ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدئوی کوالکام نمایی از قابلیت های پهپادها در سال آینده میلادی را به تصویر می کشد [تماشا کنید]

کمی قبل تر و طی سال جاری میلادی کمپانی کوالکام چیپستی ویژه از خانواده ی اسنپدراگون اش را رونمایی کرد که به منظور به کارگیری روی پهپادها توسعه یافته بود. این شرکت می گوید پردازنده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

کمی قبل تر و طی سال جاری میلادی کمپانی کوالکام چیپستی ویژه از خانواده ی اسنپدراگون اش را رونمایی کرد که به منظور به کارگیری روی پهپادها توسعه یافته بود. این شرکت می گوید پردازنده ی موسوم به «اسنپدراگون فلایت» سبب خواهد شد هزینه ی تولید پهپاد ها به مراتب کمتر شده و قابلیت های پیشرفته و به روز به شکل وسیع تری در آنها در دسترس باشند.

در همین راستا کوالکام به تازگی ویدئویی را منتشر کرده و در آن سعی نموده قابلیت هایی که یک پهپاد مجهز به تراشه ی مورد بحث از آنها برخوردار خواهد بود را به تصویر بکشد؛ این ویدئو در اصل توانایی هایی دِرون هایی را به نمایش می گذارد که در ۲۰۱۶ به بازار خواهند آمد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در این ویدئو می بینم که یک پهپاد قادر خواهد بود به صورت خودکار و بدون نیاز به هدایت شدن توسط انسان مسیری معین را طی کرده و حتی اشیا موجود بر سر راهش در این مسیر را نیز شناسایی و از برخورد با آنها اجتناب کند. ضمناً این دست از پهپاد ها می توانند با استفاده از سنسورهای ویژه ای که رویشان سوار گشته از محیط پیرامون خود نقشه ای سه بعدی تهیه نمایند.

کوالکام خاطر نشان می سازد آنچه در ویدئوی مورد اشاره به تصویر کشیده تنها یک نمایش کوتاه و مختصر از ویژگی هایی است که در آینده ی نزدیک در دسترس خواهند بود، ولی این کمپانی وعده داده تا در CES 2016 که از هفته ی آینده برگزار خواهد شد قابلیت های و جزئیات بیشتری را با عموم در میان بگذارد.

بد نیست یادآور شویم در ماه اکتبر «راج تالوری» از کوالکام گفته بود شرکت متبوعش باور دارد «با چیپ جدیدی که توسعه داده اند می توانند قیمت متوسط یک پهپاد دارای تجهیزات فیلمبرداری 4K را از ۱۲۰۰ دلار به ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار کاهش داده و طول عمر باتری این دستگاه ها را نیز از ۲۰ دقیقه به ۴۵ الی ۶۰ دقیقه برسانند.»

در صورت صحت پیدا کردن چنین مسئله ای بدون شک قشر گسترده تری از کاربران به سمت استفاده از درون ها سوق پیدا کرده و به یقین بازار این محصولات در سال ۲۰۱۶ باز هم داغ تر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۰ دی ۱۳۹۴

    کاش کوالکام هر چه زودتر پهپاد های اختصاصی ساخت خودش رو عرضه کنه و در این زمینه جذاب به رقابت بپردازه.

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۰ دی ۱۳۹۴

    بهتره که کوالکام هر چه زودتر پهپاد های اختصاصی ساخت خودش رو عرضه کنه و در این زمینه جذاب به رقابت بپردازه.

مطالب پیشنهادی