ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید پهپادها شما را به محل کارتان می برند

نهایت استفاده از پهپادهای شهری این روزها ختم به ارسال و جا به جایی کالا می شود اما گویا شرکت Ehang قصد دارد دنیای پهپادها را تکانی دهد و از آن ها استفاده ای دیگر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۰۲:۴۵

نهایت استفاده از پهپادهای شهری این روزها ختم به ارسال و جا به جایی کالا می شود اما گویا شرکت Ehang قصد دارد دنیای پهپادها را تکانی دهد و از آن ها استفاده ای دیگر ببرد، استفاده ای که شاید در آینده منجر به شکل گیری خطوط هوایی نیز شود.

ehang_courtyard.0

Ehang همان شرکتی است که درون Ghost را ساخته و حالا با این وسیله نقلیه پروازی شخصی قصد دارد تا خودروهای پرنده ای برای حمل و نقل انسان ها بسازد. شرکت Ehang مدعی شده که پهپادش می تواند یک انسان را (حداکثر وزن ۲۶۰ پوند) به مدت ۲۳ دقیقه یا ده مایل پرواز دهد. یک مدل اولیه از این پرنده نیز هم اکنون در نمایش CES به نمایش درآمده است.

پهپاد شرکت Ehang که 184 نام دارد، اگرچه با تصور عمومی ما از درون ها اندکی در تضاد است اما عملکردی فوق العاده ساده دارد. مسافری که سوار بر آن است صرفا می تواند از زمین بلند شدن، توقف پرواز و فرود را کنترل کند. باقی مسائل به عهده سیستم خودکار پهپاد است. تنها کاری که لازم است انجام دهید، فشردن یک دکمه است.

ehang-184-2

از طریق اپلیکیشن موبایلی که برای 184 توسعه داده شده می توانید آدرس را به پهپاد نشان دهید و دکمه را بفشارید تا در عرض چند دقیقه به مقصد برسید. در طول این سفر هوایی هم می توانید از طریق آنتن 4G از اینترنتی که در اختیارتان قرار گرفته لذت ببرید.

با این حال، در مورد امنیت پرواز با 184 ابهاماتی وجود دارد. تصور کنید با سراعت ۶۲ مایل بر ساعت و در ارتقا یازده هزار پایی قرار دارید و به یک باره پهپادی که سوار بر آن هستید دچار نقص شود و سقوط کنید. Ehang تضمین داده که این اتفاق قرار نیست رخ بدهد و پهپادش به سیستم های ایمنی قدرتمندی مجهز شده.

خطوط هوایی به روایت آمازون
خطوط هوایی به روایت آمازون

با این حال، در نمایشگاه CES این پرنده صرفا حضور دارد و کار کردن آن به دلایل مشکلات خاص قانونی منع شده است. اگرچه ویدیویی از نحوه پرواز آن نمایش داده شد اما مشخص نیست که شخصی سوار بر آن هست یا خیر. در مجموع هنوز همه چیز مبهم است و کسی نمی تواند به طور قطع در رابطه با 184 نظری بدهد.

حتی هنوز شرکت چینی Ehang در مورد تاریخ عرضه و قیمت حدودی دستگاه صحبتی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی