ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد ویندوز ۱۰ در انتهای سال ۲۰۱۵، چندان قابل توجه نبوده است

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی Net Applications، ویندوز ۱۰ مایکروسافت سال ۲۰۱۵ را با سهمی معادل ۹.۹۶ درصد از بازار جهانی سیستم عامل های دسکتاپ به پایان رسانده است. اکنون ۵ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی Net Applications، ویندوز ۱۰ مایکروسافت سال ۲۰۱۵ را با سهمی معادل ۹.۹۶ درصد از بازار جهانی سیستم عامل های دسکتاپ به پایان رسانده است.

اکنون ۵ ماه از عرضه عمومی نسخه نهایی ویندوز ۱۰ سپری می شود. نکته اینجاست که در چند ماه ابتدایی، سرعت پذیرش این سیستم عامل از سوی کاربران به شدت بالا بود اما با گذشت زمان، سرعت رشد ویندوز ۱۰ در میان کامپیوترهای شخصی و سایر دستگاه ها به شدت کاهش یافته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پس از گذشت ۴ هفته از عرضه اش، ویندوز ۱۰ در ۷۵ میلیون کامپیوتر نصب شده بود و این آمار پس از گذشت ۱۰ هفته، به ۱۱۰ میلیون دستگاه رسید. خود مایکروسافت جدیدا آمار دقیقی از کاربران ویندوز ۱۰ ارائه ننموده اما در هر صورت باور دارد که می تواند در مقطع زمانی ۲ الی ۳ ساله، به یک میلیارد دستگاه مجهز به سیستم عامل مورد بحث دست پیدا کند؛ دستگاه هایی که صرفا متشکل از کامپیوترهای شخصی نخواهند بود بلکه دربرگیرنده اکس باکس، تبلت، تلفن هوشمند و سایر محصولات دیگر نیز هستند.

در ماه نوامبر، خبر رسید که سهم ویندوز ۱۰ مایکروسافت از بازار جهانی سیستم عامل های دسکتاپ، ۹ درصد است. حال و پس از گذشت یک ماه، در پایان دسامبر خبر می رسد که ردموندی ها توانسته اند صرفا ۰.۹۶ درصد در ماه اخیر به سهم خود اضافه نمایند.

os_market_share_december_2015-w600

پیش از اینکه ویندوز ۱۰ از راه برسد، نسخه هفتم از این سیستم عامل با ۶۰ درصد پیشتازی می کرد در حالی که اکنون سهم آن به ۵۵.۶۸ درصد رسیده است. با وجود عرضه ویندوز ۱۰، به نظر می رسد که ویندوز ۷ همچنان برای مدتی طولانی به عنوان محبوب ترین سیستم عامل مایکروسافت باقی خواهد ماند.

به طور کلی نیز سهم ویندوز از در ماه دسامبر، ۰.۰۷ درصد کاهش را تجربه کرده به ۹۱.۳۲ درصد رسیده؛ سهمی که به کاربران مک و لینوکس افزوده شده است.

موسسه Net Applications آمار یاد شده را از طریق ۱۶۰ میلیون بازدید کننده و مورد بررسی قرار دادن بیش از ۴۰ هزار وب سایت به دست می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • atra.tavan60
    atra.tavan60 | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    کلا بدی ویندوز اینه که آپدیتش که میاد نرم افزارهای تخصصی رو اون کار نمیکنن من که همش مجبورم برای کارهای تخصصیم از ویندوزای ورژن پایینتر استفاده کنم

  • احسان
    احسان | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    گرفتن یه درصد سهم اصلا چیز خاصی نیست نه؟!
    حیف کلمه تکنولوژی که سردر سایت زدی...

  • ye nafar
    ye nafar | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    ویندوز اورجینال رو از نت میشه دان کرد؟؟؟

    • Rasool Entertainment
      Rasool Entertainment | ۱۲ دی ۱۳۹۴

      دوست عزیز ویندوز اورجینال به اون شکلی که فکر می‌کنی وجود نداره. اورجینال بودن ویندوز به معنی اینه که شما یه کد (فکر کنم ۱۶ یا ۲۰ رقمی) رو باید به قیمت مثلا ۲۰۰ دلار بخری و اونو وارد بخش اکتیو ویندوزت کنی تا ویندوزت به صورت قانونی اکتیو بشه و خریداری بشه. اینکه شما ویندوز رو از کجا دانلود کنی هیچ تفاوتی نمی‌کنه. از سر کوچه بگیری. از نت بگیری. از خود سایت مایکروسافت بگیری. خود مایکروسافت یه DVD بفرسته دم خونت و ... برای اورجینال کردنش باید اون کد چند صد دلاری رو خریداری کنی و با اون ویندوزت رو فعال کنی. :)

      • arsham
        arsham | ۱۳ دی ۱۳۹۴

        کلا تو ایران همه چی رو کرک شده استفاده میکنن از نرم افزار های تخصصی و آنتی ویروس ها گرفته تا بازی ها و.....
        ربطی هم به ارزش داشتن یا نداشتن پول دادن پای ویندوز نداره وقتی میشه بدون دادن پول یا با دادن حداقل مقدار چیزی رو داشت اکثر افراد همین راه رو انتخاب میکنن ایرانم که حق کپی رایت رو امضا نکرده هیچ مشکل قانونی ای هم ندارن این افراد ولی تو کشورای دیگه از این خبرا نیست

    • TeChNoLoGy
      TeChNoLoGy | ۱۲ دی ۱۳۹۴

      بله دوست عزیز از سایت خود مایکروسافت باید خریداری کنی.

  • حامد
    حامد | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    واقعاً این که یه سایتی بیاد اینطوری تیتر بذاره عجیبه. آقای مستکین، شما که چند ساله تو دنیای کامپیوتر هستی و از روش آپدیت کردن مردم خبر داری چرا؟

    تعویض سیستم عامل اصلاً مسئله ای نیست که به این راحتی مردم قبول کنن. حتی اگه بهترین سیستم عامل هم باشه. نمی دونم چند نفر یادشونه وقتی که xp اومد؟ از xp موفق تر تا الان نداشتیم. اما زمانی که اومد، مایکروسافت پدرش دراومد تا ملت رو راضی کنه از 98 دست بکشن. خود من حداقل 2 سال بعد از اومدن xp هنوز داشتم از 98 SE و ورژن های فارسی شدش استفاده می کردم. همین اتفاق مشابه هم برای ویندوز 7 افتاد که با این که ویندوز فوق العاده ای بود بازم ملت دست از xp نمی کشیدند. البته هنوزم کامل دست نکشیدن!

    کلاً مردم زمانی که با یه سیستم عامل عادت کنن، براشون سخته به سرعت تغییر ایجاد کردن. کاش شما در نوشته هاتون قدری حرفه ای تر عمل می کردید و حداقل تیتر خود منبع رو برای تیتر خبرتون ترجمه می کردید!

    • هادي
      هادي | ۱۲ دی ۱۳۹۴

      دوست عزيز، دليل اينكه شما اينطور فكر ميكني، اين هست كه تا حالا فقط با ويندوز كار كردي، و فكر ميكني آپديت ويندوز، يه پروسه عجيب غريب، سخت، زمان بر و پر از مشكل هست، كه احتمالا باعث ميشه تمام برنامه ها اطلاعاتت پاك بشن و دوباره از اول بايد اقدام به نصب همه برنامه ها كني، منم قبل از اينكه با مك كار كنم، دقيقا همين فكر شمارو داشتم، اما نكته اينجاست كه آپديت سيستم عامل مك، خيلي راحت و بدون هيچ تغييري در برنامه ها و فايل هات اتفاق مي اقته، فقط يك ريستارت كلا وسطش انجام ميشه و در كمتر از ٢٠ دقيقه، شما به مك او اس جديد آپديت شدي. اگر فرايند اپديت ويندوز هم به همين راحتي و بي دردسري بود، قطعا هيچكس حاضر نبود حتي ١ هفته رو سيستم عامل قديمي تر باقي بمونه...و به نظرم اين از مشكلات خود ويندوز محسوب ميشه...بايد يه فكري براش بكنه...تا قبل از اين، مايكروسافتي ها ميگفتن كه دليل اپديت سريع كاربران مك به نسخه جديد، بخاطر رايگان بودن اپديت هست، در صورتيكه امسال مايكروسافت آپديت ويندوز ١٠ رو تا يكسال رايگان اعلام كرد، ولي بازم به خاطر همين مشكلات، نرخ اپديت به نسخه جديد، همچنان كند پيش ميره...

      • Rasool Entertainment
        Rasool Entertainment | ۱۲ دی ۱۳۹۴

        موافقم. مکانیزم آپدیت کردن ویندوز (چه برای آپدیت برنامه‌های خودش و چه برای آپدیت کلی به توزیع جدیدتر) اصلا کاربرپسند نیست. لااقل از نظرماهایی که با دو حرکت سیستمتون آپدیت و آپگرید میشه. یه آپدیت ۷۰۰ مگی واسه ۷ خونواده اومد، هر بسته رو که گرفت، یه ریبوت خواست. ۱۰۰ بار ریبوت شد تا اون ۷۰۰ مگه نصب بشه. با اینکارش کلا بیزار شدم از هرچی ویندوز آپدیت کردن. آپدیتش نکنی، امنیتت داغون میشه (آپدیت هم باشه هم باز فرقی نداره. در هر صورت ناامنه) آپدیتش بکنی، جگرت خون میشه. کافی بود یه پکیج منیجر مثل apt (توی مک هم نصب میشه) راه بندازه توی این ۲۵ سال (از زمان شروع توسعه‌ی لینوکس) و این مشکلات رو هم نداشته باشه. من موندم این تیم اینسایدر چکار میکنن پس روزا؟ :)

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    نگاه کنین همین تو ایران بیشتر ادارات و اینا همون نسخه ویندوز ۷ رو دارن اما چن ساله قبل همه xp بود یه چند سالم که بگزرم همه میرن دوره وین ۱۰ خلاصه اینکه هر چند سال یبار یه وین کاربراش از همه بیشتر میشه.

    • Rasool Entertainment
      Rasool Entertainment | ۱۲ دی ۱۳۹۴

      طبق اون مثالی که بالا زدم، ویندوز اول معرفی میشه و بعد توسعه داده میشه و طی ۵−۶ سال به پایداری نسبی خوبی میرسه. پس هر نسخه از ویندوز رو باید بعد از ۵ سال نصب کرد تا خیالمون اندکی راحت باشه. هرچند ادارات که کلا کرک شده استفاده می‌کنن. توی ایران کسی بابت ویندوز پول نمی‌ده چون ارزش نداره پول بدی واسش. اینکه توی ایران مصرف کننده‌ی ویندوزی زیاده دلیلش اینه که مفت رسیده دستشون. قرار باشه ۲۰۰−۳۰۰ دلار پول بدن بابتش، یه خورده فکر کنن که این پولشون کجا قراره مصرف بشه، متوجه می‌شن که ارزش نداره پولشون رو حروم کنن. خیلی دوست داشتم کپی رایت توی ایران معنا داشت تا ببینیم این درصدا چه تغییری توشون رخ میداد :)

      • TeChNoLoGy
        TeChNoLoGy | ۱۲ دی ۱۳۹۴

        دقیقا حرفتو قبول دارم فک کنم تو ایران کم کمش ۵۰میلیون کامپیوتر ویندوزی داشته باشیم که همشم کرک شده هستش:)))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی