ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توئیتر در پی افزایش تنوع قومیتی در میان کارمندانش است

توئیتر از جمله شرکت هایی سیلیکون ولی است که تنوع قومیتی و نژادی در نیروی کار آن بسیار کم است و به همین منظور جدیدا مورد اعتراض های فراوانی از طرف مردم و کارشناسان قرار ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

توئیتر از جمله شرکت هایی سیلیکون ولی است که تنوع قومیتی و نژادی در نیروی کار آن بسیار کم است و به همین منظور جدیدا مورد اعتراض های فراوانی از طرف مردم و کارشناسان قرار گرفته. پیرو همین امر، این شرکت اعلام نموده که قصد دارد یکی از مدیران سابق اپل را به عنوان سرپرست تنوع قومیتی خود استخدام نماید.

«جفری سیمینوف»، مردی سفید پوست است که پیش از این به مدت دو سال در شرکت اپل، همین سِمَت را به عهده داشته و به عنوان حامی سرسخت همه اقشار جامعه شناخته می گردد. اما رنگ پوست و جنسیت او موضوعی است که برخی منتقدان همچنان به آن اعتراض دارند و ادعا می کنند که شبکه اجتماعی ساکن سان فرانسیسکو به جای پیشرفت، یک قدم به عقب برگشته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تعداد کارمندان زن یا افراد سیاهپوست در شرکت یاد شده کم است و در همین راستا یکی از کارکنان سیاهپوست توئیتر اظهار داشته که مشکل تنوع قومیتی توئیتر چیزی نیست که به این زودی ها برطرف گردد. این در حالیست که بخش بزرگی از کاربران توئیتر را کاربران لاتین و سیاهپوست تشکیل داده اند اما کارمندان و اعضای تشکیل دهنده مجموعه ای که به آنها خدمت رسانی می کند تقریبا همه سفید پوست هستند.

جا دارد یادآوری کنیم بر اساس آمار منتشر شده، فقط 6 درصد از کارمندان شبکه اجتماعی مورد بحث سیاهپوست و اسپانیایی بوده و 13 درصد از کل مجموعه را زنان تشکیل داده اند و باقی آنها همه سفید پوست و مرد هستند.

همه این موارد به کنار، یکی دیگر از انتقادهایی که به این تصمیم توئیتر وارد شده این است که آقای Siminoff همانند بیشتر مدیران این شرکت، در این شبکه فعالیت چندانی ندارد و از 5 سال پیش تاکنون فقط حدود 800 توئیت ارسال نموده است.

در این راستا بد نیست اشاره کنیم تنها مدیر ارشد این کمپانی که در شبکه خودشان فعالیت بسیاری دارد، جک دورسی است که خودش خالق و مدیرعامل آن نیز به شمار می رود و پیرو تنوع بخشیدن به نژاد و قومیت کارمندانش اظهار داشته که قصد دارند همانند 320 میلیون کاربری که از سراسر جهان دارند، کارمندان متنوعی نیز به مجموعه خود اضافه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مقز اینو بخون
    مقز اینو بخون | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    چرا اینا انقدر به تنوع نژادی اعتقاد دارن تو شرکت؟ شایسته سالاری به معنی از همه نژادی بودن نیست که شرکته ها کشتی نوح نیست که

مطالب پیشنهادی