ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ولوو سیستم استریم چند رسانه ای ویژه اتومبیل های خودران می سازد

همگی ما شاید یک رویای مشترک داشته باشیم: وقتی اتومبیل های خودران از راه رسیدند آیا قادر خواهیم بود در آنها و در طول مسیر سفر سریال مورد علاقه مان را تماشا کنیم؟ البته نباید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۲:۲۲

همگی ما شاید یک رویای مشترک داشته باشیم: وقتی اتومبیل های خودران از راه رسیدند آیا قادر خواهیم بود در آنها و در طول مسیر سفر سریال مورد علاقه مان را تماشا کنیم؟ البته نباید از یاد برد در دنیای واقعی امروزی قانونگذارن در پی آن هستند تا شما را موظف سازند همه ی حواس تان معطوف به جاده باشد تا در صورت خطای ماشین بتوانید از اتفاقات بعدی پیش گیری کنید.

اما با این وجود، ایده پردازی که در بالا آن را به زبان آوردیم کماکان جذاب به نظر می رسد و به همین علت ولوو و اریکسون قصد دارند یک پلتفرم استریم ویژه ی ماشین های بدون راننده را خلق نمایند. ممکن است با خود بگویید استریم محتوی روی این دست از خودروها احتمالاً به سادگی متصل کردن شان به شبکه از طریق یک ارتباط بی سیم است، اما ولوو می گوید اینکار قدری بیشتر از آنچه در مخیله ما می گنجد پیچیدگی دارد.

ولوو بنا دارد شبکه ی استریم محتوای اش را بر اساس فناوری ارتباطی اریکسون توسعه دهد و در نهایت پلتفرمی مجتمع را پدید آورد که در آن مدت زمان سفر با ماشین و مسیر انتخابی، با گزینه ی مورد نظر فرد برای تماشا تطابق داشته باشند.

شاید این گفته ها قدری پیچیده به نظر برسند: ولی به زبان ساده باید گفت ولوو در پی آن است وقتی اپیزود سریالی را برای دیدن انتخاب می کنید خودروی خودران مسیری را انتخاب نماید که با تمام شدن آن اپیزود شما به مقصد خود رسیده باشید و ضمناً در انتخاب مسیر عوامل دیگری مانند کیفیت شبکه برای بارگذاری و نمایش محتوی نیز می توانند موثر باشند تا بهترین تجربه ی کاربری به دست آید.

در زمان حاضر و با توجه به دیدگاهی که از نظر قانون وجود دارد شاید دسترسی به چنین فناوری دور از ذهن جلوه کند ولی اگر روزی قانون گذاران حاضر شدند در راه حل هایی که وضع کرده اند تجدید نظر نمایند ولوو هم راهکاری خواهد داشت که سفرهای روزانه ی کسالت آورمان را دگرگون خواهند ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی