ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت های اپل، نشان از آیفون های خود ترمیم گر دارد

ال جی با ارائه دو نسخه از تلفن همراه G Flex، دستگاهی به بازار ارائه نمود که قابلیت ترمیم خود را دارد، البته تا حدود قابل قبولی. اما امروز، پتنتی که سال 2014 توسط اپل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

ال جی با ارائه دو نسخه از تلفن همراه G Flex، دستگاهی به بازار ارائه نمود که قابلیت ترمیم خود را دارد، البته تا حدود قابل قبولی. اما امروز، پتنتی که سال 2014 توسط اپل به ثبت رسیده بود، توسط USPTO منتشر شد. این پتنت نشان می دهد که اپل، توسعه آیفون های خود ترمیم گر را در سر دارد. اما آنچه که در این پتنت نمایش داده می شود، بسیار جدی تر از چند خراش سطحی و ساده است.

یکی از پتنت ها در مورد آیفونی ضد آب است. اگر مقداری آب روی تلفن ریخته و وارد اسپیکر شود، دستگاه این وضعیت را شناسایی می کند. در این صورت، تلفن یک موج قوی صوتی منتشر می کند تا هر مایعی که از حفره اسپیکر شده، از همان ناحیه خارج شود. برای انجام این عمل، لازم نیست که دکمه ای فشرده شود و تمام پروسه به صورت خودکار صورت می پذیرد.

پتنت دیگر در مورد بازگرداندن پیکسل های مرده است. قطعا پیش آمده که نمایشگرهای تلفن همراه، تلویزیون و مانیتور بعد از مدتی دچار نقص در نمایش تصاویر شوند که یکی از دلایل آن، از بین رفتن پیکسل ها و واحدهای روشنایی است.

از آنجایی که درمان پیکسل های مرده مدتی طول می کشد، این پروسه در شب صورت می پذیرد، زمانی که صاحب آیفون به خواب فرو رفته. مشکلات دوربین و اتصالات مخابراتی نیز به همین شیوه قابل برطرف شدن است، بدون آنکه لازم باشد دستگاه خود را برای تعمیر به اپل استور یا فروشگاه های دیگر ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ali
    Ali | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    دوستان توجه کنند اینا در حد ایده هست شاید اصلا هیچ وقت بکار نره یا شاید اصلا اون زمان ما توی این دنیا نباشیم...پس زیاد جو زده نشید که کمپانی اپل به فناوریش رسیده یا خیر معلوم نیست ....
    دوستان جوری فکر و صحبت می کنند که انگار فردا قراره اپل اینو استفاده کنه.....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی