دستگاه خودرو جایگاه نخست را بدست آورده است و فولکس واگن با 9.100.000 دستگاه چاره ای جز پذیرش رده دوم نداشته است.

toyo-7
تویوتا کمری پر فروش ترین سدان سایز متوسط بازار آمریکای شمالی

در سگمنت تخصصی خودروهای لوکس و در بازار آمریکا به عنوان مهمترین بازار جهان در این رده نیز رقابت داغی بین مرسدس بنز، ب ام و، آئودی و لکسوس در جریان است که در نهایت امسال لکسوس توانسته با پیشی گرفتن از آئودی در میان سه برند لوکس پر فروش در این بازار قد علم کند و برنامه هایی برای رسیدن به جایگاه ب ام و و مرسدس بنز به عنوان پیشتازان این عرصه دارد.

toyo-5
تویوتا پریوس اولین و مهمترین خودرو هیبریدی جهان که به تازگی در نسل سوم عرضه شده است.

بنابراین تویوتا چه در بازار خودروهای اقتصادی چون کرولا، هایلوکس و کمری و چه در بازار خودروهای لوکس با برند لکسوس خوش درخشیده است.

toyo-6
تویوتا کرولا، لقب پر فروش ترین خودرو جهان (در قالب چند نسل مختلف) را یدک می کشد.

زیبایی روند تجاری این شرکت وقتی بیشتر نمایان می شود که بدانیم علاوه بر تولید نسل تازه تویوتا پریوس - به عنوان پر تیراژ ترین خودرو هیبریدی جهان- تویوتا در سال 2015 برای نخستین بار محصولی سلول سوختی را با نام "میرای" به تولید انبوه رساند.

toyo-3
هیدروژن در دمای بسیار پایین در کپسول های ویژه ای ذخیره می شود.

خودرویی که از طریق ترکیب هیدروژن با اکسیژن موجود در هوا، برق و آب تولید می کند. آب خالص از طریق اگزوز خودرو خارج می شود و برق نیز به مصرف موتورهای برقی می رسد.

toyo-2
ساختار فنی تویوتا میرای با تکنولوژی سلول سوختی

صرف نظر از پیچیدگی های استخراج و ذخیره سازی هیدروژن می تواند از مجموعه سلول سوختی به عنوان پاک ترین روش تولید برق برای خودروها یاد کرد. تکنولوژی ای که می تواند آینده صنعت خودروسازی را تغییر دهد.

toyo-1
تویوتا میرای اولین خودرو سلول سوختی تولید انبوه

با این اوصاف می توان گفت که تویوتا علاوه بر تجاری سازی محصولات و توجه به بازار فروش، نگاه عمیقی نیز به آینده صنعت خودروسازی و نیاز مشتریان دارد و در همین راستا علاوه بر مسائل تکنیکی و فنی بر روی قابلیت اطمینان و دوام بالای محصولات خود نیز کار می کند. روندی که بی شک به محبوبیت این خودروساز در اقصی نقاط جهان منجر شده و ارزشی افزون به برند تویوتا بخشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • علی
    علی | ۸ دی ۱۳۹۴

    و همچنان سایپا مطمان .و ایرانخودرو نماد اعتبار ملی . گوووو....

  • nima
    nima | ۷ دی ۱۳۹۴

    اقای زنگنه موفق باشی تبریک میگم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی