ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو اولین فبلت مبتنی بر پروژه تانگو را می سازد؛ محصولی ۵۰۰ دلاری که در دسترس عموم قرار خواهد گرفت

چند روز پیش سخن از این به میان آمد که گوگل و لنوو در روز هفتم ژانویه اخبار جدیدی را در رابطه با پروژه ی تانگو منتشر خواهند کرد. بر اساس پروژه ی مذکور ترکیبی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۴

چند روز پیش سخن از این به میان آمد که گوگل و لنوو در روز هفتم ژانویه اخبار جدیدی را در رابطه با پروژه ی تانگو منتشر خواهند کرد. بر اساس پروژه ی مذکور ترکیبی از دوربین ها و سنسورها در ابزارهای موبایلی کار گذاشته شده و سپس به کمک آنها کوشش می گردد نقشه ای سه بعدی از محیطی که دیوایس درون آن قرار گرفته تهیه شود.

در حالیکه کیت تلفن هوشمند و تبلت این پروژه مدتی است که در دسترس قرار گرفته اند اما شاهد محصولی توسعه یافته بر اساس آنها نبوده ایم که مصرف کنندگان عادی بتوانند آن را خریداری و تجربه اش نمایند. ظاهراً لنوو امروز در این رویه تغییر پدید آورده و از اولین فبلت مجهز به این تکنولوژی برای عموم پرده برداشته.

Design-for-prototype-Project-Tango-smartphone

فبلت مورد بحث دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی است. در دستگاه نمونه اولیه ای که برای پروژه ی تانگو تولیده شده بود شاهد ترکیبی از یک دوربین اصلی ۴ مگاپیکسلی با لنز fish-eye یکصد و هشتاد درجه ای، دوربین جلویی با زاویه دید ۱۲۰ درجه ای و دوربینی ویژ ه ی سنجش عمق با رزولوشن ۱۸۰ در ۳۲۰ بودیم. این دوربین ها به همراه سنسورهای مخصوص کار تهیه نقشه ی سه بعدی از محیط اطراف را داشتند.

لنوو حال می گوید فبلت اش تقریباً از دوربین هایی مشابه بهره می برد ولی آنها را باز طراحی کرده تا به غیر از وضعیت landscape (یا همان افقی) در حالت portrait (یا همان عمودی) نیز قابل استفاده باشند.

جانی لی، از مدیران پروژه ی تانگو برای اینکه پیشرفت های به دست آمده در این زمینه را در CES به نمایش بگذارد از یک دستگاه نمونه ی اولیه استفاده کرد و سعی نمود یکبار دیگر شیوه ی تهیه نقشه های سه بعدی توسط این دیوایس ها را نشان دهد. وی افزود توسعه دهندگان در پی آن هستند تا از این فناوری در بازی ها و راهکارهای مرتبط به تکنولوژی واقعیت مجازی بهره بگیرند.

ناگفته نماند که فبلت لنوو به صورت رسمی روی صحنه ی CES به نمایش در نیامد ولی ذکر گشت که در تابستان شاهد عرضه ی آن با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    شدیدا مشتاقشم

مطالب پیشنهادی