ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل را که کنار بگذارید، «آلفابت» سالانه ۱.۵ میلیارد دلار زیان می دهد

بر اساس گزارش تازه موسسه تحقیقاتی Pacific Crest، هولدینگ آلفابت در صورت نادیده گرفتن درآمدهای گوگل، به شکل سالانه با زیانی معادل ۱.۵ میلیارد دلار مواجه خواهد شد. آلفابت به عنوان کمپانی مادر، اکنون تجارت های زیادی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

بر اساس گزارش تازه موسسه تحقیقاتی Pacific Crest، هولدینگ آلفابت در صورت نادیده گرفتن درآمدهای گوگل، به شکل سالانه با زیانی معادل ۱.۵ میلیارد دلار مواجه خواهد شد.

آلفابت به عنوان کمپانی مادر، اکنون تجارت های زیادی را زیر چتر خود قرار داده که شامل بخش سرمایه گذاری [Google Ventures]، سخت افزارهای هوشمند منازل [Nest]، خودروهای بدون راننده و البته قسمت ایده های بلندپروازانه [Google X] می شوند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

خبر تشکیل آلفابت از در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ از سوی لری پیج اعلام شد. در این میان لازم به ذکر است که سهام دار ارشد گوگل، خود آلفابت است. لری پیج در زمان معرفی آلفابت، در بلاگ رسمی گوگل نوشت که این شرایط باعث خواهد شد تا سرمایه گذاران بتوانند نگاهی شفاف تر به درآمدهای شرکت های تحت چتر نظارت آلفابت داشته باشند.

اما گزارش اخیر موسسه Pacific Crest خبر از آن می دهد که به جز گوگل، تنها سه بخش از آلفابت در حال حاضر کسب درآمد می کنند؛ بخش هایی که شامل Nest و Google Fiber [نام جدید: Access and Energy] و Replicant [بخش رباتیک] می شوند. البته به یاد داشته باشید که این سه بخش، صرفا درآمد کسب می کنند نه سود. در واقع با چنین شرایطی است که به شکل سالانه، آلفابت با شرکت هایی مواجه خواهد بود که سالانه ۱.۵ میلیارد دلار زیان به همراه دارند.

موسسه Pacific Crest خبر می دهد که برای دستیابی به این رقم، از اعداد و ارقام بدیهی بهره گرفته؛ ارقامی نظیر تعداد کارکنان، درآمدها و سودآوری ها. سپس این ارقام را در کنار سایر منابع خود قرار داده و به زیانی ۱.۵ میلیارد دلاری رسیده است.

این موسسه تحقیقاتی، ارزش بخش های مختلف آلفابت را گمانه زنی هم کرده و خبر می دهد که تمام شرکت های تحت نظر آن به جز گوگل، ارزشی برابر با ۲۲ میلیارد دلار دارند. این در حالیست که بخش خودروهای بدون راننده به عنوان گران قیمت ترین قسمت، ۸ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. بخش سرمایه گذاری تحت عنوان Ventures نیز ارزشی برابر با ۷ میلیارد دلار داشته و سومین قسمت به نام Nest، حدود ۳ میلیارد دلار ارزش دارد؛ دقیقا همان مبلغی که گوگل آن را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرده بود. در این میان ارزش بخش Ventures به این علت ۷ میلیارد دلار تخمین زده شده که این شرکت مدت ها پیش در «اوبر» سرمایه گذاری کرده بود.

موسسه Pacific Crest همچنین تعداد کارمندان بخش های مختلف آلفابت را تخمین زده است. این موسسه خبر می دهد که بخش Nest با ۱۱۰۰ نفر، بیشترین کارمند را بعد از گوگل دارد. گزارش غیر رسمی موسسه یاد شده، همچنین حکایت از آن دارد که در سال ۲۰۱۵، آزمایشگاه X با ۲۸۲ میلیون دلار، مسئول بالاترین هزینه ها بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۹ دی ۱۳۹۴

    زیان که نه بیشتر میشه گفت هزینه تحقیق و توسعه....اندروید که رایگانه و درآمد نرم افزارای گوگل توش هم تو بخش همون گوگل حساب میشه ازمایشگاه Xهم که منبع درامد نداره و همون میشه گفت یه هزینه تحقیق و توسعه داره و زیان نیس...توییتر سود دهی داره و این وسط فقط یوتیوبه که گزارش مالی نه چندان جالبی داره وگرنه اوضاع اونقدرم خراب نیس که شلوغش کردین خوب اینجا اپلیاتو هس دیگه...

  • سالار
    سالار | ۸ دی ۱۳۹۴

    وقتی 5 سال بعد تحقیقاتش و سرمایه گذاریش نتیجه بده چی ؟

مطالب پیشنهادی