ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ تاپ تجاری جدید HP آنقدر زیباست که کاربران عادی را هم به سمت خود جذب می کند

در نمایشگاه CES امسال، کمپانی HP یک لپ تاپ تجاری به نام EliteBook Folio را معرفی نموده که 12.5 اینچ اندازه دارد و به دلیل طراحی زیبا و خاصش می تواند مورد توجه هر تیپ ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۳

در نمایشگاه CES امسال، کمپانی HP یک لپ تاپ تجاری به نام EliteBook Folio را معرفی نموده که 12.5 اینچ اندازه دارد و به دلیل طراحی زیبا و خاصش می تواند مورد توجه هر تیپ کاربری قرار بگیرد.

این دستگاه علاوه بر ظاهر، به امکانات و ویژگی های خوبی هم مجهز گشته و از جمله باید به رزولوشن 4K و باریک بودن حاشیه نمایشگر آن اشاره نمود. بعلاوه، این پنل تراکم تصویر 352 پیکسل در هر اینچ نیز دارد که به شفافیت بیشتر تصاویر کمک بسیاری می نماید.

رنگ و نور صفحه نمایشِ دیوایس مورد بحث نیز کاملا زنده، اشباع و طبیعی هستند و نمایشگر قادر است تا 95 درصد از طیف های رنگی RGB ادوبی را تشخیص داده و بازسازی نماید. در همین راستا بد نیست بدانید بسیاری از لپ تاپ های موجود فقط تا 72 درصد از رنگ های آر جی بی را می توانند نمایش دهند.

آلومینیومی که برای بدنه این لپ تاپ در نظر گرفته شده باعث شده تا دستگاه وزن سبک و حدود یک کیلوگرمی و ضخامت 12.4 میلی متری داشته باشد و ظرافت این فلز هنگامی که نمایشگر را به صورت 180 درجه به سمت پائین خم می کنید بیشتر مشهود خواهد بود و نشان می دهد کارشناسان این شرکت برای تمایز این لپ تاپ از دیگر نمونه های موجود در بازار، تحقیقات گسترده ای انجام داده اند.

یکی از ایراداتی که می توان به شرکت HP وارد نمود این است که خانواده Folio را با چیپست های Core M اینتل ارائه می دهد. البته این امر به حفظ باریکی بدنه دستگاه بسیار کمک می کند اما کارایی این تراشه ها به اندازه ای نیست که از چنین لپ تاپ بزرگی بتوان انتظار داشت. بعلاوه عمر باتری این محصول نیز چندان رضایت بخش نیست.

به ادعای شرکت سازنده  این باتری با یک بار شارژ کامل تا 10 ساعت استفاده را پاسخگو خواهد بود اما با وجود نمایشگری که رزولوشن 4 هزار پیکسلی دارد این امر کمی بعید به نظر می رسد. برای اثبات این ادعا هم می توان به نمونه های مشابه اشاره نمود، به طور مثال، لپ تاپ 12 اینچی توشیبا به نام Radius 12 که نمایشگر 4K دارد و باتری آن فقط 5 ساعت استفاده را دوام می آورد.

حتی می توان به لپ تاپ Spectre x2 خود شرکت اچ پی اشاره کرد که با داشتن نمایشگر 1080p و چیپست Intel Core عمر باتری کاملا معمولی دارد؛ بنابراین چندان با عقل جور در نمی آید که دیوایسی که نمایشگری با تراکم تصویر 352 پیکسلی در هر اینچ دارد بتواند تا 10 ساعت عمر نموده و پاسخ گوی فعالیت های کاربر باشد.

اگر طراحی خانواده Folio را می پسندید اما دوست دارید لپ تاپ شما سرعت بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد، می توانید لپ تاپ 14 اینچی EliteBook 1040 G3 را که بدنه آلومینیومی و چیپستی کامل دارد را انتخاب نمائید. در ضمن کیفیت نمایشگر آن نیز فول اچ دی یا QHD خواهد بود.

اچ پی همچنین نمونه های 12.5 اینچ، 14 و 15.6 اینچی از لپ تاپ های میان رده ی سری EliteBook 800 نیز معرفی نموده که طراحی آنها به پای خانواده Folio نمی رسد.

در آخر باید بدانید که نوت بوک EliteBook 1040 G3 در همین ماه جاری میلادی با قیمت پایه 1149 دلار روانه بازار خواهد گشت و پس از آن مدل های میان رده سری 800 نیز با قیمت 949 دلار به بالا عرضه می شوند و برای خرید نمونه 12.5 اینچی Folio باید تا بهار صبر کنید که گفته می شود با قیمت 999 دلار فروخته خواهد شد.

 

hp20151119510-1-w600

hp20151013553-1-w600

 

hp20151013559-1-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • pouya
    pouya | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    به نظرم بهتر بود تیتر اش اینطور بشه: لپ تاپ دل انقدر شبیه مک بوک است که کاربران عادی را هم به خود جذب می کند :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی