ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Valencell ادعا می کند که اپل و فیت بیت پتنت هایش را دزدیده اند

همیشه یک سنت قدیمی در دنیای تکنولوژی وجود داشته: کمپانی کوچکی اقدام به ثبت پتنت از ایده های جذابش می کند، خاضعانه ترین روش ممکن برای فروش آن را در پیش می گیرد و در نهایت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

همیشه یک سنت قدیمی در دنیای تکنولوژی وجود داشته: کمپانی کوچکی اقدام به ثبت پتنت از ایده های جذابش می کند، خاضعانه ترین روش ممکن برای فروش آن را در پیش می گیرد و در نهایت از رقبای بزرگترش برای دزدیدن این ایده ها شکایت می کند. متأسفانه، این موضوع حالا به دنیای پوشیدنی ها هم کشیده شده.

Valencell، یک کمپانی سازنده دستبندهای سلامتی ضمن شکایت از فیت بیت و اپل ادعا کرده که این دو شرکت، چهار مورد از پتنت هایش برای ردیابی سلامتی، از جمله دستگاه های "نور محور" مثل سنسورهای تشخیص ضربان قلب را دزدیده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

البته برای این ادعا شواهدی هم وجود دارد. والنسل مدعی است که در سال 2013، پس از اینکه شایعاتی مبنی بر استفاده از سنسور تشخیص ضربان قلب در اپل واچ به گوشش رسیده، دمویی از سنسور تشخیص ضربان قلب خود را به اپل ارائه داده است.

همچنین والنسل ادعا کرده که هفت نفر از اعضای پروژه اپل واچ در آن زمان، اقدام به ساخت هویت های جعلی برای خود کردند تا بتوانند آزادانه و بدون قرارداد به پتنت های این شرکت دسترسی داشته باشند. البته این اتهام هنوز به فیت بیت وارد نیست، اما والنسل به شدت روی این موضوع پافشاری می کند که هر دو کمپانی برای استفاده از تکنولوژی این شرکت در محصولاتشان می بایست درخواست مجوز می کردند.

اپل هنوز به این شکایت واکنشی نشان نداده، اما فیت بیت در مصاحبه با وبسایت ZDNet گفته که پتنت های اختصاصی اش را برای پاسخ به این ادعا رو می کند. اما حق با کدام شرکت است؟ نمی دانیم.

اگر ادعای والنسل به اثبات برسد، شرمساری بزرگی برای اپل در راه خواهد بود. اثبات این ادعا به این معناست که اپل برای رسیدن به اهداف خود به ایده های کمپانی های کوچک دستبرد می زند. هر چند تاکنون صدها نمونه از این شکایت ها دیده ایم که در انتها به نتیجه ای نرسیده؛ چرا که لزوما شباهت دو ایده به معنی سرقت آنها نیست.

ضمنا احتمال اینکه دو کمپانی معتبر همچون اپل و فیت بیت، دقیقا ایده مشابهی را دزدیده باشند بسیار ضعیف است. در هر صورت اگر حق با والنسل باشد، سران این شرکت راه دشواری برای گرفتن خسارت از این دو کمپانی پیش رویشان خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ye nafar
    ye nafar | ۱۶ دی ۱۳۹۴

    شورش در اومده دیگه
    هر کسی که از جاش بلند میشه شکایت می کنه

مطالب پیشنهادی