ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه احتمالی تلفن همراه با نمایشگر تاشو سامسونگ
تکنولوژی

شاید سامسونگ اولین موبایل تا شونده خود را اواخر سال ۲۰۱۶ معرفی کند

تحلیلگران موسسه HSBC پیش بینی می کنند که شرکت سامسونگ قادر خواهد بود اولین تلفن همراه هوشمند خود با صفحه نمایش یکپارچه تا شونده را اواخر سال جاری میلادی رونمایی کند. البته این فقط یک حدس ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

تحلیلگران موسسه HSBC پیش بینی می کنند که شرکت سامسونگ قادر خواهد بود اولین تلفن همراه هوشمند خود با صفحه نمایش یکپارچه تا شونده را اواخر سال جاری میلادی رونمایی کند. البته این فقط یک حدس و گمان است و به نظر نمی رسد بر مبنای منابع اطلاعاتی درون شرکت مطرح شده باشد.

گجتی که بتواند همزمان هم یک موبایل باشد و هم تبلت، یکی از اهداف مهم کره ای ها در چند سال اخیر بوده است. طی سال های گذشته بود که اسلایدهایی از درون سامسونگ به بیرون درز کرد که نشان می داد آنها سعی دارند اولین نمونه از چنین محصولی را در حدود سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ روانه بازار کنند و اکنون به نظر می رسد که تلاش های شان بالاخره در حال به ثمر نشستن است؛ آن هم یک سال زودتر از پیش بینی های اولیه. تحلیلگر HSBC در این زمینه می گوید:

ما تصور می کنیم که به احتمال زیاد سامسونگ اولین موبایل با صفحه نمایش OLED یکپارچه و تاشو را در اواخر نیمه دوم سال ۲۰۱۶ روانه بازار کند. این یعنی آنها یک سال زودتر از برنامه های قبلی به این مهم دست پیدا خواهند کرد، که این خود نشان از اشتیاق زیاد کره ای ها برای حفظ یا افزایش سهم شان در بازار است.

از دیدگاه ما چنین محصولی می تواند کسب و کار موبایل سامسونگ را متحول سازد. چرا که این ویژگی بسیار جذاب صرفاً در پرچمدار آنها وجود خواهد داشت. محصول جدید می تواند یک تبلت را در ابعاد یک تلفن همراه در اختیار کاربران قرار دهد، که این یک مزیت رقابتی بسیار عالی به شمار می رود.

یک موبایل-تبلت با صفحه نمایش یکپارچه تا شونده می تواند سهم کره ای ها را به طور همزمان در بازار تلفن های هوشمند و تبلت ها ارتقا دهد. به علاوه بر حسب این احتمال که تقاضای زیادی برای چنین محصولی ایجاد خواهد شد، شاهد بازگشت رونق به چرخه تولید و عرضه پنل های OLED خواهیم بود.

Foldable-smartphone-concept

بیاید از یک جنبه دیگر به اهمیت این موضوع نیز نگاه کنیم؛ پرچمدار امسال سامسونگ یعنی گلکسی S7 تا یکی دو ماه دیگر معرفی خواهد شد. تا به حال دیگر مطمئن شده ایم که این اسمارت فون جدید دارای نمایشگری بزرگتر از نسل قبل خود است. از طرف دیگر در سال جاری باید مثل هر سال انتظار معرفی موبایل تازه ای از سری Note را نیز داشته باشیم، که بالطبع نمایشگری بزرگتر از S7 خواهد داشت، آن هم در حالی که مرز میان فبلت ها و تبلت ها همین حالا هم به باریک ترین حد خود رسیده است.

این واقعیت به خوبی نشان می دهد زمان حاضر بهترین وقت برای معرفی یه گجت با نمایشگر تا شونده است، چرا که عملاً دست کره ای ها برای افزایش سایز نمایشگر در عین کاهش ابعاد خود محصول را باز می گذارد. حال باید دید آیا سامسونگ می تواند این پیش بینی را به واقعیت بدل کند و تحول عظیم بعدی را در تلفن های همراه ایجاد نماید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عباس
    عباس | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    همه شرکتها همین العانم میتونن اینو بسازن.اما این کارو نمیکنن.باید کم کم پیش برن تا واسه هر مدل پولو بگیرن.یهویی نمیرن قسمت اخر

  • آرش
    آرش | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    هم تبلت هم گوشی بیش از حد رویاییه

  • هادی
    هادی | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    اینا بیشتر شبیه به توهمات هست تا شایعات...بابا شرکت ها راست می گن یه فکری برای اوضاع باطریشون کنن، نمایشگر تا شونده پیش کش...من که بعید میدونم تا سال ۲۰۱۸ هم همچین چیزی روانه بازار بشه و اکثر این طرح ها، تو همون مرحله طرح مفهومی باقی می مونن.

مطالب پیشنهادی