ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش محصولات اپل در خاور میانه
تکنولوژی

عزم جدی اپل برای تسخیر بازار تلفن های هوشمند در خاورمیانه و قاره آفریقا

اپل در سالی که گذشت موفقیت های بسیاری را در عرصه فروش محصولات خود به دست آورد. آمار فروش تلفن های هوشمند این کمپانی در شرق آسیا واقعاً چشمگیر بوده است. مدتی قبل بود که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

اپل در سالی که گذشت موفقیت های بسیاری را در عرصه فروش محصولات خود به دست آورد. آمار فروش تلفن های هوشمند این کمپانی در شرق آسیا واقعاً چشمگیر بوده است. مدتی قبل بود که از سهم قابل توجه آنها از بازار چین خبر دادیم و همین دیروز بود که از فروش بالای محصولات اپل، حتی در زادگاه رقیب اصلی اش، سامسونگ گفتیم. اما این طور که به نظر می رسد نگاه اهالی کوپرتینو فقط به شرق آسیا نیست. شواهد نشان می دهد که حالا آنها کل این قاره را هدف خود قرار داده اند.

از بررسی های جدید این طور برمی آید که در سال 2015 عرضه محصولات اپل در منطقه خاورمیانه و آفریقا با رشدی 133 درصدی همراه بوده است. با ادامه خبر دیجیاتو را همراهی کنید.

بر اساس بررسی های موسسه تحقیقاتی Counterpoint، در سه ماهه سوم سال 2015 سهم اپل از بازار این منطقه رشدی 3.9 درصدی را تجربه کرده است. این در حالیست که میزان رشد مدت مشابه سال قبل تنها 2.2 درصد بود. بر این اساس اپل توانسته در سال 2015 نسبت به سال 2014 رشدی 133 درصدی را در میزان عرضه موبایل هایش در این منطقه از دنیا به ثبت برساند و برای اولین بار نامش را در میان 5 برند محبوب خریداران جای دهد.

بیشترین سهم بازار این ناحیه در اختیار سامسونگ است. امسال 49 درصد از موبایل های عرضه شده در منطقه خاورمیانه و آفریقا متعلق به سامسونگ بوده است که البته آنها نسبت به سال قبل 1 درصد از سهم خود را از دست داده اند. برندهایی چون Tecno، Huawei، Meizu، Gionee و Lenovo از دیگر موبایل سازان محبوب در این ناحیه هستند.

از نظر بسیاری از کارشناسان بازار این بخش از دنیا، بعد از هند و جنوب شرق آسیا، یکی از گزینه های منطقی جهت شروع رشد فزاینده‌ی تقاضا برای اسمارت فون ها در سال پیش رو خواهد بود. اپل تا به امروز فعالیت چشمگیری در این بازار نداشته، اما با افزایش قابل توجه آمار فروش اسمارت فون ها در غرب آسیا و آفریقا، آنها هم تلاش دارند به طور جدی تر به دنبال افزایش سهم خود باشند.

برآوردهای Counterpoint نشان می دهد که بازار تلفن های همراه در این ناحیه شاهد رشدی 23 درصدی در سه ماهه سوم سال 2015 بوده است. البته رشد فروش تلفن های هوشمند بیشتر از این مقدار و حدود 31 درصد به ثبت رسیده است. این اعداد و ارقام نشان می دهد که سرعت توسعه بازار اسمارت فون ها در خاورمیانه و آفریقا 3 برابر سریع تر از میانگین نرخ رشد بازار جهانی است.

بی دلیل نیست که جان اسکالی، مدیرعامل سابق اپل برند تازه ای را با تمرکز بر تولید موبایل های ارزان قیمت برای بازار خاور میانه تاسیس کرده است. البته او اذعان می دارد که به احتمال زیاد استیو جابز سیاست های او برای تولید این موبایل های اقتصادی را تایید نمی کرد.

نشانه های رویکرد جدید اپل نسبت به بازار این ناحیه از دنیا مدتیست که آشکار شده؛ زمان زیادی از افتتاح اولین اپل استور در شهر دوبی نمی گذرد. کمی بعد از اعلام توافق هسته ای در ژنو مابین ایران و پنج قدرت جهانی، روزنامه وال استریت ژورنال از دست به کار شدن اپل برای ورود رسمی به بازار 80 میلیونی ایران خبر داد، گرچه محصولات آنها از مدت ها قبل جای خود را در این بازار بکر پیدا کرده بودند.

با نگاه به همه این موارد می توان اینچنین برداشت کرد که سال 2016 سال رویکرد جدی اپل به خاورمیانه و آفریقاست؟ باید منتظر ماند و دید، چرا که شرایط این بازارها بسیار متغیر است و مناسبات بین دولت ها در مدت کمی می تواند شرایط بازارها را به شدت دستخوش تغییر نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • shadow
    shadow | ۹ دی ۱۳۹۴

    یعنی...میشه یه اپل استور داشته باشیم! بعد عمری

  • محمد
    محمد | ۹ دی ۱۳۹۴

    به چه دردی میخوره وقتی قیمتش اینقدر بالاست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی