ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و نمایش کارایی ویندوز و کورتانا در مبحث اینترنت اشیا [تماشا کنید]

بیشتر مثال هایی که برای مفهوم اینترنت اشیا در CES امسال مطرح شدند بسیار کسالت آور بودند. در اکثر موارد شاهد آن بودیم که شرکت ها به ما نشان میدادند چطور با گفتار و یا از راه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

بیشتر مثال هایی که برای مفهوم اینترنت اشیا در CES امسال مطرح شدند بسیار کسالت آور بودند. در اکثر موارد شاهد آن بودیم که شرکت ها به ما نشان میدادند چطور با گفتار و یا از راه دور می توانیم پخش موسیقی را آغاز کنیم، خانه های هوشمند چگونه با مالکان شان تعامل خواهند نمود و...؛ به این ترتیب عملاً خبری از راه حلی بدیع و جالب نبود که قادر باشد حضار را به وجد آورد.

اما در این بین بالاخره مایکروسافت موفق شد در زمینه ی مورد بحث آنهم در میانه ی کنفرانس IOT سامسونگ همگان را سر شوق بیاورد. در این راستا روی صحنه ی یاد شده، برایان راپر از کمپانی ردموندی حضور یافت تا نتیجه ی مجتمع شدن ویندوز با یک پلتفرم اینترنت اشیا را به عموم نشان دهد.

ناگفته نماند نطق پر شور و اشتیاق راپر یکی از دلایل اصلی بود که حضار مشتاقانه بحث را دنبال می کردند، اما برای اولین بار غول نرم افزاری ساکن ردموند پلتفرمی بسیار جامع تر را به نمایش درآورد که تنها به یک یا دو دیوایس هوشمند خاص متکی نبود.

برایان به عموم نشان داد چطور با کورتانا می توان در زمان صرفه جویی کرد؛ وی به جای اینکه مستقیماً‌ به سراغ ماشین لباسشویی برود از دستیار دیجیتالی ویندوز خواست وضعیت این دستگاه را به او اعلام کند و اگر مشغول شستن لباس ها است ذکر نماید که چه زمان کارش پایان می یابد.

او همچنین توضیح داد که چطور می توان میزان استفاده ی اعضای خانه از لوازم مختلف مثل ماشین لباسشویی، تلویزیون، یخچال و... را کنترل کرد و نظارتی دقیق روی مسائلی از این دست داشت.

در پایان می توانید نطق کوتاه و دو دقیقه ای برایان راپر را مشاهده کرده و ببینید ویندوز و کورتانا در بحث اینترنت اشیا چگونه به ایفای نقش خواهند پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    نواوری خالص / محشره اینترنت اشیا و مایکروسافت هم مثل همیشه راه جدا و فوق العاده خودش رو می ره ، توی نمایشگاه امستل فوق العاده و با چند شرکت عالی همکاری های جالب و اینده نگرانه کرده که همه هم به کورتانا مرتبط هستن و از طرف دیگه شرکای سخت افزاری ویندوز ترکوندن امسال

    • Rasool Entertainment
      Rasool Entertainment | ۱۸ دی ۱۳۹۴

      خوش‌بحالت. از هفت دنیا آزادی
      ما که از دلمون نمیشه زندگیمون رو بسپریم دست سرورهای مایکروسافت با این کورتنا جونش. خیلی بده مایکروسافت بفهمه من چی تو خونه میگم :D قبلا مجبور بودیم وب‌کم رو چسب بزنیم تا مارو نبینن، الان هم باید میکروفونش رو قطع کنیم که صدامون رو نشنون. :D

  • ananymous
    ananymous | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    جالب بود
    این طرف خیلی باحاله
    خوب کسایی رو برا معرفی محصولاتش انتخاب کرده مایکروسافت

  • علی
    علی | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    عالی بود ! کورتانا خیلی بیشتر از یک دستیار صوتی کاربرد داره ولی باید خیلی روش کار بشه چون ایندش از گوگل نَو و سیری خیلی بهتر باید باشه ! ;-)

مطالب پیشنهادی