ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و شرکت IAV، سیستمی جدید برای اتومبیل های خودران توسعه داده اند

مایکروسافت اخیرا با شرکتی فعال در حوزه خودروهای بدون راننده، به نام IAV تیمی را تشکیل داده تا سنسورهایی بسازد که قابلیت دیدن چیزهای خاص را دارد، چیزهایی که سنسورهای عادی قادر به دیدن آن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۰:۵۹

مایکروسافت اخیرا با شرکتی فعال در حوزه خودروهای بدون راننده، به نام IAV تیمی را تشکیل داده تا سنسورهایی بسازد که قابلیت دیدن چیزهای خاص را دارد، چیزهایی که سنسورهای عادی قادر به دیدن آن نیستند.

سیستم CHAD (یا Connected Highly Automated Driving) با بهره گیری از سرورهای ابری Azure مایکروسافت و ویندوز ۱۰ نه تنها کورتانا و اسکایپ را حین راندن فعال می سازد، بلکه به راننده این قابلیت را می دهد که عابرین پیاده ی پنهان را هم ببیند. در واقع دستبندهای سلامتی و تلفن های همراه عابرین پیاده به سرورها متصل شده و جایگاه وی را در نقاط مختلف نشان می دهند و راننده مطلع می شود که پشت موانع، ممکن است شخصی باشد.

در جریان نمایش، خودرو مسیری را طی می کرد و در میانه های راه، متوجه شخصی شد که Microsoft Band 2 در دست داشت. طبیعتا هیچ سنسوری نمی تواند حضور شخصی ثالث را در فاصله ای دور تشخیص دهد اما CHAD به راننده هشدا می دهد تا سرعت را کمتر کرده و مراقب عابر پیاده باشد.

این سیستم، برای بهره وری درست، استفاده سنگینی از سرورهای Azure و تحلیل های کورتانا می کند. با این حال، اگر خودرو به علائم راهنمایی و رانندگی عمومی در سطح شهر متصل نباشد، کارایی آن بسیار اندک خواهد شد.

کارستن شولتزه، یکی از مدیران شرکت IAV می گوید که سیستم CHAD به گونه ای طراحی شده که در کنار دیگر سنسورهای قرار گرفته روی هر خودرو به خوبی کار کند و در واقع CHAD گزینه ای جایگزین برای اتومبیل سازها نیست.

شرکت Volkswagen اما در طی این نمایش،‌ صرفا به نجات جان عابرین پیاده اشاره نداشت. بحث مهم دیگر، پیدا شدن هم صحبتی جدید برای رانندگان است. حالا رانندگان می توانند با کورتانا صحبت کرده و از او اطلاعات لازم برای یک سفر بی خطر را دریافت کنند یا حتی می توانند کنفرانس های صوتی اسکایپ را از درون ماشین خود دنبال کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آرش
    آرش | ۱۶ دی ۱۳۹۴

    دم مایگروسافت گرم ترکونده ... بازار پی سی ها کم بود داره تبلت ها رو هم اشغال میکنه. سیاست نادلا مایکروسافت رو دوباره برده تو اوج

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۶ دی ۱۳۹۴

    ای جاااااااااان به این می گن فوق العاده / شرکتی که توی ces نیست اما مرتب شگفتی ساز می شه و نواوری به معنای واقعی رو نشون می ده ، از طرف دیگه شرکاش هم ترکوندن / اینم سومین نواوری فوق العاده اش که جالبه داخل این 3 تا پروژه سرویس کورتانا نقش مهمی داشته

مطالب پیشنهادی