ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Alpha 2 آشنا شوید: رباتی که علاوه بر انجام کارهای خانه، معلم خصوصی هم هست [تماشا کنید]

با اینکه ربات ها بعضی مواقع حس خطری در دل انسان ایجاد می کنند که نکند در آینده این دستگاه های ساخته شده به دست بشر، همه جوانب زندگی او را تحت سلطه خود بگیرند، ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

با اینکه ربات ها بعضی مواقع حس خطری در دل انسان ایجاد می کنند که نکند در آینده این دستگاه های ساخته شده به دست بشر، همه جوانب زندگی او را تحت سلطه خود بگیرند، اما گاهی هم بسیار جالب توجه هستند و نظر بسیاری از دوستداران تکنولوژی را به خود جلب می نمایند.

یکی از نمونه های سرگرم کننده و البته کاربردی را کمپانی UBTech ساخته که Alpha 2 نام دارد. این ربات در واقع نوعی اسباب بازی برای کودکان در حال رشد به شمار می رود که قرار است کارهای جالبی برای این رده سنی انجام دهد.

گفته می شود آلفا دو از بهار سال آینده با قیمت 1300 دلار روانه بازار گردد که البته این امر به مشارکت علاقه مندان به طرح یاد شده بستگی دارد زیرا کمپانی سازنده از بهمن ایده خود را در وب سایت جمع سپاری Indiegogo خواهد گذاشت تا سرمایه لازم برای تولید محصولش را گردآوری نماید.

ربات مورد بحث از طریق دستورات صوتی فعالیت های لازم را به انجام می رساند و هنرهای فراوانی دارد که از انجام برخی از کارهای خانه گرفته تا یوگا رفتن را شامل می گردد.

علاوه بر کنترل صوتی، اپلیکیشنی نیز برای هدایت ربات وجود دارد. این اپ در حال حاضر با پلتفرم های اندروید و iOS سازگاری خواهد داشت و به وسیله آن می توانید حرکاتی همانند گشت زدن در اطراف خانه، دست تکان دادن، نشستن، سرتکان دادن و ... را از دستگاه طلب نمائید.

از دیگر مشخصه های جالب توجه این محصول می توان به توانایی عکس برداری، تدریس خصوصی، تنظیم یادآور و آلارم، کنترل نمودن وسایل هوشمند خانه همانند قفل یا لامپ ها و انجام کارهایی همانند رقصیدن، دی جی شدن یا یوگا رفتن اشاره کرد.

ایراد واضحی که به این دستگاه می توان گرفت، عمر باتری آن است که با یک بار شارژ کامل فقط یک ساعت استفاده را پاسخگوست و اگر بخواهید بیشتر از آن کار بکشید باید دایم به برق وصل باشد.

در حال حاضر فقط رنگ های قرمز و آبی این محصول موجود است اما در آینده در رنگ های متنوع تری عرضه خواهد گشت.

برای آشنایی با مشخصات فنی Alpha 2 نیز باید گفت، سیستم عامل اندروید 4.4، باتری 2150 میلی آمپر ساعتی، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، وای فای و پورت USB دارد و قد و وزن آن نیز 23×43 سانتی متر و 2.2 کیلوگرم اعلام شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی