ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [12 دی الی 19 دی]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

دنیای بازی های ویدیویی در سال 2015؛ نگاهی به عملکرد پلتفرم پلی استیشن 4

55_playstation-1421506908

کمپانی ژاپنی سونی با ورود به نسل هشتم کنسول های بازی، با پلی استیشن 4 خود غوغا کرد. کنار گذاشتن سیاست های اشتباه پیشین و آزاد گذاشتن دست گیمرها، سبب شد که سونی بار دیگر جایگاه خود در این صنعت اشباع شده را یافته و پیشتازانه به موفقیت های خود ادامه دهد.

سال 2015، سالی بود که کنسول پلی استیشن 4 بیش از پیش نظر مخاطبان را به خود جلب کرد و در همین حال، عرضه چند عنوان بزرگ و مدعی دریافت جایزه بهترین بازی سال، لاین آپی عالی برای کنسول نسل هشتمی سونی پدید آورد. از سوی دیگر نیز، سیاست های مشتری مدارانه سونی و سرویس بی نظیر پلی استیشن پلاس، توانست وسعت موفقیت های پلی استیشن 4 را بسط دهد.

با توجه به عملکرد قابل قبول سونی در سال 2015، حالا انتظارات به اوج خود رسیده اند و گیمرها بی صبرانه منتظر اند تا به عناوین سال 2016 و نیز هدست واقعیت مجازی پلی استیشن دسترسی یابند. عده کثیری معتقدند که آینده صنعت بازی های ویدیویی با واقعیت مجازی گره خورده است و سونی حالا از مدعیان اصلی این حوزه به شمار می رود.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

دنیای بازی های ویدیویی در سال 2015؛ نگاهی به عملکرد پلتفرم Xbox One

xbox-one-console1-ds1-670x443-constrain

کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی Xbox One، قربانی برخی تصمیمات نه چندان درست مسئولین این شرکت در زمان معرفی شد. حتی با وجود این که مایکروسافت پس از مدتی آن سیاست ها را کاملا کنار گذاشت، اما سایه سنگین آن ها هنوز روی این کنسول حس می شود.

با وجود موفقیت پی در پی در جبهه مخالف و فروش فوق العاده کنسول PlayStation 4، مایکروسافت در جنگ سکو ها، سال های قبلی را به سونی واگذار کرده بود و برای سال 2015، باید سعی می کرد تا اختلاف نسبتا زیاد پیش آمده میان دو کنسول را جبران کند.

در سال 2015، این کمپانی عظیم سعی کرده با فراهم کردن بهترین بستر نرم افزاری ممکن، بازیکنان را به سمت برند خودش جذب کند و بار دیگر آن ها را با Xbox One آشتی دهد. مایکروسافت برای این منظور حتی به فرنچایز های معروف مولتی پلتفورم هم چنگ انداخت و سعی کرد با انحصاری زمانی کردن آن ها، فروش کنسول خود را تا حد ممکن افزایش دهد.

شاید مایکروسافت همچنان در نسل هشتم عقب تر از سونی باشد، اما برای طرفداران برند اکس باکس، سال 2015، سالی فوق العاده با بازی های انحصاری بسیار با کیفیت بود. در این مقاله به عملکرد Xbox One در سالی که گذشت و تلاش مایکروسافت برای کم کردن اختلافش با سونی نگاهی خواهیم داشت.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

دنیای بازی های ویدیویی در سال 2015؛ نگاهی به عملکرد پلتفرم Wii U

Nintendo-Wii-U

هیچکس نمی تواند تاثیر کمپانی ژاپنی نینتندو در صنعت بازی های ویدیویی و کنسول های خانگی را نادیده بگیرد. کمپانی ساکن کیوتو اگرچه امروز شرایط سختی را تجربه می کند و دیگر شکوه گذشته را ندارد، اما هم چنان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین کمپانی های فعال در این حوزه به شمار می رود و با ابداعات خود، همگان را متعجب می سازد.

با نزدیک شدن به سال های آخر نسل هفتم کنسول ها و بازی های ویدیویی، نینتندو تصمیم گرفت که برای رقابت با دو کمپانی بزرگ سونی و مایکروسافت دست به حرکتی جدید زده و چرخه ای متفاوت برای کنسول های خانگی اش پدید آورد؛ نتیجه کار این بود که آن ها کنسول Wii U را با سخت افزاری بهتر نسبت به پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 عرضه کردند تا شاید شانس غلبه بر آن ها را بیابند.

عرضه Wii U فرصتی فراهم آورد تا نینتندو هم چنان در بازار باقی بماند؛ اگرچه که نقشی کمرنگ زیر سایه سنگین کنسول های نسل هشتمی پلی استیشن 4 و اکس باکس وان ایفا می کند. اما حالا این امکان وجود دارد که با عرضه کنسول مورد انتظار NX، ورق ها به نفع نینتندو بازگردد و این کمپانی دوست داشتنی یک بار دیگر جایگاهی که لیاقت اش را دارد بازیابد.

با وجود همه این مسائل، Wii U هنوز عملکردی قابل قبول برای نینتندو نداشته است و علی رغم تمام تلاش این کمپانی، در جلب توجه مخاطبان ناکام مانده است. اما حقیقت ماجرا اینجاست که Wii U را نمی توان صرفا با میزان واحدهای فروخته شده سنجید و این کنسول عجیب و غریب، ارزشی بسیار بیش تر دارد. در ادامه قصد داریم نگاهی بیندازیم به برخی از مهم ترین اتفاقات سال 2015 مربوط به Wii U و در نهایت به جمع بندی آن ها خواهیم پرداخت.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege؛ در بند محاصره

rainbow-six-siege-2015-game-wallpaper-tom-clancy-s-the-division-vs-rainbow-six-siege

عناوین شوتر اول شخص، بر خلاف سبک ساده و مورد پسندشان، از مکانیزم های زیاد و گوناگونی تشکیل شده اند. از تیر اندازی بگیرید، تا حتی نحوه حرکت بازیکن در محیط، المان هایی از گیم پلی هستند که همگی در موفقیت و کیفیت نهایی محصول موثرند.

تاکید استودیو سازنده، روی جنبه های مختلف این سبک، در نهایت موجب شکل گیری بازی هایی می شود که شاید همگی در یک ژانر دسته بندی شوند، اما در باطن تفاوت های بسیار زیادی با هم داشته باشند و هر کدام مورد پسند سلایق گوناگونی قرار بگیرند.

در حالی که بسیاری از بازی ها مانند Star Wars: Battlefront سعی می کنند بیشتر یک عنوان صرفا سرگرم کننده خلق کنند، اما اعضای تیم Ubisoft Montreal تلاش کرده اند با گذاشتن توان خود روی جنبه های تاکتیکی و استراتژیک، دست به تولید یک شوتر تاکتیکی بزنند.

Rainbow Six: Siege، عنوانی است که بر اساس نگرش های این تیم شکل گرفته، عنوانی بدون بخش داستانی، اما با تاکید فراوان روی بخش چندنفره رقابتی مبتنی بر کار تیمی که سعی کرده خود را تا حد ممکن از سایر شوتر های فعلی بازار جدا کند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

عرضه فاینال فانتزی 15 در سال 2016 تایید شد

2985746-nye

حقیقت دارد، بالاخره پس از یک دهه انتظار، فاینال فانتزی 15 قرار است در سال 2016 عرضه شود و این خبر از سوی هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی تایید شد. پیش از این باور بر این بود که امکان عرضه بازی در سال 2016 وجود دارد اما تا به حال هیچ یک از توسعه دهندگان و یا ناشر بازی این مسئله را تایید نکرده بود.

تاباتا در بیانیه ای گفت: «بالاخره فاینال فانتزی 15 را امسال، در 2016 عرضه می کنیم. در فازهای پیشین، توسعه بازی نیازمند خرد و قدرت بالا بود. با این حال، در فاز نهایی نیز اراده ای جدی لازم است.»

وی در ادامه می گوید که با شما عهد می بندم تا تک تک اعضای تیم، تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا بهترین های شان را در بازی بگنجانند و هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد تا فاینال فانتزی 15 تجربه ای خوشایند و جذاب باشد.

فاینال فانتزی 15 یا Final Fantasy XV ابتدا با نام Final Fantasy Versus XIII در سال 2006 معرفی شد. چند سال بعد نام آن به Final Fantasy XV تغییر یافت و به کنسول های نسل هشتم موکول شد. شخصیت ها، داستان و جهان بازی دست نخورده باقی ماند و فقط گرافیک و مکانیزم گیم پلی با استانداردهای روز مطابقت یافته است.

نینتندو برنده اصلی بازار کریسمس در ژاپن بود

ws_Japan_Flag_1920x1200-ds1-670x419-constrain

ژاپنی ها در دو هفته انتهایی و ابتدایی هر سال، بیشترین رکورد خرید و فروش را به ثبت می رسانند و Media Create نیز حالا لیستی دقیق از میزان فروش بازی ها و کنسول ها در این بازه زمانی در اختیار رسانه ها قرار داده است.

نینتندو هفته گذشته محبوب ترین برند در میان کنسول های بازی بوده است و موفق شده تا بیش از 255000 واحد از کنسول های خود را به فروش برساند در حالی که در قعر جدول، مایکروسافت با کمتر از 500 کنسول قرار دارد. ژاپنی ها بی میلی عجیبی به اکس باکس وان دارند و تعداد خریداران کنسول های مایکروسافت در هفته های عادی بیش از حد اندک است.

با این حال، نینتندو موفق شده تا بیش از 160 هزار کنسول 3DS در این بازه زمانی بفروشد که بخش اعظم آن را New 3DS ها تشکیل می دهند. پس از آن و در رتبه دوم، Wii U با 100 هزار واحد فروخته شده قرار دارد. اگرچه Wii U به طور کل در سرتاسر دنیا محبوب نیست اما ژاپنی ها ابدا از خیر Splatoon و Super Mario Maker نمی گذرند. Splatoon یکی از بهترین شوترهای امسال بود و در کنار Super Mario Maker موفق به دریافت چندین جایزه بهترین بازی سال هم شده اند.

یکی از دلایل عمده فروش بهتر Wii U نسبت به پلی استیشن 4، بازی های انحصاری بهتر و ژاپنی پسندتر بوده است. در حالی که با خرید کنسول Wii U می توانید بازی هایی برای همه محدوده های سنی را پیدا کنید اما پلی استیشن 4 اخیرا در ژاپن ضعیف عمل کرده و بازی های ژاپنی مطلوبی برای آن منتشر نشده که هر قشری را مورد پسند آید. بنابراین چه چیزی بهتر از یک کنسول Wii U برای هدیه دادن؟

جالب است بدانید که با آمار و ارقام منتشر شده، میزان فروش کنسول 3DS در ژاپن از مرز 20 میلیون گذر کرده است. تصور کنید از 130 میلیون ژاپنی، 20 میلیون نفر این کنسول را در اختیار دارند که رقمی عجیب و خیره کننده است.

آمار فروش کنسول ها به شکل زیر بوده است:

  1. New 3DS – 155,397
  2. Wii U – 101,122
  3. PS Vita – 66,069
  4. PS4 – 60,330
  5. 3DS – 5,050
  6. PlayStation 3 – 3,459
  7. Xbox One – 479

در ادامه نیز می توانید میزان فروش بازی ها را به تفکیک مشاهده کنید:

  1. Monster Strike – 3DS – 211,411 / 636,709
  2. Monster Hunter X – 3DS – 174,061 / 2,441,977
  3. Yo-kai Watch Busters – 3DS – 104,670 / 1,965,202
  4. Splatoon – Wii U – 98,096 / 1,064,897
  5. Super Mario Maker – Wii U – 97,281 / 674,194
  6. Mobile Suit Gundam Extreme Vs. Force – PS Vita – 69,985 / New
  7. Animal Crossing: Happy Home Designer – 3DS – 60,393 / 1,282,880
  8. Mario & Luigi: Paper Jam – 3DS – 55,583 / 174,674
  9. Minecraft: PS Vita Edition – 47,249 / 478,478
  10. Rhythm Heaven: The Best + – 46,645 / 607,343
  11. Disney Magical World 2 – 3DS – 44,355 / 247,617
  12. Fallout 4 – PS4 – 28,268 / 149,367
  13. Genei Ibun Roku #FE – Wii U – 23,806 / New
  14. Medabots 9 – 3DS – 21,735 / New
  15. Sumikko Gurashi Omise Hajimerun Desu – 3DS – 19,944 / 80,617
  16. Mario Kart 7 – 3DS – 12,226 / 2,492,693
  17. Super Run For Money Tosouchuu Atsumare! – 3DS – 11,655 / 97,576
  18. Zelda: Tri Force Heroes – 3DS – 11,591 / 141,525
  19. TV Anime Idolmaster: Cinderella Girls G4U! Pack Vol 7 – PS3 – 10,659 / New
  20. Animal Crossing: amiibo Festival – Wii U – 10,540 / 43,490

والو: به لطف واقعیت مجازی، دوباره شاهد حضور کامپیوترهای قدرتمند در هر خانه خواهیم بود

IMG_3857

سالی که توسعه دهندگان وعده اش را می دادند فرا رسید، سال هدست های واقعیت مجازی را می گوییم. والو، آکیلس و سونی سخت در تلاش هستند تا بهترین کیفیت ممکن را از طریق هدست های واقعیت مجازی خود ارائه دهند و برای تحقق بخشیدن به این امر، نیاز به سخت افزاری قدرتمند و جانبی است.

سونی برای این منظور از سخت افزار پلی استیشن 4 بهره می گیرد در حالی که هدست های وایو و آکیلس ریفت نیازمند کامپیوتری قدرتمند هستند. اخیرا، Chet Faliszek، یکی از نویسندگان ارشد استودیو والو در توییتر خود نوشت: «به لطف واقعیت مجازی، امسال شاهد ظهور دوباره کامپیوترهای قدرتمند در هر خانه خواهیم بود.»

اگر همانطور که کمپانی ها امید دارند، واقعیت مجازی به موفقیتی عظیم دست یابد، شاهد رونق گرفتن دوباره ی کسب و کار تولید کنندگان پی سی خواهیم بود. در هر صورت Faliszek درست می گوید، به شرطی که واقعیت مجازی واقعا قدرت پیدا کند.

از سوی دیگر، فرصت های فراوانی برای توسعه دهندگان بازی های ویدیویی نیز پیش می آید تا در بازاری جدید که احتمالا تا پیش از پایان سال 2016، ده ها میلیون کاربر دارد، مشغول به فعالیت شوند.

با شارژر جدید اکس باکس وان، کنترلر خود را در کمتر از یک دقیقه شارژ کنید

PDP-Super-Charger-720x405

شرکت Performance Designed Products که به توسعه و ساخت محصولات جانبی برای کنسول های بازی شهرت دارد، حالا دستگاهی برای کنترلر اکس باکس وان ساخته که Super Charger نام دارد و می تواند دستگاه را در کمتر از 60 ثانیه کاملا شارژ کند.

این شرکت ادعا می کند تا پیش از این هیچ کسی قادر نبوده چنین محصولی را بسازد و در هر بار شارژ، کنترلر اکس باکس وان 10 الی 12 ساعت می تواند پیوسته کار کند، بدون آنکه دوباره لازم به شارژ کردن آن باشد.

در بیانیه منتشر شده توسط این شرکت آمده است که شارژ کردن کنترلر در میانه های بازی مدت ها طول می کشد، در حالی که با این تکنولوژی جدید، اگر باتری تمام شد، صرفا یک دقیقه زمان لازم است تا کنترلر کاملا شارژ شود.

اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه دستگاه مشخص نیست اما Super Charger قرار است در نمایشگاه CES 2016 برای اولین بار نمایش داشته باشد و قطعا جزئیات بیشتری در رابطه با این محصول را خواهیم شنید.

نهمین فاینال فانتزی برای پی سی و موبایل عرضه خواهد شد

final_fantasy_ix_art-wallpaper-1366x768-1

سال 2000، اسکوئر انیکس نهمین بازی از سری فاینال فانتزی را برای کنسول پلی استیشن منتشر ساخت، دورانی که بازی سازهای ژاپنی به طور کل با پلتفرم پی سی غریبه بودند و دل خوشی از بازار آن نداشتند. اما حالا یکی-دو سالی می شود که این کمپانی بنا را بر عرضه عناوین قدیمی خود روی پی سی گذاشته. تا به حال چندین عنوان قدیمی و جدید از سری فاینال فانتزی از طریق استیم برای پی سی منتشر شده اند و گویا Final Fantasy IX جدیدترین آن ها است.

در اعلانی جدید طی سال نوی میلادی، اسکوئر انیکس عرضه نسخه بازسازی شده Final Fantasy IX برای پی سی و پلتفرم موبایل را تایید نمود. در تریلری که از بازی منتشر شده، شاهد جزئیات بیشتر گرافیکی و به طور کل ارتقا یافته ای هستیم. عنوانی که برای اولین پلی استیشن منتشر شده بود، حالا قرار است برای پی سی و موبایل عرضه شود، بنابراین باید پیشرفت های قابل توجهی هم داشته باشد.

علاوه بر پیشرفت های گرافیکی، چندین قابلیت جدید نظیر اضافه شدن اچیومنت ها نیز برای نسخه بازسازی شده نهمین فاینال فانتزی در نظر گرفته شده است. این عنوان روی کنسول پلی استیشن موفق به فروش 5 میلیون نسخه ای شد و یک دهه بعد، برای پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و PSP دوباره عرضه شد.

علاوه بر پی سی، این عنوان برای سیستم عامل های اندروید و iOS هم در نظر گرفته شده است و قطعا بهتر است که تلفن قدرتمندی برای اجرای آن در اختیار داشته باشید. آخرین دستاورد اسکوئر انیکس برای پلتفرم پی سی، بازی Lightning Returns: Final Fantasy XIII بود که چند هفته پیش در اوایل ماه دسامبر سال گذشته منتشر شد.

هیلو: ریچ روی اکس باکس وان با مشکلات فراوان همراه است

6630-microsoft-halo-reach-ds1-670x377-constrain

قابلیت اجرای بازی های اکس باکس 360 روی اکس باکس وان طرفداران بسیاری دارد و حالا میلیون ها دارنده اکس باکس 360 می توانند بدون دردسر، مجموعه گسترده ای از بازی هایی که در اختیار داشته اند را، روی کنسول نسل بعد مایکروسافت هم اجرا کنند.

اگرچه در ابتدای کار، تیم اکس باکس بسیار قدرتمند عمل کرد و ده ها بازی را از این طریق به اکس باکس وان آورد، اما حالا خبرهایی در مورد اجرای ضعیف هیلو: ریچ روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت به گوش می رسد.

گویا مشکلات فنی فراوانی سبب شده تا هیلو: ریچ با افت فریم قابل توجهی همراه شود و اجرای نرمی نداشته باشد. مایکروسافت نیز در پاسخ به اعتراضات گسترده کاربران برای کوتاکو نوشت: «از مشکل به وجود آمده برای برخی از کاربران حین اجرای هیلو: ریچ روی اکس باکس وان آگاه هستیم.»

هیلو: ریچ یکی از مورد انتظارترین بازی هایی بود که کاربران تقاضای عرضه اش روی اکس باکس وان را داشتند اما گویا ماجرا آنطور که شایسته بود، پیش نرفته است. به هر صورت، طی آپدیت های بعدی، احتمالا این مشکل برطرف خواهد شد و نباید نگرانی گسترده ای در مورد آن داشت.

استودیو Infinity Ward احتمالا سازنده Call of Duty بعدی است

call-of-duty-logo610

آخرین دستپخت استودیو Infinity Ward، عنوان Call of Duty: Ghosts بود که می توان آن را به جرات ضعیف ترین بازی سری نام نهاد. پس از Modern Warfare 2، عوامل اصلی استودیو Infinity Ward از کار برکنار شدند و نتیجه آن چیزی نبود جز ضعیف و ضعیف تر شدن ساخته های بعدی این استودیو.

با عرضه Call of Duty: Advance Warfare توسط تیمی جدید، دوباره طرفداران سری کال آو دیوتی امیدوار شدند و Black Ops III نیز حرکتی رو به جلو بود اما حالا گویا دوباره نوبت به Infinity Ward رسیده که بدون وینس زمپلا و جیسون وست، دوباره یک کال آو دیوتی بسازد.

این استودیو، روز اول ژانویه در حساب توییتر خود نوشت: «سال نو مبارک!! 2016 قرار است فوق العاده باشد.»

پیش از این نیز گمان بر این بود که بر اساس چرخه سه ساله Call of Duty، حالا نوبت به Infinity Ward رسیده است. Black Ops III توسط Treyarch و Advance Warfare توسط Sledghammer Games توسعه یافته بود و بدون شک اگر چرخه قرار باشد تکرار شود، حالا نوبت به سازندگان سری مدرن وارفیر رسیده است.

هنوز چیزی در مورد Call of Duty بعدی شنیده نشده و احتمالا تا بهار سال آینده خورشیدی هم چیزی قرار نیست در مورد آن بشنویم.

قسمت بعدی Assassin's Creed سال 2017 عرضه می شود؛ واچ داگز 2 در راه است [شایعه]

new-assassin

تاکنون شده صبح از خواب بیدار شوید و ببینید خورشید در آسمان نیست؟ انتشار فرنچایزهای سالیانه ای مانند: فیفا، کال آف دیوتی، اساسینز کرید و ... نیز مشابه این مثل است. آن قدر این اتفاق در صنعت بازی های ویدیویی عادی شده که اگر خبر منتشر نشدن یکی از آن ها را بشنوید، ممکن است به عجیب ترین اتفاق روزتان تبدیل شود! حال به نظر می رسد شرکت یوبی سافت در رقم زدن این اتفاق پیش قدم شده و قرار است سال 2016 را بدون Assassin's Creed بگذرانیم.

براساس اطلاعات درز پیدا کرده از سوی یکی از کارکنان یوبی سافت، قسمت بعدی اساسینز کرید که با فعلا با اسم رمز Empire شناخته می شود، در سال 2017 عرضه شده و اتفاقات داستانی آن به مصر باستان ارتباط خواهد داشت. وی در این رابطه گفت:

امسال عنوانی از اساسینز کرید عرضه نمی شود. زمانی که چیزی در E3 امسال نشان ندادند به حرفم خواهید رسید.

برای بازی باید تا سال 2017 صبر کنید. علتش این است که قسمت بعدی، سری را دگرگون می کند. در بازی حسی همانند عنوان ویچر به شما دست خواهد داد؛ آزادی عمل در مبارزات و قابلیت پیشرفت بازیکن.

اسب ها و قایق ها هم برگشته اند. قسمت بعدی اساسینز کرید توسط تیم سازنده Assassin's Creed IV: Black Flag ساخته می شود.

به نظر می رسد، یوبی سافت برای افزایش کیفیت این فرنچایز تصمیم گرفته تا یک سال به آن استراحت دهد. البته همچنان شاهد عناوینی فرعی از این سری، به صورت دو بعدی، در سال جاری خواهیم بود.

بخش دیگری از جزییات به دست آمده نشان می دهد که یوبی سافت برای پر کردن خلا اساسینز کرید، قسمت دوم عنوان واچ داگز را امسال عرضه می کند. برخلاف قسمت اول، که در شیکاگو اتفاق می افتاد، این بار بازی در سانفرانسیسکو جریان دارد. با توجه به موفقیت های واچ داگز و فروش بیش از 10 میلیون نسخه از آن، انتشار ادامه اش دور از انتظار نبود. قسمت اول این فرنچایز در سال 2014 عرضه شد.

علاوه بر این، جزییات و اطلاعات بیشتری از قسمت بعدی اساسینز کرید منتشر شده:

  • مصر باستان مقصد بعدی اساسینز کرید خواهد بود. سازنده های بازی علت این انتخاب را نبود اطلاعات تاریخی دقیق از آن دوره، برای داشتن آزادی عمل در بخش داستانی عنوان کردند.
  • داستان بازی، قبل از به وجود آمدن اساسین ها و تمپلارها جریان دارد. به عبارت دیگر، این عنوان پیش درآمدی بر تمامی بازی های سری اساسینز کرید است.
  • همانند Black Flag، به جز روستاها مکان های زیادی برای بالا رفتن وجود ندارد.
  • بیشتر ویژگی های بازی جدید بوده و از پایه ساخته شده اند. در واقع، بازی سعی دارد تا حس تکراری شدن، که در عناوین اخیر سری مشاهده می شد را از بین ببرد.
  • در بازی نقش یک برده یا فردی که در گذشته به بردگی گرفته شده را ایفا خواهید کرد. قیافه وی به الطائر [شخصیت اصلی قسمت اول سری اساسینز کرید] شباهت داشته و رنگ صورتش کمی تیره تر از آن است. علاوه بر این، او فرد مشهوری در بازی نیست و به ندرت سخن می گوید.
  • یکی از بزرگترین تغییرات بازی، رنگ بندی متنوع آن است. آسمان آبی، پوشش سبز گیاهان، بیابان های زرد و ... خود دلیلی بر این ادعا هستند.
  • در بازی دارای یک عقاب خواهید بود که می توانید آن را کنترل کنید.
  • دنیای بازی از پایه ساخته شده و شاهد هیچ گونه اضافه سازی ویژگی های گرافیکی از قسمت های قبلی، به جز تعدادی انیمیشن، نخواهیم بود.
  • قسمت بعدی اساسینز کرید برای عرضه روی اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی برنامه ریزی شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از انتشار بازی روی کنسول بعدی نینتندو در دسترس نیست.
  • به خاطر شباهت کنسول های نسل هشتم به پی سی، پلتفرم اصلی بازی رایانه های شخصی خواهد بود. به عبارت دیگر، بازی بر پایه پلتفرم پی سی ساخته شده و سپس روی کنسول ها پورت می شود.
  • نبردهای دریایی در بازی حضور نخواهند داشت. هنوز اطلاعات دقیقی از بخش دریایی بازی منتشر نشده و تنها جزییات به دست رسیده نشان میدهد که می توان از آن برای گشت و گذار یا انجام برخی ماموریت ها استفاده کرد.
  • به نظر می رسد در ابتدای ساخت بازی، علاوه بر مصر، یونان نیز جزئی از مناطق بازی محسوب شده و شخصیت اصلی قابلیت سفر به آن را داشت. اما به دلیل وسعت بسیار بالا، تیم سازنده مجبور به حذف آن گردید.
  • یوبی سافت در تلاش است تا داستان این شخصیت را به یک سه گانه تبدیل کند. این خبر، احتمال اتفاق افتادن قسمت های بعدی در یونان یا رم را افزایش می دهد. تاکنون تنها داستان شخصیت اتزیو به یک سه گانه [اساسینز کرید 2، اساسینز کرید برادرهود و اساسینز کرید رولیشنز] تبدیل شده است.
  • بازی 3 برابر اساسینز کرید 4: بلک فلگ بوده و برخلاف این عنوان، هیچ گونه بارگذاری در شهرها را شاهد نخواهیم بود. به عبارت دیگر، جهان این عنوان به صورت یک پارچه زیر پایتان است.
  • در حال حاضر بخش آنلاین به صورت کلی از سری برداشته شده و سرنوشت آن در عناوین آینده اساسینز کرید مشخص نیست. این بخش با عنوان اساسینز کرید برادرهود وارد این سری شد. در دو نسخه اصلی قبلی، شاهد حذف آن بودیم.
  • بازی در مراحل نمونه سازی و ساخت بنچمارک های هنری به سر می برد.

توجه بیش از اندازه یوبی سافت روی فرنچایز اساسینز کرید، موجب شده تا برخی هواداران نسبت به آینده سری محبوب Prince of Persia نگران شوند. کارمند یوبی سافت در این رابطه گفت:

پرنس آو پرشیا را فراموش کنید! این بازی هیچ وقت باز نخواهد گشت. یکی از دلایل به وجود آمدن سری اساسینز کرید همین عنوان پرنس آو پرشیاست. علاوه بر این، آی پی پرنس آو پرشیا دست یوبی سافت نبوده و برای تولید قسمت جدید آن باید حق ساختش را بپردازد. در صورتی که آی پی اساسینز کرید متعلق به این شرکت است.

اساسینز کرید در ابتدا قرار بود یک بازی از سری پرنس آو پرشیا با نام Prince of Persia: Assassin باشد. اما پس از این که یوبی سافت پتانسیل های آن را دید، تصمیم گرفت تا بازی را کنسل کرده و به یک فرنچایز جداگانه تبدیلش کند.

نکته جالب این است، وبسایت کوتاکو نیز صحت این اخبار را تایید کرده است. این وبسایت در گذشته اطلاعات زیادی از عناوین یوبی سافت لو داده بود که عمدتا حقیقت داشته اند.

فروش کنسول پلی استیشن 4 سونی به مرز 36 میلیون رسید

55_playstation-14215069081

به نظر می رسد که تعطیلات کریسمس، فروشی فوق العاده را برای کمپانی ژاپنی سونی به همراه داشته و آن ها توانسته اند بیش از 5.7 میلیون واحد از کنسول نسل هشتمی خود را در این ایام به فروش برسانند. با در نظر گیری واحدهای فروخته شده در بازه کریسمس، حالا فروش کلی کنسول پلی استیشن 4 از مرز 35.9 میلیون واحد عبور کرده و هم چنان می تازد.

کمپانی سونی که حالا به نوعی سردمدار صنعت بازی های ویدیویی و کنسول های خانگی به حساب می آید، اعلام کرده ارقام منتشر شده، تعداد واحدهای فروخته شده را نمایان می کنند و صرفا به واحدهایی که در اختیار خرده فروشان قرار گرفته، بسنده نشده است.

با در نظرگیری عملکرد نه چندان جالب سونی در فصل آخر سال 2015 و نیز عدم دسترسی به بازی های انحصاری، فروش 5.7 میلیون واحد از دستگاه پلی استیشن 4 در تعطیلات کریسمس، بسیار فوق العاده به نظر می رسد. فراموش نکنیم که این موضوع در حالی به وقوع پیوسته که مایکروسافت سه بازی محبوب هیلو 5، رایز آو توم ریدر و فورتزا موتوراسپورت 6 را در فصل آخر سال به عرضه رساند و حساب زیادی روی موفقیت آن ها باز کرده بود.

گذشته از این مسئله، سونی اعلام کرده که میزان افراد علاقه مند به خریداری اشتراک سرویس پلی استیشن پلاس، رشد 60 درصدی را نسبت به سال پیش به خود دیده است. سرویس پلی استیشن پلاس به صورت ماهانه عناوینی را به رایگان در اختیار مشتریان سه پلتفرم پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا قرار می دهد. (برای اطلاعات بیش تر، این مقاله را مطالعه نمایید.)

ساعت 4.30 صبح امروز به وقت تهران، کمپانی سونی قرار است که کنفرانس خبری خود را در همایش CES امسال برگزار نماید و انتظار می رود که شاهد انتشار اطلاعات بیش تری درباره کنسول نسل هشتمی این شرکت باشیم.

قیمت و زمان عرضه «آکیلس ریفت» مشخص شد

oculus-rift-preorer-2016-01-06-01-w600

همین حالا می توانید پیش-سفارش خود برای دریافت آکیلس ریفت را به ثبت برسانید. سازنده این هدست مجازی پر هیاهو، بالاخره عنوان کرد که کاربران برای دریافت این محصول باید مبلغی معادل ۵۹۹ دلار را پرداخت کرده و سپس در اواخر ماه مارس [اوایل فروردین ماه] این هدست را تحویل بگیرند.

قیمت یاد شده، برای آمریکاست و اگر در اروپا زندگی می کنید، باید ۶۹۹ یورو برای خرید آکیلس ریفت پرداخت نمایید. محصول مورد بحث به همراه یک کنترلر اکس باکس وان به دست خریداران خواهد رسید.

به طور کلی می توان متصور بود که تکنولوژی واقعیت مجازی، یک ترند یا گرایش زود گذر نیست. این در حالیست که نباید بازوهای تبلیغاتی فیسبوک پشت برند آکیلس را نیز به دست فراموشی سپرد.

لازم به اشاره است که با پرداخت ۶۰۰ دلار برای هدست واقعیت مجازی ریفت، به کنترلرهای Oculus Touch نیز دسترسی نخواهید داشت و باید آنها را به شکل جداگانه تهیه کنید. با این حال، خریداران کنونی آکیلس ریفت در زمان عرضه آکیلس تاچ نیز در ابتدای صف قرار خواهند گرفت.

وبسایت VRFocus می گوید پیش-سفارش روز اول این محصول تنها در عرض ۱۴ دقیقه به اتمام رسید و از این پس هر سفارشی که ثبت شود، عرضه اش در اوایل ماه آوریل خواهد بود.

پلی استیشن 4، پرفروش ترین کالای بخش بازی آمازون در سال 2015 بود

Ps4

فروش کنسول پلی استیشن ۴ تقریبا به مرز ۳۶ میلیون واحد رسیده و بخش سرگرمی های سونی هیچگاه تا این حد موفق نبوده است. با وجود اینکه سال ۲۰۱۵ از نظر بازی های انحصاری سال قدرتمندی برای سونی نبود اما با این حال، اقبال بالای سونی در میان مردم سبب شد تا این شرکت در تعطیلات کریسمس موفق به فروش بیش از ۵ میلیون کنسول شود.

حالا گزارش های ارسالی از سوی آمازون نشان می دهد که پلی استیشن ۴، پر تقاضاترین محصول بخش ویدیوگیم و سرگرمی فروشگاه طی تعطیلات کریسمس بوده است و به طور کل، پرفروش ترین کالای سال ۲۰۱۵ هم لقب گرفته.

این کنسول با فروش فوق العاده خود در فصل تعطیلات و به طور کل در سال ۲۰۱۵، موفق شده تا رتبه اول را از آن خود کند و مایکروسافت با اختلافی نسبتا قابل توجه در تعقیب آن است (البته مایکروسافت مدتی است که آمار رسمی از فروش کنسول های خود ارائه نکرده است.

باندل Uncharted: The Nathan Drake Collection پرفروش ترین سخت افزار گیم آمازون در سال ۲۰۱۵ بوده و پس از آن باندل Star Wars Battlefront قرار دارد. در رتبه سوم نیز باندل Gears of War Ultimate Edition از مایکروسافت توانسته جای خوش کند.

ورژن عادی و بدون بازی پلی استیشن ۴ نیز در رتبه چهارم قرار گرفته در حالی که کنسول بازی New Nintendo 3DS XL در رتبه پنجم است. سهم فراوان سونی از این لیست پنج تایی، نشان از برتری فروش پلی استیشن ۴ دارد.

لیست فروش بازی ها نیز به ترتیب زیر است:

  1. Fallout 4 ورژن پلی استیش ۴
  2. Call of Duty: Black Ops 3 ورژن اکس باکس وان
  3. Fallout 4 ورژن اکس باکس وان
  4. Call of Duty: Black Ops 3 ورژن پلی استیشن ۴
  5. Super Mario Maker برای کنسول Wii U
  6. Halo 5: Guardians برای کنسول اکس باکس وان
  7. Minecraft ورژن اکس باکس ۳۶۰
  8. Just Dance 2016 ورژن Wii
  9. The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D برای کنسول 3DS
  10. Bloodborne برای کنسول پلی استیشن ۴

وبسایت آمازون باندل آنچارتد کنسول پلی استیشن ۴ را با ۵۰ دلار تخفیف طی جمعه سیاه به فروش می رساند که همین مسئله سبب شده تا باندل مذکور رتبه اول را کسب کند. غلبه Fallout 4 برای Call of Duty: Black Ops 3 نیز در نوع خود جالب است اما فروش بالای Just Dance 2016 روی کنسول Wii واقعا جای تعجب دارد.

خالق فاینال فانتزی در تلاش برای ساخت عنوانی جدید است

the_last_story

حدود 30 سال از تولد عنوان Final Fantasy می گذرد و این فرنچایز توانسته با حفظ کیفیت خود به حیاتش در صنعت سرگرمی ادامه دهد. یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت بازی مورد بحث، به حضور هیرونوبو ساکاگوچی، که به عنوان پدر سری فاینال فانتزی نیز شناخته می شود، بر می گردد. حال، به نظر می رسد وی خواهان فعالیت روی پروژه جدیدی در سال جاری است.

براساس مصاحبه ساکاگوچی با مجله فامیتسو، او تصمیم گرفته تا در کنار تولید محتوا برای Terra Battle، عنوانی که سال 2014 روی سیستم عامل های اندروید و iOS منتشر شد، به ساخت بازی جدیدی نیز مشغول شود.

بنابر به گفته های وی، بازی در مراحل اولیه خود به سر برده و نباید انتظار عرضه آن در سال کنونی را داشته باشیم. علاوه بر این، پلتفرم های مقصد نیز هنوز مشخص نشده اند.

البته با توجه به موفقیت پلی استیشن 4 در نسل هشتم، می توان امیدوار بود که بازی برای کنسول های خانگی ساخته شود. با این وجود، امکان عرضه بازی برای تلفن های هوشمند هم وجود دارد. ساکاگوچی و استودیوی او، از سال 2012 تاکنون تنها به ساخت بازی برای گوشی های همراه روی آورده اند.

هیرونوبو ساکاگوچی سال 2004 شرکت اسکوئر انیکس، ناشر فاینال فانتزی، را ترک نمود و استودیوی جدیدش را با نام Mistwalker تاسیس کرد. مایکروسافت نیز از فرصت استفاده نموده و تصمیم گرفت تا برای موفقیت کنسول اکس باکس 360 در ژاپن، قرار دادی با آنان ببندد. از این رو دو عنوان ابتدایی این استودیو، که با نام های Blue Dragon و Lost Odyssey شناخته می شوند، به طور انحصاری برای اکس باکس 360 عرضه شدند.

انتشار عنوان Scalebound تا سال 2017 به تعویق افتاد

scalebound

در نسل هشتم کنسول ها و بازی های ویدیویی، مایکروسافت تصمیم گرفته که بهای زیادی به عناوین و فرنچایزهای جدید خود بدهد. یکی از این بازی ها Scalebound است که هیدکی کامیا، خالق سری محبوب Devil May Cry، کارگردانی آن را برعهده دارد. حال، به نظر می رسد برای تجربه بازی باید صبر بیشتری بخرج دهید.

بر اساس اعلام رسمی پلاتینیوم گیمز، استودیو سازنده، انتشار این عنوان به منظور برآورده کردن انتظارات تا سال 2017 به تعویق افتاده است. این استودیو در بیانیه ای گفت:

توسعه بازی به خوبی پیش رفته و ما از این بابت بسیار خشنودیم. اسکیل باند از بزرگترین عناوینی است که تاکنون ساخته ایم؛ یک ماجراجویی حماسی، گیم پلی فانتزی، بخش چند نفره خلاقانه، مبارزات عظیم و ... که همه در یک دنیای زیبا اتفاق می افتند. همیشه آرزوی ساختن عنوانی شبیه اسکیل باند را داشتیم.

با این وجود، برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه و اطمینان از برآورده کردن انتظارات، تصمیم گرفتیم انتشار بازی را تا سال 2017 عقب بیاندازیم. این تاخیر، به ما اجازه می دهد تمامی ویژگی های نوآورانه ای که در سر می پروراندیم را در بازی پیاده کنیم.

اسکیل باند در نمایشگاه E3 2014 به طور انحصاری برای پلتفرم اکس باکس وان معرفی شد. در این عنوان نقش فردی به نام Drew را برعهده خواهید داشت که همراه اژدهایی به ماجراجویی می پردازد. بازی در ابتدا قرار بود سال 2016 عرضه شود.

هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت به همراه آکیلس ریموت عرضه می شود

312

بعد از مدت ها انتظار، بالاخره قیمت نهایی آکیلس ریفت مشخص شد و اواخر ماه مارس و اوایل آوریل (فروردین ماه سال آینده) شاهد عرضه دستگاه به بازار خواهیم بود، آن هم با قیمت نهایی ۵۹۹ دلار در آمریکا ۶۹۹ یورو در اروپا.

این هدست به همراه یک کنترلر اکس باکس وان، یک سنسور و البته یک ریموت به نام Oculus Remote عرضه خواهد شد که تصویر آن را اوایل امسال دیده بودیم.

این دستگاه طراحی شده تا گشت و گذار در محیط رابط کاربری آکیلس ریفت و هر برنامه واقعیت مجازی دیگری آسان تر باشد. یک ترکپد مشکی رنگ با دکمه های بازگشت، هوم و کم و زیاد کردن صدا روی این کنترلر یا ریموت کوچک قرار گرفته است.

اگرچه چنین ریموتی می تواند برای دستگاه های دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته و کاربردی باشد، اما شرکت آکیلس وی آر اعلام داشته که آن را فعلا برای ریفت ساخته و به صورت جداگانه برای Gear VR یا محصولات دیگر عرضه نمی گردد.

فروش نسخه پی سی بازی ماینکرفت از مرز 22 میلیون واحد عبور کرد

minecraft1

با توجه به آمار و ارقام جدید، به نظر می رسد که بازی ماینکرفت هم چنان در حال تسخیر قلب گیمرها است و فروش ورژن پی سی و مک آن از مرز 22 میلیون واحد عبور کرده است. این در حالی است که حدود شش ماه پیش اعلام شد بازی روی این پلتفرم ها، به فروش 20 میلیون واحدی رسیده و در این بازه زمانی، 2 میلیون نسخه دیگر نیز فروخته شده است.

با توجه به وب سایت رسمی بازی، روز گذشته حدود 13000 واحد از بازی فروخته شده و به نظر می رسد که این آمار در حال رشد است. اگر ماینکرفت همین روند را حفظ کند پیش بینی می شود که تا شش ماه آینده، 2.3 میلیون واحد دیگر نیز به فروش برساند.

بدون شک، فروش بالای ماینکرفت و موفقیت آن در تعطیلات کریسمس اخیر، رابطه مستقیمی با عرضه عنوان Minecraft: Story Mode از سوی استودیوی Telltale دارد. سازندگان و ناشر بازی، تمایلی به انتشار آمار فروش ماینکرفت ندارند اما بنابر آخرین ها، عنوان مورد بحث در ماه ژوئن 2014، به فروش 54 میلیون واحدی روی تمام پلتفرم ها دست یافته بود.

باید توجه داشت که در آن زمان، هنوز ورژن نسل هشتمی بازی برای دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه نشده بود. در همین حال ورژن موبایلی بازی که Pocket Edition نامیده می شود، خود به تنهایی فروشی معادل 30 میلیون واحد را تجربه کرده است.

مایکروسافت در ماه سپتامبر 2014، استودیوی Mojang را با قیمت 2.5 میلیارد دلار خریداری کرد و به نظر می رسد که مدیران کمپانی ردموندی، از تصمیم خود راضی باشند. ماینکرفت در حال حاضر روی پی سی و کنسول های نسل هفتم و هشتم در دسترس است. نسخه Wii U بازی نیز اخیرا برای طرفداران پلتفرم نینتندو عرضه شده است.

سونی 40 بازی جدید به سرویس PlayStation Now خود اضافه کرد

2161384f0968e2f8dfb014c2662eb589fa7a6945

سونی از زمان عرضه سرویس PlayStation Now در تلاش بوده است تا تعداد بیش تری از بازی های قدیمی کنسول پلی استیشن 3 را به آن بیفزاید. در ماه نوامبر نیز، بیش از 100 بازی به این سرویس اضافه شد تا کاربران بتوانند فصل تعطیلات خوبی را بازی های نوستالژیک سپری کنند.

اما کمپانی ژاپنی سونی به تازگی 40 بازی انحصاری جدید به سرویس خود افزوده است که می تواند توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کنند. با اضافه شدن 40 بازی جدید، حالا تعداد تمام بازی های ویدیویی در دسترس از مرز 300 عنوان عبور کرده است که 100 عدد از آن ها، انحصاری های سونی اند.

لیست جدید بازی های افزوده شده، عناوین AAA و بزرگ زیادی با خود به همراه نمی آورد اما در صورت تمایل می توانید به برخی از بهترین بازی های استودیوی Thatgamecompany همچون Flow ،Flower و Journey دسترسی یابید. البته باید اشاره کرد که نسخه بازسازی شده این عناوین برای پلی استیشن 4 نیز عرضه شده است، اما تجربه آن ها از طریق سرویس Now، هزینه کمتری در بر خواهد داشت.

سونی هم چنین اعلام کرده که کاربران علاقه مند به سرویس مورد بحث، تنها تا 11 ژانویه (20 دی) فرصت دارند تا نسبت به خرید اشتراک یک ساله آن اقدام نمایند. سرویس Now، قیمتی برابر با نصف قیمت سرویس پلی استیشن پلاس دارد و با کالکشن بی نظیر خود از عناوین مختلف، می تواند گیمرها را ساعت ها به خود مشغول کند.

انتشار ReCore برای پی سی تایید شد؛ نویسنده ارشد هیلو به تیم ساخت بازی پیوست

recore_header_wide_1-600x338

سیاست های مایکروسافت در قبال سیستم عامل جدید خود، موجب شده تا شاهد ارتباط بیشتری میان اکس باکس و ویندوز باشیم. از این رو، یکی از برنامه های جدید شرکت مورد بحث، انتشار برخی عناوین انحصاری اکس باکس وان روی ویندوز 10 است. اکنون باید ReCore را نیز از جرگه این بازی ها به حساب بیاوریم.

براساس لیستی که مایکروسافت پیرامون تاریخ عرضه عناوینش در دسترس قرار داده، ریکور علاوه بر اکس باکس وان برای پی سی نیز منتشر خواهد شد. این بازی که توسط کیجی اینافونه، خالق مگامن و اونیموشا، در حال ساخت است، داستان دختری را بیان می کند که به همراه ربات خود سعی در پیدا کردن نژاد انسان ها دارد.

طی چند روز گذشته نیز خبری منتشر شد که نشان می داد Joseph Staten، نویسنده ارشد سری محبوب هیلو، به تیم ساخت این بازی پیوسته است. وی نویسندگی عنوان دستینی را نیز برعهده داشت.

لیست منتشر شده از سوی مایکروسافت را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

  • Gears of War 4 (برای اکس باکس وان) – بتای بخش چند نفره در تابستان 2016 / تاریخ عرضه در پاییز 2016
  • Quantum Break (برای اکس باکس وان) – تاریخ عرضه در 5 آوریل 2016 [17 فروردین]
  • Halo Wars 2 (برای اکس باکس وان و ویندوز 10) – تاریخ عرضه در پاییز 2016
  • Crackdown 3 (برای اکس باکس وان) – تاریخ عرضه بخش چند نفره در تابستان 2016
  • نسخه بتا Fable Legends (برای اکس باکس وان و ویندوز 10) – تاریخ عرضه در بهار 2016
  • ReCore (برای اکس باکس وان و ویندوز 10) – تاریخ عرضه در 2016
  • Sea of Thieves (برای اکس باکس وان و ویندوز 10) – تاریخ عرضه در 2016
  • Gigantic (برای اکس باکس وان و ویندوز 10) – تاریخ عرضه در 2016
  • Killer Instinct: Season 3 (برای اکس باکس وان و ویندوز 10) – تاریخ عرضه در ماه مارس 2016 [اسفند - فروردین]
  • Gears of War: Ultimate Edition (برای ویندوز 10) – تاریخ عرضه در بهار 2016
  • Ori and the Blind Forest: Definitive Edition (برای اکس باکس وان و ویندوز 10) – تاریخ عرضه در بهار 2016
  • Cobalt (برای اکس باکس وان، اکس باکس 360 و سرویس استیم) – تاریخ عرضه در 2 فوریه 2016 [13 بهمن]

علاوه بر این، Mike Nichols، نایب رئیس بخش بازاریابی مایکروسافت، جزییات جدیدی از فروش عناوین انحصاری اکس باکس وان در سال گذشته داد. طبق گفته او، هر کدام از بازی های هیلو 5،Rise of the Tomb Raider ،Gears of War: Ultimate Edition و فورتزا 6 فروش بالای یک میلیون نسخه ای را تجربه کردند.

نکته جالب این آمار، فروش قابل قبول توم ریدر با توجه به عملکرد ضعیف آن در ماه ابتدایی عرضه خود است. به نظر می رسد تخفیفات بازی در فصل تعطیلات، رشد بسزایی در فروش آن داشته است.

تاریخ عرضه Rise of the Tomb Raider برای پی سی مشخص شد

rise-of-the-tomb-raider

Rise of the Tomb Raider یکی از موفق ترین بازی های سال گذشته اکس باکس وان بود که تاکنون موفق به فروش یک میلیون نسخه ای شده است. مایکروسافت و اسکوئر انیکس چندی پیش اظهار کرده بودند که از میزان فروش بازی رضایت دارند.

با این حال، سال ۲۰۱۵ به اتمام رسیده و این یعنی قرارداد انحصار بازی برای کنسول اکس باکس وان هم پایان یافته است. Rise of the Tomb Raider، بالاخره در تاریخ ۲۸ ژانویه برابر با ۸ بهمن ماه روی استیم منتشر خواهد شد.

این بازی برای اجرا حداقل ۶ گیگابایت رم و پردازنده Intel Core-i3 2100 لازم خواهد داشت. در حالی که می توان آن را روی کیفیتی متوسط اجرا کرد اما پی سی گیمرهای ثروتمند قادر خواهند بود ماجراجویی لارا کرافت را در حالت 4K نیز تجربه کنند.

قیمت نسخه عادی این بازی ۵۹.۹۹ دلار تعیین شده اما اگر قصد خرید نسخه Digital Deluxe را دارید، باید ۸۹.۹۹ دلار پرداخته و اگر هم نسخه مخصوص کلکسیونرها را می خواهید، باید ۱۴۹.۹۹ دلار هزینه کنید. نسخه مخصوص کلکسیونرها مشتمل بر مجسمه ۱۲ اینچی لارا کرافت، دفترچه یادداشت و گردنبندی مخصوص خواهد بود.

تحلیل گران می گویند که فروش استار وارز بتلفرانت به بیش از 12 میلیون نسخه رسید

Star-Wars-Battlefront_Battle-of-Jakku

حال و هوای این روزای صنعت سرگرمی به شدت تحت تاثیر استاروارز قرار گرفته. اخبار شکستن رکوردها و فروش بالای هفتمین قسمت این فیلم به تکراری ترین سوژه ی رسانه ها تبدیل شده است. حال، به نظر می رسد این جو به جدیدترین عنوان سری استاروارز نیز سرایت کرده و بازی بتلفرانت موفق شده تا به فروش بالایی دست یابد.

براساس اظهار نظر مایکل پکتر، کارشناس و تحلیلگر مطرح سازمان Wedbush، فروش استاروارز: بتل فرانت به بیش از 12 میلیون نسخه رسیده. تحلیل های وی نشان می دهد که این عنوان در هر کدام از ماه های نوامبر و دسامبر 6 میلیون نسخه فروخته. اگر قیمت هر نسخه را به طور میانگین 55 دلار در نظر بگیریم، بازی 660 میلیون دلار درآمدزایی داشته است.

علاوه بر این Evan Wilson، تحلیل گر Pacific Crest، نیز به فروش بالای استاروارز: بتل فرانت اعتراف کرد. براساس آنالیزهای وی، فروش کلی این عنوان با توجه به اکران موفق هفتمین قسمت استاروارز و تخفیف هایی که بازی داشته به 13 میلیون رسید.

نکته قابل توجه این است الکترونیک آرتز، ناشر بازی، انتظار فروش 13 میلیون نسخه ای را تا پایان ماه مارس (فروردین 95) داشت و اکنون بازی فراتر از پیش بینی ها ظاهر شده است. با این وجود باید منتظر ارقام رسمی از سوی این شرکت باشیم.

عنوان استاروارز: بتل فرانت در تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) عرضه شد. بازی با وجود کسب نقدهای متوسط، سومین بازی پر فروش ماه نوامبر در آمریکا لقب گرفت. بررسی بازی در وبسایت دیجیاتو را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

هفتمین قسمت فیلم استاروارز، که با نام Star Wars: The Force Awakens شناخته می شود، 14 دسامبر (23 آذر) اکران شد و تاکنون به فروش 1.5 میلیارد دلاری رسیده است. فیلم مورد بحث، توانست رکورد فروش اواتار در آمریکا را نیز بشکند و پرفروش ترین اثر هنر هفتم این منطقه لقب بگیرد.

هیدئو کوجیما به تالار مشاهیر آکادمی هنرهای تعاملی می پیوندد

2d3a09e6c46d4915a80229ff84c496af

هیدئو کوجیما، خالق نامی سری بازی متال گیر سالید، قرار است که در ماه آتی میلادی و در طی مراسم D.I.C.E Awards به تالار مشاهیر «آکادمی هنرهای تعاملی و علوم - AIAS» بپیوندد. بنابر اخبار، گیرمو دل تورو، کارگردان شناخته شده فیلم های سینمایی، این جایزه را به کوجیما اهدا خواهد کرد. همان طور که احتمالا می دانید، دل تورو و کوجیما، پیش از این قرار بود در پروژه سایلنت هیلز با یک دیگر همکاری کنند که البته ساخت آن متوقف شد.

کوجیما بیست و یکمین شخصی خواهد بود که به تالار مشاهیر آکادمی هنرهای تعاملی خواهد پیوست. پیش از این، افرادی نظیر دن و سم هاوسر (برادران مدیر کمپانی راک استار)، تیم سویینی و دکتر گرگ زشاک (موسس کمپانی Bioware) افتخار عضویت در این تالار را یافته بودند.

مارتین ری، مدیر آکادمی AIAS در سخنان اخیر خود گفته است که:

کارنامه کاری درخشان هیدئو کوجیما، تاثیر شگرفی در شکل گیری صنعت بازی های ویدیویی، روایت سینمایی داستان به همراه درگیر کردن گیمر در تک تک لحظات بازی داشته است. به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین و مورد احترام ترین طراحان تاریخ بازی های ویدیویی، مفتخریم که کوجیما را به تالار مشاهیر خود بیفزاییم.

هیدئو کوجیما در چند وقت اخیر با کمپانی کونامی مشکلات زیادی را تجربه می کرد. مشکلات حقوقی و درگیری هایی نامشخص بر سر نسخه اخیر سری بازی متال گیر سالید، سبب شد که کوجیما برای همیشه از کونامی جدا شود و استودیویی جدید تاسیس کند. در ماه گذشته اعلام شد که کوجیما در حال کار روی عنوانی انحصاری برای پلی استیشن 4 است که البته بعدا، برای پی سی نیز عرضه خواهد شد.

نامزدهای فستیوال بهترین بازی های مستقل سال انتخاب شدند

IGF-2016-header1

مراسم IGF یا همان فستیوال بازی های مستقل، قرار است که در روز 16 مارس (برابر با 26 اسقند) برای هجدهمین بار متوالی برگزار شود و در همین راستا، نامزدهای اصلی این مراسم اعلام شده اند. 6 بازی هِر استوری، سوپرهات، مینی مترو، آندرتیل، Darkest Dungeon و Keep Talking and Nobody Explodes نامزدهای اصلی این مراسم به شما می روند و بر سر جایزه 30000 دلاری آن با یک دیگر رقابت می کنند.

مراسم IGF امسال قرار است که هم زمان با کنفرانس بازی سازان یا همان GDC برگزار شود. بیش از 750 بازی مستقل به این رویداد فرستاده شده اند که این رقم، رکوردی جدید در تاریخ مراسم IGF به شمار می رود. مراسم IGF امسال، توسط ناتان ولا، موسس و رییس کمپانی Capybara، سازنده Below، اجرا خواهد شد.

لیست نامزدهای مراسم IGF 2016 به شرح زیر است:

بهترین هنر بصری:

  • Mini Metro
  • Panoramical
  • Gnog
  • Armello
  • Oxenfree
  • Darkest Dungeon

بهترین روایت داستان:

  • The Beginner's Guide
  • Black Closet
  • That Dragon, Cancer
  • Her Story
  • Undertale
  • The Magic Circle

بهترین طراحی:

  • Mini Metro
  • Kingdom
  • Her Story
  • Keep Talking and Nobody Explodes
  • Superhot
  • Infinifactory

بهترین صداگذاری:

  • Mini Metor
  • Panoramical
  • That Dragon, Cancer
  • Darkest Dungeon
  • Lumini
  • Undertale

جایزه ویژه Nuovo:

  • The Beginner's Guide
  • Panoramical
  • Fantastic Contraption
  • Orchids to Dusk
  • Her Story
  • Cibele
  • Keep Talking and Nobody Explodes
  • Progress

بهترین بازی دانشجویی:

  • Pitfall Planet
  • Ape Out
  • Beglitched
  • Circa Infinity
  • Orchids to Dusk
  • Cahmbara

بهترین بازی مستقل سال (جایزه ویژه McNally):

  • Mini Metro
  • Darkest Dungeon
  • Her Story
  • Keep Talking and Nobody Explodes
  • Superhot
  • Undertale
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی