ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات Pepper با کمک ابررایانه واتسون باهوش تر خواهد شد

واتسون، ابر رایانه IBM، یک سالی می شود که ژاپنی حرف زدن یاد گرفته است و حالا وقت آن رسیده که بیشتر با مشهورترین ربات این کشور آشنا گردد. Pepper را هم حتما می شناسید؛ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

واتسون، ابر رایانه IBM، یک سالی می شود که ژاپنی حرف زدن یاد گرفته است و حالا وقت آن رسیده که بیشتر با مشهورترین ربات این کشور آشنا گردد.

Pepper را هم حتما می شناسید؛ همان ربات انسان نمای احساساتی که محصول SoftBank  و Aldebaran Robotics است که قرار شده به زودی با کمک واتسون نسخه قدرتمند جدیدی از آن ساخته می شود.

مایک رادین، نایب رئیس اجرایی واحد توسعه واتسون در IBM اعلام کرد: امروز، قدرت پردازش شناختی را می توان در هر محصولی گنجاند. همکاری ما با شرکت سافت بنک در پروژه توسعه پپر در نهایت باعث خواهد شد که طیف وسیع تری از مخاطبان امکان تجربه کردن توانمندی های واتسون و کار با آن را پیدا کنند.

وی در مورد تعامل نزدیک با این ربات هم گفت: وقتی توانمندی های شناختی در داخل ربات ها گنجانده شوند مردم می توانند از این تکنولوژی به شیوه های جالب تر و هیجان انگیز تر بهره مند گردند.

این دو شرکت اعلام کرده اند که در نظر دارند طیف وسیع تری از موارد مصرف را برای Pepper تعریف کنند که مقوله هایی نظیر دستیار آموزشی داخل کلاسی تا کمک پرستار را در بر می گیرد و از این طریق قصد دارند خصوصیات فیزیکی منحصربفرد این ربات را با توانمندی های شناختی واتسون همخوانی دهند.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که حاصل این تحقیقات چه خواهد بود. نسخه اولیه از Pepper دارای محدودیت هایی بوده و به همین خاطر امکان بهبود آن به لطف آپدیت و داده های دریافتی از کلاود بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد و قطعا واتسون می تواند تعاملات در لحظه و آنی آن را نسبت به قبل بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی