ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از ۳ دانگل کامپیوتری با پردازنده های اتم و Core M پرده برداشت

امروز شرکت اینتل سه دانگل جدید معرفی کرده که به پورت HDMI متصل می شوند و قادر هستند همانند یک کامپیوتر کامل، به کار مشغول شوند. شما می توانید این دانگل ها را به یک ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

امروز شرکت اینتل سه دانگل جدید معرفی کرده که به پورت HDMI متصل می شوند و قادر هستند همانند یک کامپیوتر کامل، به کار مشغول شوند. شما می توانید این دانگل ها را به یک مانیتور مجهز به پورت HDMI متصل کرده و سپس با استفاده از بلوتوث، ماوس و کیبورد خود را نیز به دانگل یاد شده متصل نمایید.

اینتل اعلام کرده که این دانگل ها، در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ در بازار عرضه خواهند شد.

ارزان قیمت ترین دانگلی که امروز اینتل رونمایی کرد، از یک چیپ اتم X5-Z8300 بهره می برد که دارای پردازنده ای ۴ هسته ای است. دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه دو پورت USB 3.0 از دیگر مشخصه های آن هستند. این دانگل با قیمت ۱۵۹ دلار به فروش خواهد رسید در حالی که ویندوز ۱۰ نیز بر آن نصب گشته است.

دو مدل بعدی که قیمت بالاتری هم دارند، به پردازنده های سری Core M تجهیز شده اند. هر دو از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و سه پورت USB را نیز می توان در بدنه آنها یافت.

تفاوت اصلی بین دو نسخه گران تر، در خصوص نوع پردازنده آنهاست. یکی از آنها، به پردازنده Core M3-6Y30 مجهز شده و با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می رسد در حالی که گران ترین نمونه، از پردازنده اینتل Core M5-6Y57 vPro استفاده می کند و قیمت ۴۹۹ دلار برایش تعیین شده است.

در این میان لازم به ذکر است که نمونه ۳۹۹ دلاری با ویندوز ۱۰ به دست کاربر می رسد اما نسخه ای که به قدرتمندترین پردازنده مجهز شده و با قیمت ۴۹۹ دلار فروش خواهد رفت، بدون سیستم عامل از پیش نصب شده به دست کاربران خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی