ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

والو بالاخره در مورد مشکل هفته پیش استیم توضیحاتی منتشر کرد

تقریبا یک هفته پیش بود که استیم دچار اختلالات شدیدی شد. طی این اتفاق، اطلاعات میلیون ها کاربر به صورت عمومی توسط هر شخصی قابل مشاهده بود و والو علت این امر را کَش شدن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

تقریبا یک هفته پیش بود که استیم دچار اختلالات شدیدی شد. طی این اتفاق، اطلاعات میلیون ها کاربر به صورت عمومی توسط هر شخصی قابل مشاهده بود و والو علت این امر را کَش شدن استیم اعلام کرد. اما حالا که مدتی از برطرف شدن این مشکل می گذرد، استیم توضیحاتی کامل تر در این رابطه ارائه می دهد.

گویا این اتفاق در نتیجه حملات DDoS بوده و فشار عظیمی به سرورهای استیم وارد کرده است. طی این اتفاق، 34 هزار کاربر استیم قادر بودند تا اطلاعات دیگر کاربران را به راحتی مشاهده کنند، اطلاعاتی نظیر 4 رقم انتهایی تلفن همراه، ایمیل، لیست بازی های خریداری شده به انضمام ساعت و قیمت و بسیاری اطلاعات دیگر که البته هیچ کدام خطرساز نبوده اند.

در واقع هیچ اطلاعات حیاتی و حساسی از این طریق توسط دیگران قابل مشاهده نبوده و تمام حساب های کاربری در امنیت کامل است. در نتیجه حمله DDoS، سرورها، 2000 درصد بیشتر از حالت معمولی ترافیک دریافت کرده اند که همین امر سبب خرابکاری گسترده شده است.

در بیانیه منتشر شده توسط استیم، این مسئله بارها تکرار شده که اطلاعات اصلی حساب از جمله شماره و رمز کارت بانکی، رمز حساب استیم و ... در دسترس هکرها قرار نگرفته و لزومی به تعویض رمزها نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی