ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه بهینه سازی شده لینوکس برای شهروندان کره شمالی و تدابیر امنیتی سخت گیرانه آن

کره شمالی نسخه مخصوص به خود را از سیستم عامل لینوکس دارد و این مساله بر هیچکس پوشیده نیست. نسخه یاد شده Red Star یا ستاره سرخ خوانده می شود و کاربرانش را محدود به ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

کره شمالی نسخه مخصوص به خود را از سیستم عامل لینوکس دارد و این مساله بر هیچکس پوشیده نیست. نسخه یاد شده Red Star یا ستاره سرخ خوانده می شود و کاربرانش را محدود به بخشی از دنیای مجازی کرده که توسط دولت تایید گردیده.

با این همه، محققان برآن شدند تا نگاهی نزدیک تر و عمیق تر به نحوه عملکرد ستاره سرخ داشته باشند و در نهایت دریافتند که این سیستم عامل همچون حاکمان این کشور مستبدانه عمل می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این سیستم عامل ظاهرا تمایلی وصف ناشدنی به واترمارک کردن فایل های ذخیره شده در درایوهای یو اس بی دارد (تا در صورت جابحا شدن محتوای قاچاق از طریق این ابزارها، مقامات دولتی را در جریان بگذارد) و علاوه بر این، در قبال هر نوع اصلاح یا تغییری هم رویکردی مملو از ظن را در پیش می گیرد.

رد استار در کنار مکانیزم های امنیتی اضافه اش در مورد فایل های کلیدی و مهم موجود در یک کامپیوتر، در صورت تشخیص هر گونه تغییر در آن فایل ها، سیستم را ریبوت می کند.

همچنین روشن است که کره شمالی مصمم شده تا حد ممکن تکنولوژی های مورد نیازش را در داخل خاک خود طراحی کرده و توسعه دهد. نرم افزار آنتی ویروس و مرورگر اینترنتی طراحی شده برای رد استار که به سمت سرورهای داخلی کره شمالی هدایت شده اند و حتی مکانیزم های رمزگذاری این سیستم عامل کاملا بومی هستند (احتمالا برای پیشگیری از ایجاد درب های پشتی در رد استار توسط شرکت های خارجی).

البته رد استار برخی مزایای امنیتی قابل توجه دارد که شاید در هیچ سیستم عامل دیگری پیدا نمی شود، با این همه، پژوهشگران در نهایت عقیده شان این است که هدف از طراحی این سیستم عامل منزوی نگه داشتن شهروندان این کشور از سوی دولت است.

در واقع کره ای ها هم جرات ایجاد اصلاحات در این سیستم عامل و دور زدن فیلترها را ندارند چراکه نگرانند از سوی مقامات دولتی تحت پیگرد قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • محسن
    محسن | ۸ دی ۱۳۹۴

    منم فک میکردم ایران زیاد جالب نیس
    وقتی کره شمالی رو دیدم
    نظرم برگشت

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۸ دی ۱۳۹۴

      ما خودمونو با کره شمالی مقایسه می کنیم بعد میایم با امریکا شاخ به شاخ میشیم خیلی داغونیم...ما اگه بخوایم از دست قدرت های جهانی راحت بشیم باید خودمونو با اونا مقایسه کنیم نه اینا...اخه چند تا کشور تو دنیا مثل کره شمالی هستن؟؟؟؟؟یه استثنا تو همه چی ممکنه پیش بیاد پس چون کره هست ما دیگه پیشرفت نکنیم راضی باشیم؟؟؟؟پس چرا یه نگاهی به کره جنوبی نمی ندازید که صنعتش دنیا رو گرفته...سامسونگش داره با بزرگترین شرکت امریکا رقابت میکنه(اپل) و صنعت خودرو سازیش داره با المان و فرانسه رقابت میکنه....چقد داغونیم ما

      • محسن
        محسن | ۸ دی ۱۳۹۴

        بحث مقایسه نیست دوست عزیز
        حرف من اینه که تنها منبعی که داره این اخبار ازش منتشر میشه خبرگزاری‌های آمریکاست
        خب معلومه که آمریکایی که دشمن کره شمالی هست ممکنه هر چیزی که به سود خودشه به دشمنش نسبت بده
        مگه توی خبرها یا فیلم‌های آمریکا در مورد ایران منصفانه برخورد میکنند؟ مگه در مورد ایران کلی دروغ نمیگند؟
        خودشون میگند کسی نمیتونه از کره با دنیای خارج ارتباط داشته باشه، اما وقتش که میشه خودشون هزارتا خبر از کره میگند. خب این دوتا با هم تناقض جدی داره.

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۸ دی ۱۳۹۴

    دوستان درسته که توی کره شمالی خفقان و دیکتاتوری هست، ولی این خبرها را هم که منابعش نویسنده های امریکایی هستند را باور نکنید. با صد برابر اغراق می نویسند. همین اخبار را در مورد ایران هم می نویسند. برین با توریستهایی که برای اولین بار میان ایران صحبت کنید ببینید چقدر تعجب میکنن از دیدن واقعیتهایی که توی کشور خودشون طور دیگه ای نشونشون داده بودند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی