ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار هوشمند کورتانا حالا در سیانوژن هم قابل استفاده است

از زمان آغاز به کار در ویندوز 8.1 تا به امروز، کورتانا در طیف وسیعی از سیستم های عامل و سرویس های دیگر همچون iOS، اندروید، اکس باکس لایو و ویندوز 10 گسترش پیدا کرده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

از زمان آغاز به کار در ویندوز 8.1 تا به امروز، کورتانا در طیف وسیعی از سیستم های عامل و سرویس های دیگر همچون iOS، اندروید، اکس باکس لایو و ویندوز 10 گسترش پیدا کرده و هنوز هم این روند را ادامه می دهد. از امروز، دستیار هوشمند مایکروسافت مهمان رام های کاستوم سیانوژن شده و کاربران نسخه 12.1 این ماد اندروید می توانند به آن در بعضی از اسمارت فون های وان پلاس دسترسی داشته باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.  

نخستین خبرها مبنی بر همکاری سیانوژن و مایکروسافت برای آوردن کورتانا به این پلتفرم، در سپتامبر سال گذشته رسانه ای شد. در آن زمان کرت مک مستر، مدیر عامل سیانوژن از تمایلش برای جایگزین کردن کورتانا با گوگل ناو سخن گفت و از پتانسیل خوب تشخیص صدای دستیار هوشمند مایکروسافت برای استفاده در اندروید تعریف کرد.

وی در این باره گفت: "وقتی که اپل در مراسم WWDC از سرویس اپل موزیک رونمایی کرد، تعامل سیری را با آن به نمایش گذاشت. اما سیری از سرویس های دیگری مثل اسپاتیفای پشتیبانی نمی کند. بنابراین ما می توانیم همین کارکرد سیری را روی کورتانا و برای اسپاتیفای و دیگر سرویس های مشابه آن پیاده سازی کنیم."

برای جلوگیری از بعضی مشکلات فنی مثل تداخل صداها در میکروفون که مانع تشخیص درست کورتانا می شوند، لازم است که این دستیار هوشمند مستقیما با سیستم عامل تعامل داشته باشد تا بتواند برای انجام کارها، دسترسی صوتی قابل اطمینانی فراهم کند که به یک اپلیکیشن مستقل وابسته نباشد.

مایکروسافت در ادامه تلاش برای رفع ضعف هایش در قسمت موبایل، کورتانا را برای پلتفرم های متعددی منتشر کرده تا سرویس هایش را در دسترس طیف گسترده تری از کاربران قرار دهد. این استراتژی تقریبا دو سال و نیم پیش از عرضه اپلیکیشن های آفیس برای آیفون شروع شد و از آن زمان غول نرم افزاری به شدت مشغول خرید اپلیکیشن های شخص ثالث و ارائه خدماتش در پلتفرم های رقیب مثل iOS و اندروید بوده.

همکاری با سیانوژن هم در همین راستا است. البته این دومین همکاری غول نرم افزاری با سازنده رام های کاستوم اندروید محسوب می شود. آپریل سال گذشته، سیانوژن طبق قراردادی با مایکروسافت، اپلیکیشن های آفیس، بینگ، اسکایپ و وان نوت را به طور پیش فرض در رام های خود قرار داد.

دارندگان تلفن های هوشمند وان پلاس وان برای کار با کورتانا، هم اکنون شاهد نوتیفیکیشن بروزرسانی سیانوژن به ورژن 12.1-YOG7DAS2K1 هستند. هنوز مشخص نیست که این بروزرسانی چه موقع برای دیگر دستگاه ها منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی