ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین نسل از خالکوبی های پوشیدنی معرفی شد

وقتی صحبت از تکنولوژی های آینده به میان می آید شاید کمتر کسی به خالکوبی و استفاده از آن برای توسعه علم پزشکی فکر کند. اما خوب است بدانید در این اواخر نوعی تاتو اختراع ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۳

وقتی صحبت از تکنولوژی های آینده به میان می آید شاید کمتر کسی به خالکوبی و استفاده از آن برای توسعه علم پزشکی فکر کند. اما خوب است بدانید در این اواخر نوعی تاتو اختراع شده که از آن برای اندازه گیری علائم حیاتی بیماران استفاده می گردد.

در حال حاضر نیز در نمایشگاه CES امسال شرکتی به نام MC10 نوعی خالکوبی پوشیدنی ارائه کرده که قادر است اطلاعات پزشکی لازم در مورد بیماران را گردآوری نموده و به اپلیکیشن اختصاصی خود ارسال نماید. این محصول BioStamp Research Connect نام دارد و در واقع نوعی حسگر پوشیدنی انعطاف پذیر محسوب می گردد که به پوست انسان چسبیده و علایم حیاتی بدن او را رصد می نماید.

این خالکوبی، به طور اختصاصی برای محققانی طراحی گشته که در پی کشف مشکلات ناشی از حرکت، مهارت های حرکتی و دیگر عارضه های مربوط به بازسازی سلول های عصبی هستند.

تاتوی مورد بحث که با توجه به ظاهری که دارد بهتر است بگوئیم برچسبی که روی پوست چسبانده می شود، مملو از انواع فناوری های مدرن است. به طور مثال، موسسه یاد شده می تواند حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب سنج را داخل آن جای دهد. همچنین این گجت سخت افزاری هم دارد که قادر است فعالیت های الکتریکی که توسط عضله های بدن صورت می پذیرند را همانند یک دستگاه الکتروکاردیوگرام مینیاتوری مورد پایش قرار دهد.

این تاتوهای پوشیدنی از همین سال جاری میلادی به طور عمده در بازار به فروش خواهند رسید و احتمالا نخستین مشتری های آنها نیز دانشگاهی های و شرکت های داروسازی خواهند بود.

lorealskinsensor

از دیگر دیوایس هایی که شرکت MC10 در نمایشگاه CES 2016 میلادی معرفی نموده، نوعی فناوری پوشیدنی است که با همکاری شرکت آرایشی اورئال ساخته شده و به کاربر نشان می دهد که پوست آنها تا چه اندازه در معرض آسیب دیدن از تابش آفتاب قرار دارد.

محصول یاد شده UV Patch نام دارد و نوعی برچسب بسیار نازک است که از انواع رنگ های متنوع پر شده تا متناسب با طول مدتی که پوست در برابر اشعه فرابنفش قرار دارد، رنگش تغییر کند. پس از آن، کاربر می تواند با اسمارت فون خود عکسی از این پچ گرفته و با کمک اپلیکیشن اختصاصی آن، محاسبه کند که پوستش چقدر از آفتاب آسیب دیده.

این اپلیکیشن همچنین پیشنهادهایی نیز برای در امان ماندن از آسیب های نور خورشید به کاربر ارائه می دهد که شامل مواردی همانند نوشیدن آب زیاد، قرار گرفتن در سایه، استفاده از لوسیون های ضد آفتاب و ... می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی