ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Zspace از مرورگری جدید مبتنی بر واقعیت مجازی پرده برداشت

در سال گذشته تکنیکی برای وب گردی عرضه گشت که به موجب آن با کلیک روی ماوس می توانستید در اینترنت جستجو نموده یا وارد صفحه های مختلف بشوید. اما در CES امسال، کمپانی zSpace روش ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۱

در سال گذشته تکنیکی برای وب گردی عرضه گشت که به موجب آن با کلیک روی ماوس می توانستید در اینترنت جستجو نموده یا وارد صفحه های مختلف بشوید. اما در CES امسال، کمپانی zSpace روش نوین تری برای این امر معرفی کرده که با استفاده از واقعیت مجازی وب را مرور می کند.

مرورگری که کمپانی یاد شده طراحی نموده zBrowser نام دارد و به طور اختصاصی برای سری جدید کامپیوترهای آل-این-وان خود این شرکت کاربرد خواهد داشت. البته از آنجا که این دستگاه ها اندازه بسیار بزرگی دارند فعلا فقط در مدارس از آنها استفاده می گردد.

کامپیوترهای یاد شده که مبتنی بر ویندوز هستند و درون آنها حسگرهای تشخیص حرکت سر با سرعت بسیار بالا قرار داده شده به همراه یک جفت عینک AR/VR ویژه (یا گیره های مخصوص برای افراد عینکی) و یک عدد استایلوس واقعیت افزوده ارائه خواهند شد که به کاربر اجازه می دهد با حرکت دادن آن در بالای نمایشگر، محتویات صفحه وب را تحت کنترل خود داشته باشد.

نحوه عملکرد مرورگر یاد شده همانند دیگر بروزرهای موجود در بازار است. به دنبال همکاری با تیم WebGL گوگل کروم، zBrowser به کاربر امکان تعامل واقعی با وب را می دهد. به این صورت که مثلا به جای تماشای صفحه های تخت وب با این مرورگر می توانید عکس موردنظرتان را انتخاب نموده و آن را هرگونه که تمایل دارید تغییر دهید یا جا به جا نمائید.

تولید کننده صفحه وب (یا بخشی از محتوای وب) فقط باید کدی را وارد نماید که تشخیص دهد چه زمانی تصاویر و نوشته های وب از طریق zBrowser مشاهده می شوند. کار کردن با این مرورگر بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود. به طوری که مثلا عکسی از تاج محل را می توانید در وب برداشته و آن را به صورت سه بعدی تغییر دهید. یا هنگام مطالعه در مورد تومور مغزی در لغت نامه های جامع اینترنتی قادر خواهید بود تصویر گرافیکی آن را گرفته و از داخل صفحه بیرون بکشید و به هر طرف که دوست دارید بچرخانید تا نمای بهتری داشته باشد و واضح تر بتوانید آن را تشخیص دهید.

جالب ترین بخش از مرور وب با این Browser گشت زدن در فروشگاه های اینترنتی همانند آمازون است. مثلا می توانید به صفحه ساعت ها بروید و عکس های آن را به فرمت سه بعدی تبدیل نموده و همه ی زیر و بم ساعت را همان طور که دوست دارید تماشا کنید. این فناوری می تواند راهگشای مسیری تازه برای خریدهای آنلاین محسوب گردد تا کاربر پیش از خرید الکترونیک همه بخش های کالای مورد نظر خود را تحت بررسی قرار دهد و از درستی انتخاب خود اطمینان حاصل نماید.

در حال حاضر کامپیوترهای zSpace فقط در مدارس و دانشگاه های آمریکا حضور دارند اما مدیر این شرکت اظهار امیدواری نموده که تا پایان سال جاری میلادی این سیستم ها را با قیمت 1500 دلار به سراسر جهان و مشتری های عادی نیز عرضه خواهند نمود.

به ادعای «چاوز»، zSpace در واقع یک واقعیت مجازی رومیزی محسوب می گردد که تعریف دوباره ای به روش مرور وب بخشیده و آن را به گونه ای متفاوت از همیشه ارائه داده.

browser2-1-w600

browser3-1-w600

browser4-1-w600

browser5-1-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی