ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرسدس از خودروی کلاس ای خود با سیستم هدایت نیمه خودکار پرده برداشت

اگر خاطرتان باشد، در جریان CES امسال، مرسدس بنز، تبلیغات زیادی را برای خودروی کلاس ای 2017 خود به راه انداخت و حالا ظاهرا تصمیم گرفته تمامی جزئیات مربوط به آن را با علاقمندانش در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اگر خاطرتان باشد، در جریان CES امسال، مرسدس بنز، تبلیغات زیادی را برای خودروی کلاس ای 2017 خود به راه انداخت و حالا ظاهرا تصمیم گرفته تمامی جزئیات مربوط به آن را با علاقمندانش در میان بگذارد.

این سدان بین مدل حجم بالای کلاس سی و پرچمدار اس قرار دارد و یکی از جدیدترین محصولات مرسدس بنز است که زبان طراحی جدید آن را به ارث برده و همانطور که ممکن است انتظارش را داشته باشید، اندکی شبیه به نمونه ساده تری از خودروی کلاس اس به نظر می آید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما علت اینکه چرا، مرسدس بنز در جریان CES تصمیم گرفت این خودرو را تبلیغ کند تنها یک چیز است: تکنولوژی (این خودروساز، اتومبیل کلاس ای خود را پیشرفته ترین وسیله نقلیه تولیدی در تاریخ فعالیتش قلمداد کرده است).

بگذارید نگاهی داشته باشیم به امکانات خودروی مورد بحث: اصلی ترین قابلیت در نظر گرفته شده برای آن Drive Pilot نام دارد که در واقع نوعی سیستم نیمه خودکار است و می تواند ماشین را در بزرگراه ها و با بیشینه سرعت 209 کیلومتر بر ساعت مدیریت نماید (و 130 کیلومتر بر ساعت وقتی علائم جاده ای مشخص نباشند یا اصلا وجود نداشته باشند).

درست مانند سری 7 بی ام و، کلاس ای مرسدس هم قادر است پارک و خروج از پارکینگ را به صورت خودکار و با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی انجام دهد.

اما شاید ابتکاری ترین تکنولوژی به خدمت گرفته شده از سوی مرسدس بنز مجموعه کنترل های حساس به تاچی باشند که روی فرمان ماشین تعبیه شده اند و به راننده امکان می دهند که با سوایپ کردن رابط کاربری خودرور را تحت کنترل درآورد.

حالا که حرف از رابط کاربری به میان آمد، باید یادآور شویم که اینترفیس کلاس ای نیز از نو طراحی شده و روی یک نمایشگر 12.3 اینچی نمایش داده می شود. البته نمی توان این نمایشگر را بزرگ ترین نوع مورد استفاده در صنعت خودرو قلمداد کرد (این افتخار همچنان به نام تسلا ثبت شده است) اما در هر حال، باز هم برای یک خودرو بزرگ قلمداد می شود.

نکته دیگر اینکه این ماشین همراه با تکنولوژی V2V و V2I ارائه می شود (به ترتیب به معنای تکنولوژی ارتباطی خودرو با خودرو و خودرو با زیرساخت) که به راننده امکان می دهد اطلاعات مورد نظرش را برای ماشین های کناری، چراغ های راهنمایی و مواردی از این دست ارسال کند (یا بالعکس).

تکنولوژی V2V قطعا نقش بسزایی در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای ایفا خواهد کرد، البته به شرطی که تعداد زیادی از ماشین های مجاور شما از آن پشتیبانی کنند، در هر حال انتظار می رود که این فناوری حداکثر ظرف یک یا دو سال آینده به صورت فراگیر وارد صنعت خودرو شود.

این ماشین در زمان عرضه اش به بازار آمریکا صرفا از نوع توربوشارژ چهار سیلندر با 241 اسب بخار خواهد بود که با در نظر داشتن این نکته که برخی مدل های آن قدرتی برابر با 577 اسب بخار دارند می توان گفت که این رقم اندکی پایین است. گفتنی است که خودروی کلاس ای در اواسط سال 2016 میلادی به بازار آمریکا عرضه می گردد.

zlmhnyvtgpqse33uyvhg

rysdcgi9axetvehuqwow

sn2l1oietjdqjdcoq4lt

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    دوستان درباره ارتباط بین خودرویی میتونید vanet رو در گوگل سرچ کنید. مبحث جالبیه

  • بیژن
    بیژن | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    میگم چرا سایپا از ساینا پرده برداشت نگو بخاطر رقابت با این مدل زده.

مطالب پیشنهادی