ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زاکربرگ در حال ایجاد نوعی فناوری هوش مصنوعی برای خانه اش است

مارک زاکربرگ ظاهرا دوست دارد اندکی شبیه به تونی استارک (ابرقهرمان فیلم مرد آهنی) زندگی کند. وی در پستی که روز گذشته منتشر کرد اینطور نوشت که تمایل دارد نوعی هوش مصنوعی را طراحی کند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

مارک زاکربرگ ظاهرا دوست دارد اندکی شبیه به تونی استارک (ابرقهرمان فیلم مرد آهنی) زندگی کند. وی در پستی که روز گذشته منتشر کرد اینطور نوشت که تمایل دارد نوعی هوش مصنوعی را طراحی کند که قابلیت مدیریت خانه اش را داشته باشد و بتواند محیط کارش را با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی به تصویر بکشد.

زاکربرگ در ادامه اینطور نوشته که: ایده اش تا حدودی شبیه به جارویس در مرد آهنی است. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ایده مطرح شده از سوی زاکربرگ در ابتدا بسیار ابتدایی به نظر می رسد اما در ادامه رنگ و بویی جاه طلبانه تر به خود می گیرد. او اینطور نوشته: من ابتدا می خواهم بدانم که چه تکنولوژی هایی وجود دارند.

با این کار او می تواند اهداف اولیه اش نظیر کنترل موسیقی، لامپ های نوری، دما و مواردی از این دست را محقق نماید. وی همچنین قصد دارد از این سیستم برای تشخیص زمانی که دوستانش پشت درب منزل ایستاده اند، باز کردن درب و در نهایت سر زدن به دختر تازه متولد شده اش استفاده نماید و سیستم مد نظر او تمامی این کارها را زمانی انجام خواهد داد که فرد متکلم را تشخیص دهد.

تمامی این موارد حتی برای خانه هایی که مالکان میلیاردر ندارند نیز قابل پیاده سازی هستند. زاکربرگ می گوید اخیرا محصولی را پیدا کرده که بسیار به آن علاقمند شده است: هاب آمازون به نام اکو، برای گوش دادن به موسیقی بسیار مناسب است و می توانم زمانی که مشغول رسیدگی به امور مکس هستم، صرفا با صدایم موسیقی را تغییر دهم.

اما چالش برانگیز ترین بخش کار این است که سیستم هوش مصنوعی مورد نظر او بدون دریافت مستقیم اطلاعات از او یا همسرش پریسیلا چن کار کند.

وی در توضیح آنچه «هوش مصنوعی ساده» خواندش اینطور نوشته: «این سیستم در زمینه کاری به من کمک می کند که داده ها را در واقعیت مجازی تجسم نمایم و سرویس های بهتری را به لطف آن بسازم و در نهایت سازمان خود را با اثربخشی و دقت بیشتری مدیریت کنم.»

این امر قطعا هدف جسورانه تری است چراکه اجرایی شدنش به چیزی فراتر از نرم افزارها و محصولات بهینه سازی شده نیاز دارد. در اینجا هم زاکربرگ احتمالا می تواند از نصایح و توصیه های ارزشمند ایلان ماسک بهره مند شود که پیشتر نشان داده بود چطور با ژست های حرکتی خود بخش های مختلف راکت را دستکاری میکند و شباهت کارهایش به آزمایشگاه تونی استارک را به تصویر کشیده بود.

زاکربرگ در نظر دارد همزمان پیشرفت های خود در این زمینه را به سمع و نظر مخاطبان برساند. از طرفی این پروژه را می توان جدید ترین مورد از سری چالش های سالانه وی قلمداد کرد که در برگیرنده مواردی نظیر یادگیری زبان چینی و خواندن دو کتاب در ماه است. علاوه بر این، هدف دیگر تعیین شده از سوی زاکربرگ که شاید اندکی هم عجیب به نظر بیاید این است که هر حیوانی که قصد خوردنش را دارد شخصا بکُشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    این طرف مگه از هوش مصنوعی نمیترسید که بیاد بخورش؟
    پس اینکارش چیه؟

مطالب پیشنهادی