ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت آکیلس ریفت قابل توجیه است؛ منتظر نسخه ای ارزان تر نباشید

نمایش اولیه هدست های واقعیت مجازی، نوید حضور پر رنگ این تکنولوژی در آینده صنعت سرگرمی را می داد. با این حال، در جریان نمایشگاه CES، کمپانی فیسبوک با اعلام قیمت بالا و تاریخ انتشار ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

نمایش اولیه هدست های واقعیت مجازی، نوید حضور پر رنگ این تکنولوژی در آینده صنعت سرگرمی را می داد. با این حال، در جریان نمایشگاه CES، کمپانی فیسبوک با اعلام قیمت بالا و تاریخ انتشار یکی از محصولات این تکنولوژی به نام آکیلس ریفت، نشان داد هنوز برای عمومی شدن آن زمانی زیادی باقی مانده است.

حال، به نظر می رسد نباید به این زودی ها هم منتظر عرضه نسخه ای ارزان تر از محصول مورد بحث باشیم. برای دریافت جزییات بیشتر با دیجیاتو همراه شوید.

براساس گفته Palmer Luckey، سازنده آکیلس ریفت، ساخت یک محصول ضعیف با قیمتی ارزان، بر تجربه مخاطب و سازنده تاثیرات منفی می گذارد. پس حداقل تا اتمام نسل اولیه آکیلس ریفت، شاهد نمونه ای ارزان تر نخواهیم بود.

علاوه بر این، وی در ادامه از قیمت بالا محصول یاد شده نیز دفاع کرد. به اعتقاد او، آکیلس ریفت یک دستگاه پر قدرت بوده و سخت افزار قرار گرفته در آن ارزان نیست. این ویژگی موجب می شود تا کمپانی انتظار سود از بخش سخت افزار این محصول را نداشته و روی جنبه های دیگرش تمرکز کند.

نکته قابل توجه این است پالمر لاکی، چند ماه قبل، قیمت آکیلس ریفت را حدود 350 دلار تخمین زده بود. البته او اخیرا در پیامی عذرخواهانه از مردم بابت این مطلب پوزش خواست. طبق گفته لاکی، تخمین ها نشان از قیمت 350 دلاری این محصول را می داد اما در ادامه شاهد افزایشش بودیم.

آکیلس ریفت در 28 مارس [9 فروردین] با قیمتی معادل 599 دلار برای آمریکا و 699 یورو در اروپا عرضه می شود. کمپانی سازنده علت تفاوت قیمت در برخی کشورها را، یکسان نبودن مالیات در مناطق گوناگون عنوان کرده است. البته باید در کنار این محصول پر هزینه، یک پی سی قدرتمند نیز به همراه داشته باشید. سیستم مورد نیاز برای آکیلس ریفت را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

  • کارت گرافیک: NVIDIA GTX 970 / AMD R9 290 یا مدل های بالاتر
  • پردازنده: Intel i5-4590 یا مدل های بالاتر
  • مموری: بیش از 8 گیگابایت رم
  • خروجی: سازگار با کابل HD
  • سیستم عامل: ویندوز 7 سرویس پک 1 یا ورژن های جدیدتر

از دیگر محصولات مشابه این تکنولوژی نیز می توان به HTC Vive و Playstation VR اشاره کرد که هنوز قیمت و تاریخ انتشار دقیقشان مشخص نشده. به اعتقاد پالمر، رقیب نامیدن این محصولات هنوز زود است. وی در این رابطه گفت:

فکر نکنم افراد زیادی باشند که هدست واقعیت مجازی سونی را [مقصود Playstation VR] به یک آکیلس ریفت و پی سی گران قیمت ترجیح بدهند. بیایید روراست باشیم، طرفداران برند پلی استیشن انتخابشان مشخص است.

یکی از دلایل اصلی صحبت های وی به فروش بالای کنسول پلی استیشن 4 و محبوبیت بیشتر تکنولوژی واقعیت مجازی میان گیمرها اشاره دارد. او در ادامه افزود:

اگر کسی قصد خرید آکیلس ریفت را داشته باشد، علتش این است که خواهان یک تجربه با کیفیت تر است. پس هزینه اش را نیز می پردازد. اما تا زمانی که بازی های زیادی برای این محصول عرضه نکنیم، نمی توان اسمش را رقابت گذاشت.

البته هدف اصلی همه ما نشان دادن اهمیت این تکنولوژی برای مردم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza
    Reza | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    واستا Vive عرضه بشه..قورتت میده

مطالب پیشنهادی