ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت فارادی فیوچر از ابرماشین خود به نام FFZero 1 پرده برداشت

در نخستین روز از نمایشگاه CES امسال، شرکت Faraday Future خودروی مفهومی خود به نام FFZero1 را معرفی کرد. شرکت سازنده وعده داده، که این ماشین آینده حمل و نقل را متحول خواهد کرد. Zero1 یک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۱۰

در نخستین روز از نمایشگاه CES امسال، شرکت Faraday Future خودروی مفهومی خود به نام FFZero1 را معرفی کرد. شرکت سازنده وعده داده، که این ماشین آینده حمل و نقل را متحول خواهد کرد.

Zero1 یک ماشین تک نفره است که پیش بینی شده به سرعت مورد توجه خوره های ماشین قرار گیرد. در مورد ظاهر آن هم باید بگوییم، تفاوت عمده ای میان این خودرو و رندرهایی که پیشتر از آن لو رفته بود دیده نمی شود و می توان گفت که تقریبا با آنها همخوانی  دارد.

چون این ماشین از نوع مفهومی است، طراح آن ریچارد کیم، مجال کافی را در اختیار داشته تا تخیل خود را در حد ممکن در آن پیاده نماید. برای مثال، کابین داخلی این ماشین به رنگ سفید طراحی شده است که در ماشین های تولیدی به هیچ وجه این موضوع را نخواهید دید.

علاوه براین، آقای کیم بعد از مشاوره ای که از ناسا گرفت، دریافت که صندلی ماشینش باید زاویه 45 درجه داشته باشد و این بهترین زاویه برای نشستن راننده است.

در داخل فرمان این خودرو، یک اسمارت فون تعبیه شده و زیرسری راننده نیز یک پورت داخلی دارد که آب و هوا را به داخل کلاه ایمنی فرد پمپاژ می کند. یک خط برآمده نیز روی بدنه این خودرو دیده می شود که شرکت سازنده آن را UFO خوانده و قرار است که در محصولات آتی اش آن را حفظ نماید.

شرکت Faraday Future در برنامه های خود برای آینده اعلام کرده که قصد دارد یک تاسیسات تولیدی را به ارزش یک میلیارد دلار در نوادا بسازد و وعده داده که کار ساخت این کارخانه را ظرف هفته های آینده آغاز خواهد کرد.

این شرکت اعلام نموده که به لطف روابط نزدیکش با برایان سندوال فرماندار و همچنین جی لی شهردار لاس وگاس پروژه ساخت این کارخانه را در سریع ترین زمان ممکن آغاز خواهد کرد.

اما یکی از مهم ترین ویژگی های خودروی تولیدی این شرکت آن است که بر پایه معماری پلتفرم متغیر (Variable Platform Architecture) ساخته شده. اغلب ماشین هایی که شما می بینید بر پایه یک پلتفرم واحد ساخته می شوند که میان شرکت های مختلف هم مشترک است تا هزینه های تولید تا حد امکان پایین بیایند.

برای نمونه Toyota Aygo، Peugeot 107 و Citroen C1 همگی بر پایه یک پلتفرم واحد ساخته شده اند. اما شرکت Faraday Future با بهره گیری از یک پلتفرم ماژولار که در آن، باتری ها در قسمت زیرین ماشین تعبیه می شوند می تواند هر جا که صلاح دید فاصله میان چرخ ها را کم کرده یا افزایش دهد.

علاوه بر این، این پلتفرم از پیکره بندی های مختلف برای قرار گرفتن موتور پشتیبانی می کند و بسته به مدل خودرو می توانید یک تا چهار موتور را در داخل آن تعبیه نمایید.

وعده دیگر این کمپانی آن است که خودروهایش مملو از حسگر خواهند بود و قابلیت اتصال به اینترنت را خواهند داشت و در نتیجه به صورت خودکار می توانند کنترل بسیاری از امور را در دست بگیرند.

در واقع، این شرکت در داخل غرفه خود، سطوح مختلفی از خودمختاری را برای محصولاتش به تصویر کشید و این مساله نشان می دهد که Faraday Future قصد دارد آپدیت های مد نظرش را با سیستمی مشابه به تسلا ارائه کند.

اما سوالی که در ذهن بسیاری از خبرنگاران حاضر در CES امسال شکل گرفت این بود که هزینه های این شرکت از کجا تامین می شود که مشخص گردید نتفلیکس چین، یعنی LeTV همان شرکت مادر تخصصی اش است.

این شرکت برای توسعه پروژه جاه طلبانه خود، لیستی از مطرح ترین نام ها از جمله Samson را دور هم جمع کرده است که برای شرکت هایی نظیر تسلا، لوتوس و جگوار پیشتر ماشین ساخته بود.

علاوه بر این، Stacy Morris مدیر بازاریابی این شرکت، 5 سال سابقه کاری اش در بی ام و را رها کرده و اخیرا به  Faraday Future پیوسته است. نیک سمسون اعلام داشته که حالا 18 ماهی از آغاز به کار این شرکت می گذرد و در این بازه زمانی کوتاه، پیشرفت خوبی را شاهد بوده است.

وی باور دارد که شرکت متبوعش می تواند ظرف بازه زمانی دو ساله مدل تولید از خودروی خود را روانه بازار نماید.

faraday2+copy

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    یکم زیادی فضایی طراحی شده. ولی جالبه

  • رضا
    رضا | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    این است letv
    دوستانی که به کمپانی های چینی گیر میدن تحویل بگیرن

    • آریا
      آریا | ۱۵ دی ۱۳۹۴

      چه ربطی به چین داشت؟!! چین پولش رو فقط داده. این ماشین تو امریکا طراحی و تولید شده

مطالب پیشنهادی