ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تلفن هوشمند «HP Falcon» در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ رونمایی می شود [شایعه]

تنها چند هفته ی پیش بود که در رسانه های مختلف صحبت از تلفن هوشمندی مرموز مطرح شد که ویندوز ۱۰ موبایل را اجرا می کرد. این اسمارت فون که اسم رمز «HP Falcon» را یدک می ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

تنها چند هفته ی پیش بود که در رسانه های مختلف صحبت از تلفن هوشمندی مرموز مطرح شد که ویندوز ۱۰ موبایل را اجرا می کرد. این اسمارت فون که اسم رمز «HP Falcon» را یدک می کشید مشخصه های فنی بسیار چشم گیری داشت ولی منابع خبری این احتمال را به میان می آوردند که شاید صرفاً با یک ابزار تست و ویژه ی بنچ مارک طرف باشیم که قرار نباشد هرگز به بازار بیاید.

اما حالا وبسایت آلمانی «دکتر ویندوز» مدعی شده با تکیه بر منابع اطلاعاتی خود دریافته که تلفن هوشمند Falcon واقعاً توسط اچ پی در حال توسعه بوده و حتی زمانبندی رونمایی و عرضه اش نیز مشخص گشته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگر فرض را بر این بگذاریم که «دکتر ویندوز» اطلاعاتی صحیح را مطرح نموده، HP Falcon اسمارت فونی در دست ساخت توسط کمپانی Hewlett-Packard است که بیشتر تلاش دارد خودش را در دل اهالی کسب و کار جا کند.

تلفن هوشمند مذکور اولین دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل خواهد بود که تحت برند لومیا نیست و البته حالا شنیده ها حکایت از آن دارند که این دیوایس طی رویدادی ویژه و در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ رونمایی خواهد شد که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می شود.

lumia-snapdragon-820_story

HP Falcon تا پیش از این یکبار در پایگاه داده ی GFXBench رویت شده و بر حسب همین حضور مشاهده گشته که دستگاه مورد اشاره از اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می برد؛ چیپستی که به راحتی می تواند تراشه های به کار رفته در لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ اکس ال را مغلوب خود سازد.

ضمناً نباید فراموش کرد استفاده از چنین سیستم-روی-چیپی سبب خواهد شد تا کارایی ویژگی Continuum ویندوز ۱۰ موبایل به مراتب بهتر و بیشتر گشته و در نهایت تجربه ی کاربری موثرتری از این قابلیت کلیدی فراهم آید.

از قلم نیاندازیم که سایت «دکتر ویندوز» در پایان خاطر نشان ساخته HP هنوز در رابطه با نهایی سازی محصول تردیدهایی دارد و شاید در دقیقه ۹۰ تولید انبوه و عرضه ی آن به بازار را کنسل کند.

در طی سال های اخیر بازار کامپیوترهای شخصی افول محسوسی پیدا کرده و شاید همین امر باعث شده HP که به این بازار به شدت متکی است تصمیم بگیرد یکبار دیگر شانس خودش را در عرصه تلفن های هوشمند محک بزند. HP Falcon احتمال دارد در شرایط ایده آل قدری سهم جهانی ویندوز موبایل را بهبود بخشیده و مقداری درآمد را نیز برای برند سازنده اش به ثبت رساند، هر چند که می بایست منتظر بمانیم تا گذر زمان صحت این شایعات و گمانه زنی ها را مشخص سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۸ دی ۱۳۹۴

    این خوبه که HP هم به تولید کنندگان گوشی های ویندوزی پیوسته.(البته در صورتی که این شایعه واقعیت داشته باشه.) یکی از جذاب ویژگی های ویندوز 10 هم کورتانا و Continuum هستند.
    ولی با این حال با وجود رقبایی مثل اندروید و iOS آینده این سیستم عامل روشن نیست و زمان همه چیز رو مشخص میکنه. الان نمیتونیم نظر قطعی بدیم و قضاوت کنیم. باید صبر کنیم ببینیم که آیا ویندوز 10 واقعا در رقابت با اندروید و iOS به درصدی از موفقیت میرسه یا خیر.

مطالب پیشنهادی