ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت Sensorwake به جای زنگ، شما را با بوی خوش از خواب بیدار می کند

صدای زنگ ساعت هنگام صبح شاید یکی از منفور ترین صداهایی باشد که هر کسی در زندگی خود می شنود. اما چه می شد اگر ساعت های زنگدار به جای صدا، شما را با یک ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۵۳

صدای زنگ ساعت هنگام صبح شاید یکی از منفور ترین صداهایی باشد که هر کسی در زندگی خود می شنود. اما چه می شد اگر ساعت های زنگدار به جای صدا، شما را با یک رایحه ی دلپذیر از خواب بیدار می کردند؟ این، همان ایده ای است که باعث شکل گیری ساعت Sensorwake شده است؛ ساعتی منحصر به فرد که به جای صدای زنگ، شما را با بوی خوش بیدار می کند. شما می توانید یکی از شش کارتریج رایحه ی این ساعت را در محل مخصوص آن وارد کنید (اقیانوس، جنگل سرسبز، نان شیرینی، قهوه، شکلات و یا نعنا) و آن را روی ساعت مورد نظر خود تنظیم کنید، تا در زمان مقرر با رایحه ای خوش از خواب بیدارتان کند.

این اختراع یک نوجوان فرانسوی به نام گیلام رولند است که می گوید از صبح ها متنفر است. ساعت سنسوروِیک به لطف یک کمپین کیک استارتر موفق شد اواخر سال گذشته بیش از دویست هزار دلار سرمایه جمع کند. ساعت یاد شده حالا بخشی از برنامه ی موتور موفقیت گوگل نیز هست؛ یکی از شیوه های این کمپانی ساکن ماونتین ویو برای کمک به استارتاپ های خاص و جالب.

اما اگر در مورد انگیزه ی رولند از ساخت چنین ساعتی می پرسید؛ خودش در این مورد گفته است ساعت های زنگ دار راه بیش از اندازه خشنی برای بیدار شدن هستند. او می گوید: «این شیوه ای آرام تر و شخصی تر برای بیدار شدن است». آنگونه که به نظر می رسد، ساعت مبتنی بر رایحه ی رولند با نرخ موفقیت ۹۹ درصد افراد را از خواب بیدار می کند و این نکته ی مهمی است.

سنسورویک در حال حاضر هنوز مراحل ساخت را طی می کند و برای تهیه ی رایحه های مختلف خود با شرکت سوئیسی تولید کننده ی عطر به نام Givaudan شریک شده است؛ این یعنی ممکن است در آینده رایحه های تازه ای به این مجموعه اضافه شوند. قیمت آن نیز ۱۰۹ دلار است، با این حال اگر آن را پیش خرید کنید می توانید با قیمت ۸۹ دلار صاحب یکی از آنها شوید. فروش سنسورویک از ماه می آغاز می شود.

dsc03839-800-1-w600 dsc03840-800-1-w600 dsc03841-800-1-w600 dsc03842-800-1-w600 dsc03843-800-1-w600 dsc03844-800-1-w600 dsc03845-800-1-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kwsh
    Kwsh | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    یه وقت هک نشه بوی دیگه ای بده :D

مطالب پیشنهادی