ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیزده اپلیکیشن حاوی بدافزار از سرورهای گوگل پلی حذف شدند

گوگل ساعاتی پیش سیزده اپلیکیشن حاوی یک زنجیره بدافزاری به نام Brain Test را از سرورهای گوگل پلی حذف کرد. این اپلیکیشن ها در ظاهر برای استفاده کاربر و خود سیستم عامل اندروید خطری نداشتند، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

گوگل ساعاتی پیش سیزده اپلیکیشن حاوی یک زنجیره بدافزاری به نام Brain Test را از سرورهای گوگل پلی حذف کرد. این اپلیکیشن ها در ظاهر برای استفاده کاربر و خود سیستم عامل اندروید خطری نداشتند، اما در اصل برای اهداف شرورانه ای برنامه ریزی شده بودند.

اپلیکیشن های مورد بحث با نصب در اندروید،‌ به قابلیت های روت دسترسی پیدا می کردند و می توانستند زمینه را برای نصب دیگر اپلیکیشن های حاوی بدافزار در تلفن های هوشمند کاربران فراهم کنند. تمامی این 13 مورد نیز به صورت بازی در گوگل پلی ارائه شده بودند تا کاربران به چشم یک محصول سرگرم کننده برای دانلودشان ترغیب شوند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

برای جلب توجه بیشتر، اپلیکیشن های یادشده طوری برنامه نویسی شده بودند که می توانستند امتیازشان در گوگل پلی را دستکاری کرده و آن را بالا ببرند. در این صورت کاربران اندروید با احساس اطمینانی کاذب از خوب بودن این محصولات به دانلودشان اقدام می کردند.

نکته دیگر اینکه در موبایل های روت شده، حتی فکتوری ریست هم نمی توانست آنها را از سیستم عامل پاک کند. کاربران برای خلاص شدن از شر این اپلیکیشن ها می بایست یک ایمیج کارخانه ای معتبر از اندروید را از طریق فلش مجددا روی تلفن هوشمندشان نصب می کردند.

تا این لحظه که خبر را برایتان می نویسیم، هنوز اپلیکیشن های مخربی که با نصب این 13 مورد به پلتفرم اندروید راه می یابند به طور کامل شناسایی نشده اند،‌ بنابراین خسارت وارده به موبایل های آلوده را باید بسیار عظیم و جدی در نظر گرفت.

گفتنی است که پول، انگیزه اصلی برنامه نویسان این اپلیکیشن ها بوده. هکرهای پشت Braint Test در عوض دریافت پول از توسعه دهندگان اپلیکیشن ها، به آنها وعده داده بودند که از همین طریق آمار دانلود و نصب محصولات آنها را افزایش خواهند داد.

در ادامه فهرستی از این 13 اپلیکیشن را به همراه نام پکیجشان در گوگل پلی مشاهده می کنید. برای اینکه از سوء استفاده این هکرها جلوگیری کنید، با چک کردن این لیست مطمئن شوید که هیچ کدام از آنها را روی موبایلتان نصب نکرده اید:

mal

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    دمش گرم...
    به نظر منم باید سخت گیری خیلی بیشتر بشه چون اندروید آزاد هست و اپلیکیشنا دسترسی بالایی دارن
    یه پیشنهاد واسه اینکه این ویروسا سراغتون نیاد...........
    همیشه از گوگل پلی نرم افزاراتونو آپدیت یا دانلود کنید اگرم با مشکل تحریم مواجه شدید از market enabler استفاده کنید...
    به هیچ عنوان
    به هیچ عنوان
    به هیچ عنوان
    از موبو...ژنی و موبو.مارکت چیزی دانلود نکنید
    از بازارم فقط نرم افزارای ایرانیشو دانلود کنید.
    موفق و پیروز باشید.

  • رضا
    رضا | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    من هر روز 2تا گوشی برام میاد ک ویروس گرفتن.این برنامه ها خیلی اسیب میزنن به گوشی مراقب باشین

  • offset26
    offset26 | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    گوگل باید کمی سخت گیر تر بشه تو قبول کردن اپلیکیشن ها

مطالب پیشنهادی