ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جنرال موتورز برای توسعه خط تولید ماشین های خودران خود روی موسسه Lyft سرمایه گذاری کرده

جنرال موتورز، یکی از بزرگ ترین کارخانه های خودروسازی در جهان و Lyft، یکی از وسیع ترین شبکه های حمل و نقل دنیا، با هم دست همکاری فشرده اند تا با مشارکت یکدیگر ماشین های ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

جنرال موتورز، یکی از بزرگ ترین کارخانه های خودروسازی در جهان و Lyft، یکی از وسیع ترین شبکه های حمل و نقل دنیا، با هم دست همکاری فشرده اند تا با مشارکت یکدیگر ماشین های خودران تولید نمایند.

این همکاری بسیار حائز اهمیت است و به آینده روشن تر هر دو شرکت یاد شده کمک شایانی خواهد نمود تا در میدان رقابت ها بیشتر خودنمایی نموده و از این که هستند بزرگ تر شوند.

قرارداد این همکاری دیروز نوشته شده و به واسطه آن جنرال موتورز 500 میلیون دلار روی Lyft سرمایه گذاری نموده. شرکت حمل و نقل ساکن در سان فرانسیسکو که مدتی هم برای چسباندن سیبیل های صورتی در جلوی خودروهای خود شهرت پیدا کرده بود، اوایل فقط یک میلیارد دلار سرمایه داشت که توانست آن را به 5.5 میلیارد دلار افزایش دهد که البته همچنان به پای سرمایه 62.5 میلیارد دلاری کمپانی اوبر نمی رسد.

«دن آمن» مدیر شرکت جنرال موتورز در رابطه با این قرارداد بیان داشته: «در حال حاضر تغییرات بزرگی در سیستم ترابری شهری ایجاد گشته و برای باقی ماندن در بازار رقابتی باید برای فناوری های مدرن سرمایه گذاری نمود. اما مهم از آن، داشتن استراتژی های بلند مدت برای این منظور است.»

اعلام این مشارکت نه تنها نشان می دهد شرکت های یاد شده وارد عرصه تولید ماشین های خودران شده اند، بلکه چون قرار است این ماشین ها را کرایه دهند و با آنها مسافر جا به جا نمایند، به نوعی رقیبی برای Uber نیز به شمار می روند. همان طور که شاید بدانید، سیستم کرایه ماشین اوبر با اپلیکیشن ویژه خود کاربران بسیاری دارد و در حال حاضر نیز تمرکز خود را بر توسعه فناوری ماشین های بدون راننده گذاشته.

در همین راستا بد نیست یادآوری کنیم گوگل و فورد نیز با هم پیمان همکاری بسته اند تا ماشین های خودران تولید نموده و وارد خیابان های آمریکا نمایند. احتمالا هم در نمایشگاه CES این مشارکت را به طور رسمی اعلام خواهند نمود.

با همه این تفاسیر باید گفت همکاری GM و Lyft با دو مورد ذکر شده در بالا کاملا فرق دارد؛ اوبر به تنهایی به دنبال تحقق هدف خود است و گوگل و فورد هم فقط می خواهند ماشین خودران بسازند و چشم اندازی برای کرایه اتومبیل های خود ندارند اما کمپانی های مورد بحث پیمانی که امضاء نموده اند قرار است هر دو کار را با هم انجام دهند.

اینکه ماشین های بدون راننده به این زودی ها وارد خیابان های شهر شوند و به راحتی در میان دیگر خودروها به تردد بپردازند، کمی دور از ذهن به نظر می رسد. بنابراین، همکاری جنرال موتورز و لایفت با هم در کوتاه مدت این مزیت را خواهد داشت تا با هم یک مرکز کرایه اتومبیل راه اندازی کرده و راننده ها قراردادهای کوتاه مدت برای کرایه ماشین منعقد کنند و راهی تازه برای راننده ها باز گردد تا بدون خرید اتومبیل، با آن کسب درآمد نمایند.

«جان زیمر» مدیر Lyft در این رابطه گفته: «این همکاری افراد بیشتری را به سمت پلتفرم لایفت جذب خواهد نمود و این عالیست. برای نخستین بار است که یک موسسه کرایه اتومبیل با یکی از پیشگامان خودروسازی در دنیا مشارکت می نماید و نتیجه آن، آینده بسیار روشن برای شرکت ما خواهد بود. »

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی