ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی احتمالا مشغول ساخت نسخه دیگری از موبایل اکسپریا Z6 با نام لایت است

سونی تلفن های هوشمند سری اکسپریا Z5 خود را در ماه سپتامبر امسال و در جریان نمایشگاه IFA آلمان رونمایی کرد. این سری شامل سه مدل به نام های اکسپریا زد 5، زد 5 کامپکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

سونی تلفن های هوشمند سری اکسپریا Z5 خود را در ماه سپتامبر امسال و در جریان نمایشگاه IFA آلمان رونمایی کرد. این سری شامل سه مدل به نام های اکسپریا زد 5، زد 5 کامپکت و زد 5 پریمیم می شدند.

مدل پریمیم همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید مجهز به یک نمایشگر 4K است و مدل کامپکیت را هم بیشتر می توان یک تلفن هوشمند میان رده در نظر گرفت تا پرچمدار. حالا اما، شایعه ای منتشر گردیده که حاوی اطلاعات تازه ای در مورد نسخه جایگزین این موبایل یعنی اکسپریا زد 6 است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طبق شایعه جدید، سونی در نظر دارد در کنار نسخه اصلی پرچمدار خود، مدلی تحت عنوان اکسپریا زد 6 لایت را معرفی نماید در حالی که پیشتر گفته شده بود، می خواهد 5 مدل مختلف از اکسپریا زد 6 را ارائه کند.

براساس این شایعه، انتظار می رود که شرکت یاد شده، یک مدل 4 اینچی با نام زد 6 مینی، یک مدل 4.6 اینچی به نام زد 6 کامپکت، یک مدل 5.2 اینچی موسوم به زد 6 (همان نسخه اصلی)، یک مدل 5.8 اینچی به نام زد 6 پلاس و در نهایت یک مدل 6.4 اینچی با نام زد 6 آلترا را رونمایی کند.

با این همه، لازم است مجددا تاکید کنیم که اینها در حد شایعه هستند و شرکت سونی هنوز هیچیک را تایید نکرده است. حتما 5 نسخه مختلف از تلفن هوشمند اکسپریا زد 6 به نظرتان زیاد می آید، حال، نظرتان در مورد یک دستگاه دیگر علاوه بر این موارد چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد،  این کمپانی ژاپنی در تلاش است تا مدل دیگری تحت عنوان لایت را در کنار پرچمدار سال جدید ارائه دهد. منبع خبر اعلام داشته که این نسخه، یک نمایشگر 5 اینچی دارد و علاوه بر این، بدنه آن تماما از فلز ساخته شده.

اکسپریا زد 6 لایت مجهز به یک چیپست اسنپدراگون 650 است (که احتمالا با نام اسنپدراگون 618 می شناسیدش) و ممکن است که با رقم 385 دلار به فروش برسد. انتظار می رود دستگاه مذکور در کنار سایر نسخه های این پرچمدار در ماه می سال جدید معرفی گردد.

بنابراین به نظر می آید که سونی تصمیم گرفته به جای سه مدل مختلف از اکسپریا زد 6، شش مدل از آن را ارائه نماید. در ابتدا شاید این مساله غیر محتمل به نظر بیاید، اما در مورد سونی هر چیزی امکان پذیر است.

شرکت مورد بحث حقیقتا نیاز دارد تا فروش اسمارت فون های خود را افزایش داده و بتواند در بازار باقی بماند و از همین رو، تردیدی نیست که هرآنچه در توان دارد را در سال جدید انجام خواهد داد تا به این مهم نایل آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • ARMY_READ
    ARMY_READ | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    سونی و اچ تی سی واقعا حقشون بیشتر از ایناس....
    ولی نمیدونم چه گیری دادعه سه ساله داره با ی طراحی محصول میزنه..من یکی ک دیگه فرقه سریاشو نمیدونم...

    ولی ب امید موفقیتش..درضمن دوربینای z5 وs6رو مقایسه کردم انصافا سونی بهتر بود...ولی سری نوت5 دوربینش بهتر ازسریs6 بود

    در کل عاشقه کیفیته سونی ام هیچ شرکتی تو این مورد ب گردعه پاشم نمیرسه ....

  • محمد مهدی
    محمد مهدی | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    Z6 سونی میترکونه ...
    حالا ایفون ۷ چی ؟؟؟ لنز دوربین رو همسطح میکنه با بادنه به قول دستمون. ۳ ساعت هم کنفرانس میده ...

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۹ دی ۱۳۹۴

    درود به همه علاقه مندان واقعی و باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی, من اگه قرار باشه اکسپریا z6 خریداری کنم مدل لایت خریداری نمیکنم و مدل قدرتمندتر و بهترش رو خریداری میکنم, من فبلت دوست دارم, اونی که به شکل غیر مستقیم شرکت های رقیب سونی یعنی سامسونگ و اپل و ... را میکوبی !و به عنوان مثال باتعنه به دوربین سامسونگ میگویی مانند زیگیل زده بیرون و اپل خم میشه توجه کن : همه شرکت ها عالی هستن و هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و هرگز هیچ کدوم کاملترین نیستن! لطفا به شرکت ها که خیلی اصل مطلب نیس در واقع به دوستدارانشون احترام بگذارید و به شرکت ها توهین نکنید ! سامسونگ یک شرکت گسترده هس که یک بخشش اندازه کل یک شرکت فلان موبایل ساز هس همین دوربین سامسونگ با دیافگرام f1.9در گلکسیS6ها و نوت5 در سال 2015 تنها عیبی که داشت اونهم از نظر بعضی ها حتی خودم بیرون زدگی بود اما در (( عمل )) بهترین بود و مقام دوم را آورد بعد از دوربین محشر ال جی G4 با دیافگرامf1.8 , دوربین سونی Z5 هرگز کیفیت ثبت تصاویر جی4 و اس6 ها رو نداره طبق کلیپ ها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و حتی بازار اونهم در (عمل) اما سرعت خوبی داره والبته کیفیت هم داره و قابل اتکا هس , به عنوان مثال در نوت4 سامسونگ دو نوع دوربین بود که دقیق مانند هم در یک سطح کیفیت و عملکرد عالی بودن یکیش سنسور سونی بود و دیگری سنسور خود سامسونگ ! پس نگید فقط سونی تو دوربین عالی هس ! اپل بالاترین هماهنگی بین نرم افزار و سخت افزار رو داره و کیفیت عالی داره و طراحیش متعلق به خود اپل هس که این مهمه نه اینکه خودش تولید نمی کنه و آیفون 6sمانند قبل به راحتی خم نمیشه! پس اپل رو نکوبید! رزولیشن بالا دلیل برتری نیس و صفحه نمایشLEDنشان داده که نکته های اصلی در برتر کردن صفحه نمایش عمق رنگ و درخشندگی خوب و بهینه بود بالا و بالا ترین زاویه دید هس , سامسونگ بهترین و بهینه ترین صفحه نمایش رو داره یعنی LEDاختصاصیش (سوپرآمولد) که مانند همیشه در سال 2015 مقام اول رو آورد در گلکسیS6ها و نوت5 و بعدش صفحه نمایش ال جیG4 و قدرتمند ترین چیپست پردازنده موبایلی اش مخصوصا در عملکرد چند هسته ای که نمونه اش همین اکسینوس 8890یا همونM1هس که گویا در گلکسیS7قرار میگیره و ... سونی اگرچه محصولاتش یک شکل و تکراری هس تقریبا اما خیلی زیبا هس و ظریف و تا هم اکنون مقام اول رو داره در مقاومت در برابر آب و گرد و غبار , من که طرفدار هیچ برند و محصولی خاص نیستم و فقط طرفدار هر تلفن همراهی (( فبلت )) که بهترین بشه هستم و اگه پول باشه خریداریش خواهم کرد

    • shahryar
      shahryar | ۱۰ دی ۱۳۹۴

      اصلا مشخصه طرفدار سامسونگ نیستی ? یک بخشش به اندازه فلان موبایل ساز ? اره عمو‌یی تو راس میگی
      دوربین های سونی توی ازمایشگاه های Dxomark تست شدن و بیشترین ایزو‌ ، تکسچر ، رنگ ، کمترین نویز ، بهترین فوکوس و بهترین فلاش رو داشتن ، اونوقت تو با یه جمله که سونی به سامسونگ نمیرسه کل اینارو بردی زیر سوال ? اخه برو اول سواد بحث کردن رو یاد بگیر بعد مثل بابا طاهر عریان اینجا کتابی بنویس ? گوشی های سامسونگ هنگی ترین رابط کاربری رو دارن ، ۹۰٪ امکانات داخل رابط کاربری هم بدرد نمیخوره فقط روی کاغذ باحالن ، درضمن اختصار کلمه LED سوپر امولد نمیشه عقل کل ? میشه Diode Light Emitted
      سنسور همون سامسونگ و اپل رو هم که انقد به سینه میزنی سونی میده بهشون ، پس حرف از دوربین هم نزن ، توی بدون ایینه ها و DSLR ها سونی حرف اول و اخرو میزنه ، البته نیکون و کنون هم رقبای قدری هستن ولی هیچوقت نمیای ببینی اسمی از سامسونگ یا اپل باشه ? توی هر بخشی بخوای گوشی های سونی و سامسونگ رو مقایسه کنی سونی برندست ، اینو بعنوان کسی میگم که بیشتر از همه شماها با تمام گوشی ها کار کردم چون شغلم همینه ، منابعی هم که مطالعه شون میکنم مثل شما ایرانی نیست همشون .

      • 09339434229jean claude jamali nejad
        09339434229jean claude jamali nejad | ۱۱ دی ۱۳۹۴

        درود بر شما که کل عقل را گرفتی و چیزی برای دیگران نگذاشتی , درود برشما که فقط مقام بیشترین کارکرد با انواع گوشی ها را داری ! درود برشما که از منابع خارجی استفاده کردی اما دیگران یعنی از منابع ایرانی ! شما که عقل کل هستی به طور کلی منظور منLEDهس که صفحه نمایش مورد استفاده همیشه سامسونگ LEDاختصاصی خود سامسونگ(سوپرآمولد)نام داره , من هرگز نگفتم دوربین سونی عالی نیس و فقط سامسونگ ! نوشتم فقط نگویید سونی عالیترین دوربین رو داره , به شکل عملی معلوم هس در سایت های مطرح ایرانی مباحث و فیلم و عکس مقایسه عکس و فیلم گرفتن Z5با دیگر رقبا همچو آیفون6Sو نوت5 و... ملاحضه کنی عرایظ من را تأیید میکنی که کیفیت دوربین Z5در ثبت دقیق ترین وباکیفیت ترین تصاویر و در رنگها عالی هس اما نه بیشتر از امثال جی4 و گلکسیS6ها و نوت5 , اماعالی هس, ای آگاه آگاهان توجه کن لازم نیست بیشتر از این جواب شما را طولانی کنم در عرایظ من برطبق واقعیت همه چی و جواب شما هس, شما گویا ناراحت شدی و نوشته هات سرشار از نظر شخصی و متأسفانه تعصب هس. به هرحال ببخشید و موفق باشی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی