ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Axis Vidius آشنا شوید: کوچک ترین پهپاد مجهز به دوربین که در کف دست جا می شود

پهپاد Vidius از کمپانی اتریشی Axis در واقع نوعی کواد کوپتر پهپاد (چهار ملخه) بسیار کوچک است که به راحتی در کف دست انسان جا می شود. این پهپاد فقط 3.8 سانتی متر اندزه و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

پهپاد Vidius از کمپانی اتریشی Axis در واقع نوعی کواد کوپتر پهپاد (چهار ملخه) بسیار کوچک است که به راحتی در کف دست انسان جا می شود. این پهپاد فقط 3.8 سانتی متر اندزه و کمتر از 250 گرم وزن دارد اما با همین قد و قوراه کوچک، به خوبی عکاسی کرده و قادر است با رزولوشن 420p فیلم برداری نماید. همین کوچکی بدنه موجب گشته تا لقب «کوچک ترین پهپاد مجهز به دوربین دنیا» را به خود اختصاص دهد و به ادعای کمپانی سازنده اش، برای استفاده از آن نیز لازم نیست از اداره هوانوردی فدرال مجوز پرواز دریافت نمائید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) چندی پیش بیانیه ای صادر نمود که به موجب آن تمامی دارندگان پهپادها برای به پرواز درآوردن این نوع وسایل خود نیز باید تا پایان وقت اداری روز نوزدهم فوریه (30 بهمن ماه) در این سازمان ثبت نام نموده و مجوز دریافت نمایند. این روند در حالت کلی برای افراد حدود 5 دلار هزینه خواهد داشت اما اداره یاد شده برای کسانی که تا 30 دی ماه ثبت نام نمایند، تخفیف صد در صدی در نظر گرفته و پولی دریافت نمی نماید. بر اساس گزارشات موجود در این زمینه، در دو روز ابتدائی پس از انتشار این بیانیه، 45 هزار نفر در این سیستم نام نویسی کرده اند.

با این تفاسیر، پهپاد کنترلی و بسیار کوچک یاد شده برای افرادی مناسب به نظر می رسد که حوصله کاغذبازی های اداری و دولتی را ندارند و می خواهند بدون محدودیت از پهپاد خود استفاده نموده و سرگرم باشند.

خلبان Vidius قادر خواهد بود از مراسم یا صحنه های مورد علاقه اش به طور زنده فیلم برداری نماید و این کار به واسطه اتصال وای فای این پهپاد صورت می پذیرد. البته باید یادآوری کنیم که زمان پرواز این دستگاه محدود است و با 20 دقیقه شارژ از طریق USB فقط 5 تا 7 دقیقه می تواند در هوا حرکت نماید.

این محصول با یک کنترلر 2.4 گیگاهرتزی همراه خواهد بود و خلبان می تواند برای هدایت آن از اسمارت فون یا تبلت خود نیز استفاده کند.

پهپاد مینیاتوری مورد بحث اکنون در مرحله پیش فروش قرار دارد و علاقه مندان می توانند تا 17ام دی ماه با قیمت 75 دلار و پس از آن با قیمت 95 دلار آن را خریداری نمایند. زمان تحویل دستگاه نیز از 9 بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی