ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با R70i سایبورگ شوید تا دوران پیری خود را تجربه نمائید

وقتی در مورد ربات ها اخباری می شنویم در بیشتر مواقع بر قدرت و سرعت زیاد آنها تاکید می شود اما در نمایشگاه CES امسال نمونه عجیبی از نوعی تن پوش رباتیک به نمایش گذاشته ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

وقتی در مورد ربات ها اخباری می شنویم در بیشتر مواقع بر قدرت و سرعت زیاد آنها تاکید می شود اما در نمایشگاه CES امسال نمونه عجیبی از نوعی تن پوش رباتیک به نمایش گذاشته شد که دقیقا هدفی برعکس آنچه بیان کردیم دارد.

تن پوش مورد بحث در اصل یک نسخه شبیه سازی شده از استخوان بندی خارجی بدن انسان است که پس از پوشیدن آن، احساس خواهید کرد ضعیف تر شده و خیلی کند حرکت می کنید و قادر نیستید همانند یک انسان سالم و جوان تحرک داشته باشید. دقیقا هدف از این ربات پوشیدنی نیز همین بوده، یعنی قرار است کهولت سن را به افراد جوان نشان دهد تا کاملا حس کنند پس از پیری دچار چه عارضه هایی خواهند بود.

این محصول R70i نام داشته و ساخته کمپانی Genworth است. برای پوشیدن آن باید ابتدا یک لباس یکسره آبی رنگ به تن کنید و سپس بر روی آن پوششی به شکل استخوان بندی بدن انسان را بپوشید که حدود 18 کیلوگرم وزن دارد. در این لباس 4 جفت مفصل موتوری تعبیه گشته که با فشار دکمه اختصاصی، ورم مفاصل و ضعف عضله های بدن را برای فرد شبیه سازی می نمایند.

Edit_02DSC_9353

کاربر با پوشیدن آن احساس می کند حرکت کردن برایش دشوار گشته و نمی تواند به درستی کارهای موردنظرش را به انجام برساند. این لباس یک عدد کلاه نیز دارد که به یک جفت هدفون و آکیلس ریفت مجهز گشته تا حس کم شنوایی و کم بینایی را به فرد منتقل نمایند. این هدفون ها مشکلاتی همانند سنگین بودن یا وز وز گوش را شبیه سازی می نمایند و حتی می توانند زبان پریشی (فقدان کامل قدرت در به کار بردن و فهم واژه ها که در اثر آسیب مغزی ایجاد می گردد) را نیز به فرد القاء نماید.

همزمان با آکیلس ریفت، نمونه ای از عینک های واقعیت مجازی که بر اساس اهداف کمپانی سازنده دستکاری شده اند نیز روی چشمان فرد قرار داده می شوند تا روی بینائی او تاثیر بگذارند. این عینک ها در جلوی خود دوربین هایی برای ضبط آنچه جلو چشمانتان می بینید، دارند که بلافاصله روی نمایشگر موجود در مقابل چشمان کاربر، تصاویر ثبت شده را نمایش می دهند. از آنجا که این عینک ها رابط میان چشم و دنیای بیرونی محسوب می گردند، قادرند تصاویری که مشاهده می نمائید را دستکاری نمایند. مثلا بیماری هایی همانند آب مروارید یا داشته لکه سیاه در میدان دید یا کم بینائی را برای کاربر شبیه سازی نموده و باعث می شوند تا فرد تصویر واضحی از محیط پیرامون خود نداشته باشد.

هدف از ساخت R70i احساس همدردی و درک بیشتر جوانان نسبت به افراد مسن بوده زیرا هیچ کسی نمی تواند تا وقتی در شرایط دیگران قرار نگرفته به درستی آنها را درک نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • نرگس
    نرگس | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    چه کار مسخره ای.میخوام صدسال سیاه نفهمم که پیری چه دردیه.
    به جای این همه وقت که گذاشتند و این تن پوش را درست کردند.یه تن پوشی درست میکردند که پیرها احساس جوانی کنند.
    شاد کردن بهتر است یا غمگین کردن؟

    • سیاوش
      سیاوش | ۲۰ دی ۱۳۹۴

      مسئله شاد کردن نیست احساس همدردیه

    • آروین
      آروین | ۲۰ دی ۱۳۹۴

      الان خیلی چیزها وجود داره که آدمو ببره فضا

  • amir
    amir | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    Awli bOood

مطالب پیشنهادی