ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Remix OS اندروید را بی کم و کاستی در دسکتاپ اجرا کنید

در CES سال گذشته یک کمپانی چینی به نام Jide تبلتی معرفی نمود که نمونه کپی شده از روی سرفس مایکروسافت بود و مورد تمسخر بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری قرار گرفت. اما این شرکت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

در CES سال گذشته یک کمپانی چینی به نام Jide تبلتی معرفی نمود که نمونه کپی شده از روی سرفس مایکروسافت بود و مورد تمسخر بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری قرار گرفت. اما این شرکت عقب نشینی نکرده و امسال نیز در لاس وگاس حضور به هم رسانده تا نشان دهد توانایی های بالقوه ای هم داشته و کارش فقط کپی کردن نیست.

«جیده» در فاصله 12 ماهه میان دو دوره ی نمایشگاه CES بیکار نمانده بود و در وب سایت جمع سپاری کیک استارتر، کمپینی برای گردآوری سرمایه برای دیوایسی به نام Remix Mini راه اندازی نموده بود. این دستگاه کوچک 70 دلار قیمت دارد و قادر است سیستم عامل اندروید را روی هر نوع نمایشگری که به پورت HDMI مجهز است، اجرا نماید. تاکنون نیز توانسته حدود 1.6 میلیون دلار سرمایه جمع آوری نماید.

البته لازم به ذکر است که این محصول فقط یک جعبه پلاستیکی نیست که در خود اندروید داشته باشد، بلکه Remix OS است؛ نرم افزاری که بیشتر به پلتفرم های ویندوز یا کروم او اس شباهت دارد تا اینکه بخواهد شبیه اندروید باشد.

20160106_183733.0

در این سیستم یک منوی استارت تعبیه گشته. همچنین کاربر می تواند صفحه نوتیفیکیشن ها را با کشیدن انگشت از سمت راست صفحه باز نماید درست مشابه کاری که در ویندوز 10 یا OS X صورت می پذیرد. یا حتی همانند فضای ویندوز، امکان راست کلیک نمودن نیز وجود دارد و  این قابلیت وجود دارد تا اپلیکیشن های مختلف را در پنجره های جدیدی باز نموده یا آنها را فول اسکرین نمائید.

با همه این تفاسیر باید به خاطر داشته باشید این پلتفرم همه اپلیکیشن های اندرویدی را پشتیبانی می نماید و برنامه و بازی هایی متفاوتی از اینستاگرام، فیس بوک و مایکروسافت ورد گرفته تا مدرن کومبت 5 را می توانید روی آن اجرا نمائید.

اگر این پلتفرم را روی دستگاه «ریمیکس مینی» اجرا نمائید احتمالا به دلیل سخت افزار ضعیفی که دارد با محدودیت هایی رو به رو خواهید بود. البته خاطرتان باشد که این دیوایس فقط 70 دلار قیمت دارد و از این لحاظ انتظار چندانی هم نباید از آن داشت.

تمامی مسائلی که در بالا درباره شان نوشتیم را شاید قبلا شنیده باشید اما امروز در CES صحبت های تازه ای در این باب صورت گرفته که بد نیست از آنها آگاه گردید. در وهله اول باید بدانید که در حال حاضر Remix OS را می توان در هر نوع پی سی x86 یا حتی مک اجرا نمود. بعلاوه، این سیستم عامل کاملا رایگان است و می توانید سیستم ایمیج (کپی دقیق از درایو سیستم عامل) آن را از وب سایت خود کمپانی سازنده دانلود نموده و سپس به استیک USB 3.0 منتقل نمائید.

راه دیگری نیز برای استفاده از آن وجود دارد و آن این است که یک پارتیشن جداگانه در کامپیوتر شخصی خود برای آن بسازید تا یه صورت دائمی به آن دسترسی داشته باشید.

این سیستم عامل دقیقا همان چیزی است که بسیاری از کاربران پلتفرم موبایلی گوگل به دنبال آن هستند؛ اینکه بتوانند همان فضای اندروید را با تمامی اپلیکیشن هایش روی دسک تاپ خود داشته باشند و  Jide این امر را برایشان محقق نموده. شرکت مورد بحث همچنین اعلام نموده سیستم عامل مذکور را در فواصل زمانی کوتاه آپدیت نموده و سطح آن را ارتقاء خواهند بخشید.

JCmaGkys1k87kebv_nKMgQivtSQGKV7-kTxE8pLbbYc-1200x675-w600

jide3_2040.0-w600

jide4_2040.0-w600

remixos2-1200x675-w600

remixos-1200x675-w600

tuJPniEPocWWtqtdwnkiJ6DX9H8ileRxzkSnJR3UwBE-1200x675-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • مریم
    مریم | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    سلام دانلود کردم ولی نمیتونم نصبش کنم میشه یه توضیح کامل از نحوه نصبش بدین ممنون میشم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی