ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با GenZe 2.0 آشنا شوید؛ اسکوتری که می تواند به کلاود متصل شود

Mahindra خودروسازی نامدار در هند است که نقش قابل توجهی را در صنعت تراکتورسازی ایفا می کند و حتی در سری مسابقات خودروهای تماما برقی فرمول یک نیز برای خود تیمی دارد. این شرکت اخیرا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

Mahindra خودروسازی نامدار در هند است که نقش قابل توجهی را در صنعت تراکتورسازی ایفا می کند و حتی در سری مسابقات خودروهای تماما برقی فرمول یک نیز برای خود تیمی دارد.

این شرکت اخیرا کار ساخت اسکوترهای الکتریکی را در دستور کار خود قرار داده است و جدیدترین دستاوردش در این حوزه را نیز به CES آورده بود تا مخاطبانش را بیشتر با آن آشنا کند.

دستگاهی که از آن صحبت می کنیم GenZe 2.0 نام دارد و به لحاظ ظاهری نمی توان آن را جذاب خواند اما استفاده از آن به طرزی باور نکردنی ساده است. باتری این اسکوتر تنها 1.3 کیلوگرم وزن دارد که درست در زیر صندلی آن قرار می گیرد و به خاطر سیستم تعلیق مناسب و چرخ جلویی بزرگش کنترل خوبی در حین حرکت دارد.

باتری این اسکوتر نیز با هر بار شارژ تا 50 کیلومتر انرژی مورد نیازش را تامین می کند که ابدا رقم قابل ملاحظه ای به حساب نمی آید اما می توان آن را از بدنه جدا کرد و ظرف تنها سه ساعت و نیم از طریق پریزهای برق جربان متناوب شارژش کرد.

سواری با اسکوتر مورد بحث نیز در سه حالت مختلف امکان پذیر است: اسپورت، اکونومی یا اقتصادی و سیف یا ایمن. بیشینه سرعت این اسکوتر نیز برابر با 48 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است و در نتیجه برای سواری با آن دیگر نیازی به دریافت گواهینامه موتورسواری نیست.

این موتور الکتریکی را می توان تقریبا از نوع بی صدایش دانست و در نتیجه اگر به خاطر سرعت پایینش نگران تصادف با خودروها و موتورهایی هستید که با سرعت از عقب می آیند، می توانید به راحتی صدای نزدیک شدن آنها را بشنوید.

اگر سرعت پایین GenZe 2.0 را نادیده بگیرید، امکانات خوبی برای آن در نظر گرفته شده که اشاره به آنها چندان هم خالی از لطف نخواهد بود. برای نمونه یک سبد کوچک و جمع و جور پشت صندلی بالشی آن تعبیه شده و یک پورت فندک هم روی بدنه آن دیده می شود که می توانید برای شارژ موبایل خود از آن استفاده نمایید.

شاید جالب ترین ویژگی این اسکوتر اپلیکیشن Mahindra و نمایشگر تاچی باشد که روی دسته های آن تعبیه گردیده است. این نمایشگر اطلاعات مهمی نظیر سرعت، برد تخمین زده شده و باقی عمر باتری را نشان می دهد.

اما اگر اندکی در بخش تنظیمات آن دقیق شوید در خواهید یافت که می توانید مواردی نظیر میزان گشتاور یا محدوده قدرت ورودی به چرخها را نیز از طریق اپ مشخص نمایید. اسکوتر همچنین قادر است که این اطلاعات را با استفاده از امواج رادیویی برای کلاود ارسال کند. اپلیکیشن هم قابلیت های مختلفی نظیر تشخیص ایرادات، تعیین موقعیت فیزیکی اسکوتر یا برنامه ریزی مسیر را دارد که در نوع خود قابل توجه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی