ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری در حال بهینه سازی پلتفرم نرم افزاری خودروهای بدون راننده است

بلک بری که روزی عنوان بزرگ ترین فروشنده تلفن همراه در ایالات متحده را یدک می کشید، ساعتی پیش در CES 2016، در یک سالن کوچک مراسمی را برگزار کرد و خبرهای جالبی را نیز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۰۲:۰۰

بلک بری که روزی عنوان بزرگ ترین فروشنده تلفن همراه در ایالات متحده را یدک می کشید، ساعتی پیش در CES 2016، در یک سالن کوچک مراسمی را برگزار کرد و خبرهای جالبی را نیز منتشر نمود.

خبر تازه از این برند اینکه کانادایی ها، اعلام کرده اند می خواهند با کمک به پرورش سیستم عامل «کیواِن‌ اکس» یا QNX، خودروهای هوشمند و بدون راننده را به شکلی ایمن به جاده ها بفرستند.

خودروسازهای کنونی، از سیستم عامل QNX در سیستم مالتی مدیای اتومبیل ها استفاده می کنند و نسخه بهینه شده همین پلتفرم نرم افزاری از سوی بلک بری، می تواند به سیستم های هوشمند خودران کمک کند تا به شکل دقیق تری وظایف خود را انجام دهند.

بلک بری در واقع می خواهد کار خودروسازان را راحت تر کرده و ویژگی های مختلفی را در پلتفرم QNX به آنها عرضه کند. مشخصا خودروسازها نیز به جای چند سال وقت گذاشتن برای توسعه همان ویژگی ها، ترجیح خواهند داد تا آنها را از بلک بری بخرند. این ویژگی ها، شامل قابلیتی هم می شوند که به ماشین های خودران اجازه می دهد با هم به ارتباط بپردازند.

مدیر عامل شرکت فورد، آقای Mark Fields روز گذشته گفت که خودروهای بدون راننده تا ۴ سال دیگر به شکل گسترده به خیابان ها خواهند آمد و به نظر می رسد اگر بلک بری خوش شانس باشد، پس از شکست هایش در زمینه توسعه تلفن های هوشمند، می تواند در این بخش برای خود بازار مناسبی به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی