ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشک هوشمندی که با ردیابی فعالیت های روزانه افراد، کیفیت خواب آنها را بهبود می بخشد

محل و تشکی که برای خواب انتخاب می کنید در کیفیت آن تاثیر بسیاری دارند و می توانند موجب راحتی یا نا راحتی فرد در هنگام استراحت گردند. اما آیا تا کنون به این فکر ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۸

محل و تشکی که برای خواب انتخاب می کنید در کیفیت آن تاثیر بسیاری دارند و می توانند موجب راحتی یا نا راحتی فرد در هنگام استراحت گردند. اما آیا تا کنون به این فکر کرده اید که خوشخواب تختتان می تواند در تغییر رفتار شما در طول روز هم نقش داشته باشد و کمک کند زندگی بهتری را تجربه نمائید؟

در این راستا باید بگوئیم، کمپانی Sleep Number به تازگی تشکی طراحی نموده که داخل آن مملو از حسگرهای گوناگون است تا همه فعالیت های فرد را از تعداد تپش قلب او گرفته تا الگوی تنفسی و حرکت های غیر عادی اش را رصد کنند و با کمک اپلیکیشن مخصوص تغییرات لازم برای القای خواب بهتر به فرد را اعمال نماید.

بارزترین ویژگی این وسیله داشتن رابط برنامه نویسی نرم افزار (API) است که آن را قادر می سازد تا به اپلیکیشن های دیگر وصل شده و با کسب اطلاعات لازم متوجه گردد کدام بخش از فعالیت های روزانه فرد می توانددر کیفیت خواب او  تاثیر داشته باشد.

این خوشخواب هوشمند در نمایشگاه CES  امسال در لاس وگاس به نمایش عموم گذاشته شده و به گفته شرکت سازنده اش، از بهار سال آینده با قیمت حدود یکهزار دلاری به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

کاربر همچنین می تواند نرمی یا سفتی تشک را نیز به دلخواه خود تنظیم نماید. همه مدل های این کالا به فناوری SleepIQ مجهز هستند تا الگوهای خواب فرد را زیر ذره بین برده و اطلاعات مربوط به آن را در خود ثبت و ذخیره نمایند.

بهترین و مهم ترین ویژگی تشک مورد بحث را باید قابلیت اتصال آن با دیگر نرم افزار ها و وارد و صادر کردن اطلاعات لازم برای ارائه خواب بهتر و عمیق تر به کاربر نام برد. به این صورت که مثلا اگر تشک خوابتان به تقویم موبایل شما دسترسی داشته باشد و متوجه گردد که مثلا صبح خیلی زود قرار ملاقات دارید، در روز قبل از آن تاریخ، هشداری برای شما ارسال می کند که شب زودتر به تختخواب بروید.

خوشبختانه کاربر می تواند انتخاب کند که تشک به اطلاعات کدام یک از اپلیکیشن های موبایل او دسترسی داشته باشد و به این ترتیب خیالش راحت خواهد بود که مشکلی برای امنیت داده های محرمانه اش پیش نخواهد آمد.

از مشخصات کلی این محصول نیز می توان به این موارد اشاره نمود که در 6 اندازه استاندارد عرضه می شود و هر تشک از دو لایه مجزای فومی تشکیل شده تا در تخت های دو نفره اطلاعات هر فردی را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hector
    hector | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    من luna رو خیلی بیشتر میپسندم
    luna واقعا یه چیز کاملا رویاییه
    پارسال بود فکر کنم بیشتر از یک میلیون دلار تو indigogo جم کرد

    https://www.indiegogo.com/projects/eight-the-first-smart-mattress-cover#/

  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    قیمت؟فضایی :|

  • جواد
    جواد | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    :|

  • sanamrezaee
    sanamrezaee | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    عجب خوابی بشه روی این تشک

مطالب پیشنهادی