ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل، گوگل و مایکروسافت چگونه از فروشگاه های نرم افزاری یکدیگر استفاده می کنند؟

اپل، گوگل و مایکروسافت استراتژی های بسیار متفاوتی برای توسعه اپلیکیشن ها دارند. اپل، در سالی که گذشت به هیچ عنوان تلاش نکرد به معنای واقعی کلمه برای اندروید، اپلیکیشن توسعه دهد. این شرکت اکنون صرفا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

اپل، گوگل و مایکروسافت استراتژی های بسیار متفاوتی برای توسعه اپلیکیشن ها دارند. اپل، در سالی که گذشت به هیچ عنوان تلاش نکرد به معنای واقعی کلمه برای اندروید، اپلیکیشن توسعه دهد.

این شرکت اکنون صرفا سه اپلیکیشن در «گوگل پلی» دارد که شامل Move to iOS، ‌Beats pill و اپل موزیک می شوند. این در حالیست که شرکت ساکن کوپرتینو به طور کلی کاربران ویندوز فون را نادیده گرفته و به هیچ عنوان مشارکتی در غنی سازی ویندوز استور نکرده است.

گوگل اما، تمام اپ و سرویس های اصلی اش را در اختیار کاربران iOS نیز قرار می دهد؛ به گونه ای که تجربه کاربری اپ های گوگل در iOS عالیست و به هیچ عنوان کمبودی نسبت به اندروید ندارد. این در حالیست که گوگل هم، کاربران ویندوز فون و ویندوز موبایل ۱۰ را نادیده می گیرد و صرفا یک اپلیکیشن را در استور ویندوز قرار داده که البته، جستجوی گوگل است.

در این بین مایکروسافت، در حالی به کار خود ادامه می دهد که اپلیکیشن های بسیاری را برای اندروید و iOS توسعه داده و آنها را در App Store و Google Play قرار داده است. هرچند، خود مایکروسافت هم البته فروشگاه نرم افزاری خودش را ترجیح داده و اپ های بیشتری را در آنجا قرار می دهد. با دیجیاتو همراه باشید.

در پایان سال ۲۰۱۴ بود که تعداد اپلیکیشن های ارائه شده از سوی مایکروسافت برای iOS، فراتر از اپ های گوگل برای پلتفرم اپل رفت.

در واقع حالا هم مایکروسافت و هم گوگل، بیشتر از خود اپل در App Store حضور داشته و برای iOS اپلیکیشن توسعه داده اند.

صرفا کافیست نگاهی به این چارت داشته باشید که آمار تشکیل دهنده آن، دربرگیرنده اطلاعات سه فروشگاه نرم افزاری تا انتهای سال ۲۰۱۵ می شوند.

apple_google_microsoft_apps_2015

اطلاعات این نمودار شامل تعداد اپلیکیشن هایی می شوند که هر یک از این سه شرکت مورد بحث، در فروشگاه نرم افزاری دیگری قرار داده است. اپ ها همچنین برای iOS شمارش شده اند نه اینکه نسخه آیفون و آیپد آنها دو بار شمرده شود. همچنین به یاد داشته باشید که گاهی، برخی اپ ها در همه کشورها در دسترس نیستند پس شاید شما، تعداد اپ های کمتری از هر یک از این شرکت ها برای دیگری را مشاهده کنید.

در این میان مایکروسافت با اکانت های کاربری مختلفی در فروشگاه های اپل و گوگل به کار مشغول است. برای مثال، این شرکت صاحب اکانت Microsoft Mobile است در حالی که بازی های ویدیویی اش را با حساب کاربری Microsoft Studios در اختیار اپ استور و گوگل پلی می گذارد.

به طور کلی با نگاهی به نمودار فوق، متوجه خواهید شد که اپل، گوگل و مایکروسافت هر کدام به چه نحوی در فروشگاه نرم افزاری رقیب خود به کار مشغول هستند. این در حالیست که مایکروسافت در قیاس با سال ۲۰۱۴، تلاشش برای حضور در فروشگاه های نرم افزاری اپل و گوگل را افزایش داده است.

در ابتدای سال ۲۰۱۵، هیچ کس تصور نمی کرد که اپل، اپلیکیشنی برای اندروید توسعه دهد و حالا همین شرکت سه اپ را در اختیار کاربران پلتفرم موبایلی گوگل قرار داده است که البته تجربه اولش با Move to iOS، به هیچ عنوان برایش خاطره انگیز نبود. در هر حال، حضور اپل در گوگل پلی یک شگفتی بود و هیچ بعید نیست سال آینده در همین موقع، دوباره از شگفتی های دیگری برایتان بگوییم.

اما بزرگ ترین سوال در حال حاضر چیز دیگریست؛ اکنون مایکروسافت ویندوز ۱۰ را دارد که اپلیکیشن هایش به شکل یویورسال بر روی همه ابزارهای مجهز به ویندوز ۱۰ قابل اجرا هستند. در چنین شرایطی، باید دید که آیا گوگل حضور در این سیستم یکپارچه نرم افزاری را کمی جدی تر خواهد گرفت یا خیر؟ پاسخ این پرسش رابطه مستقیمی به میزان محبوبیت ویندوز ۱۰ دارد و اینکه در آینده نه چندان دور، چه تعداد کاربر از آن استقبال به عمل آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Farzad2j
    Farzad2j | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    هر کاری میکنند بکنند ما مشتریان رو راضی نگه دارند.به ما چه از سیاستاشون.مارو ساپورت کنند از لحاظ نرم افزار کیف کنیم نه اینکه بریم سرمون به قفل بخوره.به نظر من هر سه پلتفرم بیان رو استور یکدیگه نرم افزاراشونو بزارن و دعوا کنند ما هم بریم دانلود کنیم لذتشو ببریم و به دعواهاشون بخندیم

  • بابای ارش
    بابای ارش | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    آرش بابا برو جیش کن بخواب ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی