ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ائتلاف وای فای استاندارد تازه ای را با برد بیشتر و مصرف انرژی کمتر تایید کرد

ائتلاف وای فای عاقبت استاندارد 802.11ah را تایید کرده و نام HaLow را بر آن نهاد. به این ترتیب، دستگاه های تایید شده در باند بدون مجوز 900 مگاهرتز کار خواهند کرد که برد آن دو برابر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۲

ائتلاف وای فای عاقبت استاندارد 802.11ah را تایید کرده و نام HaLow را بر آن نهاد. به این ترتیب، دستگاه های تایید شده در باند بدون مجوز 900 مگاهرتز کار خواهند کرد که برد آن دو برابر استاندارد 2.4 گیگاهرتزی فعلی است و علاوه بر اینکه مصرف انرژی کمتری دارد، بهتر می تواند به آنسوی دیوارها نفوذ کند.

کارشناسان امر بر این باورند که استاندارد جدید، نقشی کلیدی را در دنیای اینترنت اشیاء و دستگاه های هوشمند خانگی ایفا می کند که هنوز هم به پیشرفت های لازم دست پیدا نکرده است.

مشکلی که بر سر راه اجرایی شدن ایده خانه هوشمند وجود دارد این است که گجت هایی نظیر حسگر در، لامپ های هوشمند و دوربین ها برای ارسال داده های خود به مسافت های دور، هاب های ریموت یا روترها به انرژی کافی نیاز دارند و این در حالیست که استاندارد وای فای فعلی از نظر دوام باتری و بُرد کلی بسیار ضعیف عمل می کند.

ائتلاف وای فای پیشتر اعلام کرده بود که HaLow به میزان زیادی از پروتکل های فعلی وای فای نظیر اتصال IP بهره خواهد گرفت؛ بدان معنا که دستگاه ها همان امنیت و کارکردهای هم سطح وای فای را خواهند داشت.

این ائتلاف همچنین بیان کرده: بسیاری از محصولات جدید از قبیل روترها همچنان در باندهای متعارف 2.4 و 5 گیگاهرتز کار خواهند شد. به این ترتیب، راه برای ورود طیف گسترده ای از دستگاه های 900 مگاهرتزی به بازار باز می شود و این دستگاه ها صرفا به توسترهای هوشمند محدود نمی گردند.

این گروه گفته است: استاندارد جدید مسیر را برای ورود دستگاه های کم مصرف به داخل خانه ها و ماشین های هوشمند و همچنین بخش های صنعتی، خرده فروشی ها، کشاورزی و محیط های شهری هوشمند هموار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی