ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

هر نیروی جدید، خونی تازه در رگ های استارتاپ شماست

اگر شما هم مثل خیلی ها در شرکت خود مدام به دنبال ایده های تازه هستید، اضافه کردن نیرویی تازه به آن می تواند یکی از بهترین کارها برای پیدا کردن ایده های تازه باشد. اما ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اگر شما هم مثل خیلی ها در شرکت خود مدام به دنبال ایده های تازه هستید، اضافه کردن نیرویی تازه به آن می تواند یکی از بهترین کارها برای پیدا کردن ایده های تازه باشد. اما فارغ از اینکه کارکنان جدید شما از دل یک قرارداد ادغام ظهور کنند یا اینکه صرفاً برای راهنمایی گرفتن برای استارتاپ خود از کمک یک مشاور استفاده کنید، پیوند خوردن یک استعداد جدید با فضای شرکت، جنب و جوش زیادی در میان تیم شما به وجود خواهد آورد.

فرقی نمی کند محصول یا خدمات شما چه باشد، نفراتی که پشت آنها قرار دارند اگر نگوییم مهم تر، لااقل به همان اندازه اهمیت دارند. به همین دلیل است که اضافه کردن استعداد های جدید به فضای شرکت از اهمیتی حیاتی برخوردار است. پس اگر به دنبال این هستید که خون تازه ای به کالبد استارتاپ خود بدمید، ۴ دلیل مهم زیر می تواند شما را به استخدام یک نیروی تازه ترغیب کند.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

۱- استخدام های تازه وضع موجود را از بین می برند

هیچ چیز سریع تر از ثابت ماندن وضع موجود، بهره وری یک شرکت را تنزل نمی دهد. بازیافت مداوم همان ایده ها، فرایند ها و راه حل های قبلی، جزو سریع ترین راه ها برای از بین بردن انگیزه و نابود کردن روحیه ی افراد در شرکت هاست. این در مورد مدیرعامل نیز به همین اندازه صدق می کند.

اما عضو تازه ای که به جمع سازمان شما اضافه می شود از وضعیت موجود آنجا اطلاعی ندارد. او در سبک مدیریتی اش عادات و اولویت های کاری خود را دارد و از آنجایی که سال ها در شرکت شما کاری را به یک شیوه ی خاص انجام نداده است، ذهنش آمادگی دارد هر چیزی را به شیوه ی متفاوتی انجام دهد.

موارد کمی هستند که تا این اندازه می توانند برای یک سازمان مفید واقع شوند.

۲- آنها نگاه تازه ای به سازمان شما می بخشند

همه دوست دارند در مورد نوآوری حرف بزنند، اما ارائه ی تعریفی جامع و کامل برای چیزی مثل نوآوری همیشه دشوار است. نوآوری می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، اما یکی از معانی مختلفی که می توان برای آن متصور شد، مقابله ی مداوم با مشکلات از زوایای مختلف و متمایز است.

وارد کردن خونی تازه و خلاق به رگ های یک سازمان بلافاصله یک جفت چشم تازه نیز به سازمان شما می بخشد؛ یعنی کسی که برای اولین بار به مشکلات شما می نگرد. نگاه او مثل دیگر کارکنان شما با ماه ها یا سال ها تجربه ی قبلی کار در این فضا زاویه یا سوگیری خاصی پیدا نکرده است. دور نگه داشتن خود به اندازه ی کافی از محصول یا مشکلی که سال ها با آن در مقابله بوده اید در هر صنعتی دشوار است. اضافه کردن یک فرد به شرکت شما می تواند به آسانی این فاصله را پدید بیاورد.

۳- آنها می توانند به عنوان یک سخنران انگیزشی عمل کنند

جلب اشتیاق کارمندان نسبت به برند، محصول یا خدمات شرکت، یک چالش همیشگی است. اما جنب و جوش حاصل از اضافه شدن یک نیروی جدید می تواند به عنوان کاتالیزوری عمل کند که تیم برای پیشرفت به آن نیاز دارد.

البته همه تغییر را نمی پسندند. برخی ها اضافه شدن یک نیروی جدید را به چشم چالش یا یک نکته ی منفی می بینند. با اینکه اندکی اصطکاک می تواند مزایایی برای تیم داشته باشد و به اعضای آن برای مشارکت بیشتر انگیزه بدهد، بهتر است مزایای اضافه شدن نیروی جدید را به طور کامل برای آنان شرح دهید.

۴- نیروی جدید می تواند شما را به چالش بکشد

اضافه شدن نیرویی تازه به یک سازمان می تواند با وادار کردن آن به تفکر، اقدامی عملی، خلق محصول و یا فروش به شیوه ای متفاوت، سازمان را به چالش بکشد.

یه یاد داشته باشید حتی در صورتی که نیروی تازه در نهایت نتیجه ی لازم را برای سازمان در بر نداشته باشد، شما از مشارکت وی چیز تازه ای فرا خواهید گرفت و این دانش تازه، هرچند کوچک، ممکن است جرقه ی لازم برای روشن کردن ایده ی بزرگ بعدی در ذهن شما باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • نيما
    نيما | ۹ دی ۱۳۹۴

    با اينكه كاملا موافق مطلب بالا هستم ولي ميخوام اضافه كنم كه نيروهاي باصطلاح قديمي هم در هر مجموعه اي تبديل به يك جور بدنه براي اون مجموعه ميشن. در واقع اين نيروها بدليل تعهدشون نسبت به مجمعه باعث ميشن تا مجموعه از مسير تعيين شده منحرف نشه. مسلماً وارد شدن نيروي جديد هم باعث پويايي و تحرك ميشه ولي از اونجايي كه همه ي حركتهاي پويا جهت مثبتي نداره، ممكنه براي مجموعه هزينه بر هم باشه.

مطالب پیشنهادی