ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید انبوه «پردازنده-زیستی» سامسونگ آغاز شد؛ منتظر گجت های سلامتی کارآمدتری باشید

ظاهراً سامسونگ تصور می کند دستبندهای سلامتی و سایر ابزارهای مشابه می بایست رفته رفته کاری فراتر از اندازه گیری و مانیتور کردن نبض انسان را انجام دهند. در همین راستا این شرکت امروز خبر از تولید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

ظاهراً سامسونگ تصور می کند دستبندهای سلامتی و سایر ابزارهای مشابه می بایست رفته رفته کاری فراتر از اندازه گیری و مانیتور کردن نبض انسان را انجام دهند. در همین راستا این شرکت امروز خبر از تولید انبوه چیپستی داده که با هدف سنجش پنج مولفه ی خاص توسعه یافته و این مولفه ها عبارتند از: مقدار چربی بدن، وضعیت توده های عضلانی، ضربان قلب، دمای پوست، میزان استرس.

اگرچه قبلاً نیز قدری در رابطه با سیستم-روی-چیپ مورد بحث نوشته بودیم، ولی بد نیست یادآور شویم که شرکت کره ای آن را «پردازنده-زیستی» (Bio-Processor) می نامد و به شدت در تلاش است تا عرضه دیوایس های مبتنی بر این پردازنده را از نیمه اول ۲۰۱۶ آغاز کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سال ۲۰۱۵ گجت های سلامتی خصوصاً از نوع پوشیدنی بسیار محدودتر و ناتوان تر از چیزی بودند که ما تصور می کردیم. در ابتدای سال جاری میلادی گزارش های اولیه حکایت از آن داشتند که اپل می خواهد بسیاری از سنسورهای ذکر شده ی موجود در تراشه ی تازه ی سامسونگ را در ساعت هوشمند خود جای دهد، ولی اندکی بعد مشخص شد «اپل واچ» تنها از حسگر مربوط به مانیتور کردن ضربان قلب بهره می برد.

شواهد نشان می دهند کره ای ها به شدت در تکاپو هستند تا در رابطه با بازار مورد بحث پیش از سایرین گام بعدی را بر دارند، اما نمی توان فراموش کرد که اکنون انبوهی از دیوایس های پوشیدنی برای شمارش گام ها و سنجش وضعیت ضربان قلب وجود دارند که هیچ یک کار خود را چندان خوب انجام نمی دهند و لذا باید پیش از قضاوت منتظر ماند و دید ترکیب حسگر های گوناگونی که سامسونگ بر پیکره ی یک تراشه سوار کرده چگونه از آب در خواهند آمد و ابزاری دقیق را در اختیار ما می گذارند یا خیر.

ذکر این نکته ضروری است که وقتی یک گجت سلامتی داده هایی دقیق را جمع آوری نکند ابداً محصول کارآمدی نخواهد بود و سامسونگ با درک این موضوع کوشش دارد جریان را به نفع خود تغییر دهد.

«پردازنده-زیستی» غول تکنولوژی کره ای بدون شک به زودی در تعدادی از گجت های تولیدی این شرکت حضور خواهد یافت و راهی بازار خواهد شد، اما اینکه سایر برندها نیز حاضر به استفاده از آن در تولیدات شان خواهند بود یا نه پرسشی است که هنوز پاسخ اش در هاله ای از ابهام قرار دارد.

سامسونگ برای غلبه بر این مشکل تصمیم گرفته به جای ارائه ی تراشه ای حاضر و آماده، طراحی منبع سیستم-روی-چیپ یاد شده را در اختیار سایرین قرار دهد و آنها قادر هستند این طراحی را تا حدی بر اساس نیازهای دستگاهی که می خواهند بسازند سفارشی سازی کنند.

کمپانی کره ای خاطر نشان می سازد که با چیپست جدیدش می توان انواع گوناگونی از ابزارها همانند، دستبند، بازوبند، ساعت و... را طراحی و تولید کرد هر چند که حاضر نیست فعلا مشخص کند اولین بار آن را در چه نوع محصولی در بازار خواهیم دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی